ایتالیایی اسپرت اینجاست ؛ ویدیو تست بنلی 250
آخرین خودرو/ ما بیشتر ایتالیایی ها را به طراحی و ساخت خودروهای با کیفیت و لوکس می شناسیم. اما در تاریخ صنعت محرکه این کشور، شرکت های متنوع موتور سیکلت سازی نیز وجود دارند. شرکت هایی که موتور های خاطر انگیزی نیز تولید کرده اند شاید از معروف ترین های آنها در ایران بتوان به وسپا اشاره کرد. شرکت بنلی benelli یکی از قدیمی ترین برند های ایتالیایی در صنعت موتورسیکلت در سال ۱۹۱۱ در کشور ایتالیا متولد می شود. این برند سال ها به تولید موتور سیکلت در زیر پرچم مالکیت ایتالیاییها پرداخت تا اینکه در سال ۲۰۰۵ به مالکیت غول تولید یعنی چینی ها درامد.هم اکنون علی رغم اینکه بنلی تحت مالکیت هلدینگ چینی جیلی است اما در طراحی موتورهای بنلی DNA ایتالیایی به لطف طراحان خوش سلیقه این کشور تا حدودی حس می شود.موتور بنلی 250 جفت یکی از محصولات اسپرت بنلی در بازار ایران است که توسط نیکران موتور عرضه می شود و ما به تست و بررسی آن پرداخته ایم.
تست و بررسی موتور سیکلت بنلی 250 جفت
این موضوع درست است اما باید توجه کرد بنلی در اصل برای وزن خشک ۱۸۳ کیلو گرمی بنلی۳۰۰ حجم ۳۰۰ سی سی در نظر گرفته است که این ضعف وزن بالا را بخوبی جبران و عملکرد فنی خوبی به موتور می دهد. پیشرانه ۳۰۰ سی سی اصلی در مقایسه با پیشرانه ۲۵۰ سی سی حدودا ۶ اسب بخار قدرت بیشتری تولید می کند که این رقم در موتور سیکلت ها عدد قابل توجهی می باشد.خب برگردیم به بحث اصلی و مشخصات نسخه موجود در ایران را مورد بررسی قرار دهیم.
بنلی دوسیلندر ۲۵۰ به یک پیشرانه ۴ زمانه، ۲سیلندر و ۸ سوپاپ با حجم دقیق ۲۴۹سیسی مجهز است که می تواند قدرتی برابر با ۳۱ اسب بخار در ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه را به چرخ عقب موتور برساند. گشتاور این پیشرانه ۲۱ نیوتون متر در ۹۰۰۰ دور در دقیقه می باشد. مصرف سوخت موتور در هر صد کیلومتر حدودا ۴ لیتر است. همچنین موتور از یک سیستم خنک کننده رادیاتور آب خنک استفاده می کند که با توجه به وزن بالا و شرایط آب و هوایی شهری مثل تهران هم چنان شاهد داغ کردن موتور خواهیم بود.سیستم سوخترسانی بنلی ۲۵۰ جفت از نوع انژکتور برقی می باشد.