نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

جدیدترین جزئیات و تصاویر دیجیتالی بی ام و M4 برقی منتشر شد

منبع
پدال
بروزرسانی
جدیدترین جزئیات و تصاویر دیجیتالی بی ام و M4 برقی منتشر شد

پدال/ قرار است در چند سال آینده بخش M بی ام و محصولات برقی جدیدی را تولید کند و سال ۲۰۲۸ اولین M4 برقی تاریخ با طراحی متفاوت رونمایی خواهد شد.
 
اولین نسل از محصولات پرفورمنس و تمام برقی بی ام و M در سال ۲۰۲۷ معرفی خواهند شد. اولین خودروی این خانواده مدل iM3 با کد ZA0 خواهد بود هرچند فعلاً نام رسمی این خودرو تائید نشده است. یک سال پس از آن نیز اولین M4 برقی با کد ZA2 رونمایی خواهد شد. البته همان‌طور که گفته شد فعلاً نام نهایی iM3 و iM4 مشخص نشده‌اند و هنوز معلوم نیست که در نهایت با چه نام و نشانی در بازار حضور خواهند داشت.

بی ام و iM4 همانند مدل iM3 بر پایه پلتفرم نئو کلاس ساخته خواهد شد، پلتفرمی که قرار است سال آینده راهی خط تولید شود. اعضای خانواده M4 برخلاف مدل M3 فقط از قوای محرکه برقی استفاده خواهند کرد و M3 G84 تنها نسخه از M3 و M4 با پیشرانه درون‌سوز خواهد بود. با اینکه فعلاً پروتوتایپ های iM4 در خیابان‌ها رؤیت نشده‌اند اما انتظار می‌رود طراحی نهایی آن از i4 NA2 الهام بگیرد و شاخصه‌های خاص مدل‌های M را به همراه داشته باشد. بر اساس اخبار منتشر شده، بی ام و M4 برقی جدید طراحی انقلابی را به نمایش خواهد گذاشت و تفاوت‌های زیادی با نسل فعلی خود خواهد داشت. هدف از این کار جذب خریداران جدید به بی ام و اعلام شده است. بی ام و می‌گوید طراحی آینده‌نگرانه و اسپرت این خودرو نشان دهنده تلاش‌های شرکت برای نفوذ به قلب تعداد وسیع‌تری از مشتریان خواهد بود.

هنوز مشخصات عملکردی این خودرو در دست نیست اما برخی اطلاعات از منابع نزدیک به بی ام و نشان می‌دهد iM3 ZA0 و همچنین برادر آن احتمالاً قدرتی در حدود ۷۰۰ اسب بخار خواهند داشت. بی ام و M شاید چندین نسخه از M3 و M4 برقی را با قدرت‌های مختلف تولید کند اما به نظر نمی‌رسد شایعات مربوط به قدرت ۱۳۴۰ اسب بخاری منتشر شده توسط برخی منابع خبری درست باشد. M4 برقی جدید از سیستم چهار چرخ محرک و تکنولوژی خلاقانه Heart of Joy بی ام و سود خواهد برد. فرانک وبر مسئول تحقیق و توسعه این خودروساز گفته که سیستم یاد شده باعث بهبود تجربه رانندگی خودروهای برقی باواریا خواهد شد. در واقع Heart of Joy باعث ادغام نرم‌افزار قوای محرکه و دینامیک رانندگی در یک پلتفرم منسجم شده و پیشرفت مهمی برای بی ام و محسوب می‌شود.

با یکپارچه‌سازی این سیستم‌ها در معماری مرکزی، بی ام و توانسته تأخیرها را در مقایسه با سیستم‌های سنتی به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهد. این راندمان بهینه نتیجه ارتباط آنی تمامی سنسورها و عملکردها در یک محیط نرم‌افزاری یکپارچه است. با این وجود آیا از بابت برقی شدن M3 و M4 نگرانی خاصی وجود خواهد داشت؟ مدیرعامل بی ام و در مصاحبه اخیر به طرفداران اطمینان خاطر داده و گفته که محصولات برقی و پرفورمنس جدید شرکت بسیار تکامل یافته و پیشرفته خواهند بود. در آینده علاوه بر M3 و M4 برقی قرار است iX3M ZA3 نیز تولید شود هرچند نام نهایی این خودرو نیز مشخص نشده است.

توضیح: تصاویر منتشر شده به رندرهای غیر رسمی بی ام و M3 برقی تعلق دارند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره