طراحی فراری منصوری جنجال به پا کرد/ شاسی بلند گرانقیمت ایتالیایی زشت شده؟
خبرآنلاین/ تیونر مشهور و معتبر منصوری بهتازگی از اولین سفارشیسازی خود بر روی فراری پوروسانگوئه رونمایی کرد. نسخه تغییریافته پوروسانگوئه اینبار با چهرهای عجیب و اصلاحات سنگین به میدان آمده است.
تیونر آلمانی-سوئیسی منصوری برای اولینبار از نسخه سفارشیسازی شده فراری پوروسانگوئه، اولین شاسیبلند این کمپانی ایتالیایی رونمایی کرد. این اصلاحات سنگین انجام شده بر روی پوروسانگوئه بهگونهای است که به مذاق بسیاری خوش نیامده و بسیار زشت تلقی شده است.
شرکت منصوری در سال ۱۹۸۹ توسط یک ایرانیتبار، بنام کوروش منصوری تأسیس شد. این شرکت که در سالهای نخست در زمینه ارائه خدمات مهندسی و تأمین قطعات مختلف خودرو، برای شرکتهای مطرح تیونیگ فعالیت میکرد، در اواسط دهه ۱۹۹۰ با هدف توسعه فعالیتهایش، به شهر مونیخ آلمان نقل مکان کرد و تمرکز خود را بر تیونینگ و توسعه مدلهای خاصی از خودروهای شرکتهای رولزرویس، بنتلی، استون مارتین و فراری معطوف نمود.
شرکت منصوری در سال ۲۰۰۱، نخستین کارخانه تولیدی خود را راهاندازی کرد که در پی آن بهطور مستقل، اقدام به تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز تیونینگ خودروهای سفارشی خود نمود. این شرکت هماکنون دارای ۲ کارخانه تولیدی در کشورهای آلمان و سوئیس میباشد و دفاتر بینالمللی آن، در شهرهای اوساکا، سئول، لس آنجلس، ابوظبی و سنگاپور مستقر میباشند.
منصوری بهتازگی از اولین نسخه تغییریافته فراری پوروسانگوئه با نام Pugnator در نمایشگاه موناکو رونمایی کرد. به نظر برخی از افراد، این خودرو نسبت به نسخه اصلی خود زشت به نظر میرسد؛ البته که زیبا بودن یا نبودن یک خودرو بحثی سلیقهای است.
تغییرات متعددی مانند خطوط و لبههای اضافه شده در کنار کیت عریض، ادوات فیبر کربنی مرمری، ورودیها و خروجیها، بالها و یک اسپویلر عظیم دیده میشوند. رینگهای سبک وزن فورج شده FC.۵ منصوری با ابعاد ۲۲ اینچ در جلو و ۲۳ اینچ در عقب نیز خودنمایی بسیاری دارند.
منصوری به پوروسانگوئه قدرت بیشتری داد. با به روز رسانی ECU و یک اگزوز اسپرت چهارگانه جدید، این خودرو اکنون ۷۵۵ اسب بخار قدرت و ۷۲۹ نیوتونمتر گشتاور را از یک موتور ۶٫۵ لیتری V-۱۲ تولید میکند. نسخه اصلی پوروسانگوئه با قدرت ۷۱۵ اسب بخار و ۷۱۵ نیوتونمتر گشتاور عرضه میشود.
نمای داخلی زیباتر به نظر میرسد. چرم سفید با دوخت قرمز تقریباً هر اینچ از فضای داخلی را میپوشاند و لوگوهای Mansory به وفور وجود دارند. فرمان و داشبورد دارای بخشهای فیبر کربنی قرمز هستند تا با ظاهر بیرونی مطابقت داشته باشند.
منصوری قصد دارد فقط هفت عدد از این نسخه تغییریافته را بسازد، البته هنوز قیمت آنها را اعلام نکرده است. با توجه به انتظاراتی که از منصوری داریم، باید با قیمتی بیشتر از قیمت پایه ۴۲۳۶۸۶ دلاری پوروسانگوئه (معادل ۲۵ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان) مواجه شویم.
اکنون شما به ما بگویید؛ جدیدترین محصول منصوری واقعا زشت است یا خیر؟