نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

کانسپت رنو ZFlexEVan با پیشرانه برقی معرفی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
کانسپت رنو ZFlexEVan با پیشرانه برقی معرفی شد

آخرین خودرو/ رنو با رونمایی از کانسپتی جدید ایده‌ای نوین برای حمل بار در شهرهای آینده مطرح کرده است. این کانسپت که یک ون الکتریکی است، این کانسپت رنو ZFlexEVan نام دارد و در طراحی آن از ون کلاسیک Estafette الهام گرفته شده؛ جالب اینکه به گفته رنو قرار است طی دو سال آینده نسخه خیابانی این کانسپت به تولید انبوه برسد.

تحول در لجستیک شهری
کانسپت رنو ZFlexEVan اولین نتیجه ملموس همکاری این شرکت با کمپانی ولوو تراکس تحت پرچم Flexis به حساب می‌آید. مثل ون کلاسیک Estafette ، چراغ‌های این کانسپت نیز دایره‌ای شکل و دوقلو بوده و اکثر خطوط بدنه نرم هستند. ساندیپ بامبرا، طراح ارشد کانسپت‌ های الکتریکی رنو، آینده‌ای را تصور می‌کند که در آن ون‌ ها دیگر اشکال ناشناس نخواهند بود. از دید وی ون‌ ها اتاقی جذاب، دوست‌داشتنی و رنگ‌های شادی خواهند داشت، درست مثل مفهومیZFlexEVan . این ون با ۲.۵۹ متر ارتفاع بلند قدتر از فورد ترانزیت بوده و ۴.۸۷ متر طول دارد.

طراحی منحصر به فرد برای کارایی بالاتر
ابعاد خاص ZFlexEVan از اهداف آن نشأت گرفته است. ارتفاع استثنایی این ون رنو به رانندگان امکان می‌دهد به راحتی و مستقیماً از کابین به بخش بار بروند، امری که به تسریع فرآیند تحویل و صرفه‌جویی در زمان کمک می‌کند. به گفته لوکا دی مئو مدیرعامل گروه رنو، حتی کاهش ۳۰ ثانیه از زمان تحویل محموله می‌تواند سودآوری اپراتورهای لجستیک را ۱ درصد افزایش دهد.

با وجود ابعاد بزرگ، کانسپت رنو ZFlexEVan  شعاع گردش کمی دارد، طوری که از این نظر می‌توان آن را با رنو توئینگو مقایسه کرد. این ویژگی در فضای محدود شهری بسیار مفید واقع می‌شود. اگرچه هنوز جزئیات دقیقی از پیشرانه الکتریکی این خودرو منتشر نشده، ولی رنو ادعا می‌کند که استفاده از ZFlexEVan تا ۳۰ درصد ارزان‌تر از ون‌ های دیزلی متداول خواهد بود.

فناوری‌های پیشرفته و آینده‌نگرانه
یکی از ویژگی‌های برجسته ZFlexEVan این است که اولین خودروی مبتنی بر نرم‌افزار رنو محسوب می‌شود. این بدان معناست که عملکرد ون از طریق به‌ روز رسانی‌ های نرم‌افزاری از راه دور قابل شخصی‌سازی و ارتقا می‌باشد، درست مثل یک گوشی هوشمند. رنو داشبورد ZFlexEVan را طوری طراحی کرده که با توجه به تنظیمات مختلف خودرو، نمایشگرهای آن به راحتی قابل برنامه‌ریزی مجدد هستند. این سطح از انعطاف‌پذیری به سایر بخش‌ها نیز گسترش می‌یابد و می‌توان با بروز رسانی‌ های نرم‌افزاری مسافت قابل پیمایش، سیستم‌های ایمنی و اتصال به پلتفرم‌ های مدیریت ناوگان را در ZFlexEVan ارتقا داد.

استراتژی بلندپروازانه رنو برای تسلط بر بازار ون‌های الکتریکی اروپا
رنو قصد دارد با ZFlexEVan و پروژه گسترده‌تر Flexis، سهم بزرگی از بازار ون‌ های اروپایی را تصاحب کند. مدیرعامل رنو این پروژه را با تأثیر تحول‌آفرین تسلا در بازار خودروهای سواری مقایسه کرده و آن را «تسلا در دنیای خودروهای تجاری» توصیف کرده است. باید منتظر ماند و دید که آیا این ادعای جسورانه و هدف بلندپروازانه رنو تحقق خواهد یافت یا خیر.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره