نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
خودرو

هاچ بک جذاب ژاپنی در نمایشگاه تبریز معرفی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
هاچ بک جذاب ژاپنی در نمایشگاه تبریز معرفی شد

آخرین خودرو/ سوزوکی بالنو یک هاچبک جذاب ژاپنی است که توسط راسا موتور در بازار ایران عرضه می شود و اکنون در نمایشگاه خودروی تبریز به نمایش در آمده است.

محصولات برند سوزوکی یکی از مورد انتظار ترین خودرو هایی بودند که شاهد حضورشان در دور جدید واردات خودرو هستیم. شرکت راسا موتور خاورمیانه به عنوان وارد کننده محصولات این برند در نمایشگاه خودرو تبریز امسال حضور دارد و در کنار نمایش محصولات GAC، محصولات برند سوزوکی مانند سوزوکی گرند ویتارا، سوزوکی فرانکس و… را در معرض دید عموم قرار داده است. اما در کنار تمام محصولات وارداتی سوزوکی، سوزوکی بالنو توانسته جایگاه ویژه ای در بازار خودرو کشور پیدا کند. در ادامه می خواهیم نگاهی کوتاه و مختصر به این هاچ بک جذاب ژاپنی داشته باشیم.

مشخصات فنی سوزوکی بالنو
سوزوکی بالنویی که توسط شرکت راسا موتور خاورمیانه در بازار ایران عرضه می شود دارای پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل کند. بالنو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون در محور عقب از سیستم تعلیق توییست بیم بهره می برد. یکی از نکات مثبت این خودرو کم مصرف بودن آن است. مصرف سوخت میانگین سوزوکی بالنو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۵.۷ لیتر اعلام شده است که برای این خودرو عدد بسیار مناسبی به حساب می آید و نوید یک خودروی کم مصرف را می دهد.

طراحی کلی هاچ بک جذاب برند سوزوکی
به طور کلی سوزوکی بالنو طراحی چندان به روزی ندارد و از پیچیدگی های سبک طراحی های امروزی به دور است. چراغ های جلو این خودرو طراحی بسیار خوبی دارند و نقش بسیار مهمی را در طراحی نمای جلو این خودرو ایفا می کنند و به وسیله نواری کرومی رنگ به یکدیگر متصل می شوند. در نمای عقب این خودرو نیز می توان سبک طراحی کاملا یکنواخت را مشاهده کرد که هماهنگی خوبی را با طراحی دیگر بخش ها به وجود آورده است.

طراحی داخل کابین سوزوکی بالنو همانند طراحی ظاهری، به صورت ساده و بی آلایش صورت گرفته و شاهد سبک طراحی پیچیده ای در این خودرو نیستیم. با این حال سبک طراحی نسبتا اسپرت فرمان، کلاستر و داشبورد این خودرو توانسته جلوه خوبی را به داخل کابین این خودرو دهد و استفاده از متریال با کیفیت نیز از نکات مثبتی است که در این خودرو دیده می شود.

امکانات ایمنی و رفاهی هاچبک جذاب ژاپنی
با اینکه این خودرو جزو خودرو های وارداتی محسوب می شود و قیمت به نسبت بالایی، نسبت به رقبای خود، دارد اما نمی توان آپشن های بسیار زیادی را در این خودرو مشاهده کرد. با این حال امکانات قابل قبولی نظیر؛ ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، هدآپ دیس پلی، کامپیوتر سفری، فناوری LED چراغ ها، چراغ روشنایی روز، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک عقب، فرمان دی کات، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، تهویه اتوماتیک، سنسور باران، ورود خروج بدون کلید، استارت دکمه ای، سامانه پایش فشار باد تایر ها، آینه الکتروکرومیک، کامپیوتر سفری و… در این خودرو دیده می شود که می تواند ارزش خرید این خودرو را بالا ببرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir