ویدیوی مراحل تولید جدیدترین شاسی بلند آفرودی ایران
آخرین خودرو/ شرکت مانیان خودرو به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه پرشیا، مونتاژ و تولید شاسی بلند آفرودی ترا ( Terra ) را در آبیک قزوین آغاز کرده است. در این گزارش به سراغ ویدیوی مراحل تولید مانیان ترا رفته ایم. مانیان ترا یک شاسی بلند دو دیفرانسیل و آفرودی است. این خودرو در برخی بازارها با نام نیسان ترا، نیسان اکسترا و فنگدو پالادین عرضه می شود. تولید این شاسی بلند که اصالت ژاپنی دارد، در کارخانه های ژنگژو چین، تایلند و ایران انجام می شود. به گفته مدیران ارشد مانیان خودرو در نیمه دوم سال جاری شاسی بلند ترا به بازار عرضه خواهد شد. در حال حاضر تولید اولیه مانیان ترا در کارخانه مانیان خودرو آبیک قزوین آغاز شده و این خط تولید به صورت روزانه تعدادی از این شاسی بلند آفرودی را مونتاژ می کند.
ویدیوی خط تولید شاسی بلند ترا مانیان خودرو
مشخصات و امکانات مانیان ترا
مانیان ترا به پیشرانه دو لیتری توربو شارژر TGDi مجهز است که ۲۲۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده ترا از نوع هشت سرعته اتوماتیک AT ساخت کمپانی ZF است که توان را به چرخ های جلو و عقب می رساند. همچنین در Terra مونتاژی امکاناتی مانند سانروف برقی، فناوری LED چراغ ها، سنسور نور، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، قفل دیفرانسیل عقب، قابلیت تانک یوترن، دسته دنده الکتریکی، تهویه اتوماتیک تک کاناله، درِ صندوق عقب برقی، نمایشگر لمسی، دوربین دنده عقب، چهار کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، قابلیت تنظیم وضعیت انتقال قدرت به چرخ ها (تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین)، سیستم استارت استاپ اتوماتیک، تریم داخلی چرم مصنوعی، شارژر بیسیم تلفن همراه و… دیده می شود.
تولید شاسی بلند ترا در مانیان خودرو
مانیان ترا یک شاسی بلند شاسی مستقل است. این خودرو قابلیت آفرودی دارد و توان به چهار چرخ این SUV منتقل می شود. برای همین در کارخانه مانیان خودرو سه لاین تولیدی وجود دارد. پیش از این اتفاق ها و شاسی ها وارد سالن اصلی مونتاژ شوند، بازرسی های روی آن ها انجام می شود.
پس از آن اتفاق های رنگ شده ترا جهت مونتاژ اولیه اجزای کابین و برخی ساختارهای فنی مانند بوستر ترمز و دسته سیم ها، به صورت مستقل وارد یک مسیر مونتاژی می شود. شاسی هم جهت مونتاژ اجزای فنی قوای محرکه و زیربندی خودرو، در مسیری موازی تکمیل می گردد.
سپس شاسی های کامل شده به همراه اتاق ها وارد مسیری دیگر می شوند. در این مسیر فرایند اتصال اتاق به شاسی، نصب چرخ ها و صندلی ها، تکمیل تزئینات ظاهری و… رخ می دهد. پس از رسیدن خودرو به پایان این خط، امکان روشن شدن ترا وجود دارد. از این مرحله به بعد، مانیان ترا در بخش های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد و زاویه چراغ ها و فرمان آن تنظیم می شود. سپس تست های مختلف نفوذ آب، تست تعلیق و… برای این شاسی بلند دو دیفرانسیل در نظر گرفته می شود.