نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

کراس اوور جدید تویوتا به ایران آمد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
کراس اوور جدید تویوتا به ایران آمد

آخرین خودرو/ بر اساس تصاویر تهیه شده توسط خبرنگار آخرین خودرو، تویوتا اربن کروزر ( Urban Cruiser ) به عنوان کراس اوور جدید این نشان ژاپنی به ایران آمده است. گفته می شود که یکی از شرکت های واردکننده برنامه عرضه این خودرو را دارد. تویوتا اربن کروزر همان سوزوکی گرند ویتارا نسل جدید است و صرفاً نشان تجاری و بخش های از طراحی آن تغییر کرده است. در این مشارکت سوزوکی و تویوتا قرار است تا اربن کروزر در بازار کشورهای آفریقایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس به فروش برسد. 
ویدیوی معرفی سوزوکی گرند ویتارا و تویوتا اربن کروزر بازار ایران


تویوتا اربن کروزر یا همان اربن کروزر هایرایدر مانند سوزوکی گرند ویتارا نسل جدید صرفاً در کارخانه هند مونتاژ می شود. این خودرو یک کراس اوور ۵ نفره است و در بحث فنی، امکانات، طراحی کابین و متریال تفاوتی با گرند ویتارا ندارد. در زیر کاپوت این شاسی بلند سوزوکی و تویوتا یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی حضور دارد که می تواند روی هم رفته ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۶.۵ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو و یا تمامی چرخ ها منتقل کند. باید گفت که در تویوتا اربن کروزر و سوزوکی گرند ویتارا فناوری مید هایبرید نیز وجود دارد. شش کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سانروف برقی، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک، فرمان کمکی برقی، شارژر بیسیم تلفن همراه، سنسور نور، سنسور باران، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی و انتقال قدرت به چرخ ها، دنده پشت فرمان، آینه الکتروکرومیک، نمایشگر لمسی، اتصال مستقیم تلفن همراه به مالتی مدیا، هدآپ دیسپلی، فناوری LED چراغ ها، کروز کنترل، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه استارت استاپ اتوماتیک و… از جمله امکاناتی است که در نسخه های به نسبت کامل تویوتا اربن کروزر و سوزوکی گرند ویتارا دیده می شود.
هنوز نام شرکت واردکننده تویوتا اربن کروزر به صورت قطعی مشخص نیست. اما فعلاً می دانیم که این کراس اوور جدید تویوتا جهت اخذ مجوزهای شماره گذاری و عرضه به ایران آمده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir