نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
خودرو

رونمایی از فوتون تونلند G7 با پیشرانه دیزل

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
رونمایی از فوتون تونلند G7 با پیشرانه دیزل

آخرین خودرو/ شرکت ایران خودرو دیزل یکی از شرکت های خودروساز دولتی است که در نمایشگاه خودروی تبریز شرکت کرد و از نسخه دیزلی فوتون G7 رونمایی کرده است.
 
فوتون G7 یکی از پیکاپ های دو دیفرانسیلی بود که از زمان عرضه آن توسط شرکت ایران خودرو با استقبال نسبتا خوبی روبرو شد چرا که در میان پیکاپ های مونتاژی هم قدرت به نسبت خوبی داشت و هم امکانات بسیار خوبی را ارائه می داد. حالا بعد از گذشت مدتی شرکت ایران خودرو از نسخه دیزلی فوتون G7 رونمایی کرده و برای اولین بار آن را در بیست و هشتمین نمایشگاه خودروی تبریز در معرض دید عموم قرار داده است. در ادامه نگاهی مختصر به فوتون G7 دیزلی خواهیم داشت.
 
مشخصات فنی فوتون G7 دیزلی
پیکاپ جدید ایران خودرو دیزل از یک پیشرانه ۲ لیتری توربو دیزل بهره می برد که می تواند نهایت قدرت ۱۶۳ اسب بخار و گشتاور نهایی ۳۹۰ نیوتن متر را از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی ZF ، به تمامی چرخ ها منتقل کند. همانطور که می دانید این خودرو جزو پیکاپ های دو دیفرانسیل بوده و قابلیت تنظیم حالت های مختلف دیفرانسیل را دارد.

در بخش سیستم تعلیق فوتون G7 دیزلی همانند نسخه بنزینی آن، تعلیق دوجناغی دوگانه در قسمت جلو استفاده شده و در بخش عقب فنر شمش یا فنر تخت را داریم.

طراحی کلی
به طور کلی فوتون G7 سبک طراحی ای شبیه به پیکاپ های ژاپنی را دارد. این یعنی سعی شده که این پیکاپ بیشتر شبیه به تویوتا هایلوکس طراحی شده باشد. اما نسخه دیزلی فوتون G7 در بخش طراحی بیرونی تزئینات بیشتری نسبت به نسخه بنزینی آن دارد. به طور مثال در نمای بیرونی این خودرو شاهد بهره مندی از روف رک و سانروف هستیم که در نسخه بنزینی G7 چنین امکاناتی دیده نمی شود.

طراحی بخش داخل کابین پیکاپ دیزلی ایران خودرو نیز بسیار شبیه به نمونه تمام بنزینی آن بوده و تفاوت و تغییر محسوسی در این بخش دیده نمی شود. البته ناگفته نماند که به نسخه دیزلی فوتون G7 نورپردازی داخل کابین اضافه شده است که می تواند طراحی داخل کابین این خودرو را بهتر کند. نکته مثبت دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که چون پلتفرم این خودرو بسیار شبیه به پلتفرم تویوتا هایلوکس است، فضای داخل کابین بسیار مناسبی را در این خودرو شاهد هستیم.

آپشن ها و امکانات پیکاپ دیزلی ایران خودرو
تنها پیکاپ دیزلی ایران خودرو همانند نسخه بنزینی، امکانات بسیار خوبی دارد که از جمله آنها می توان به؛ دوربین ۳۶۰ درجه، ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم تهویه اتوماتیک، آینه های تاشور برقی، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی مالتی مدیا، سنسور نور، سنسور باران، تنظیم حال رانندگی آفرودی، تنظیم حالت رانندگی، صندلی ۶ حالته برقی راننده، کروز کنترل، استارت دکمه ای، گرم کن صندلی های جلو، پدل شیفتر، سیستم فشار سنج تایر (TPMS)، کنترل حرکت در سراشیبی، رادار خط خوان، اخطار برخورد از جلو، سنسور نقطه کور، کنترل حرکت در سربالایی و قفل دیفرانسیل اتوماتیک عقب، سنسور پارک جلو و… اشاره کرد.

در غرفه شرکت ایران خودرو دیزل به غیر از فوتون G7 دیزلی و بنزینی محصولات مختلف دیگری نیز دیده می شود. به طور مثال در این نمایشگاه از نسل جدید کشنده های فوتون آومان H4 و H5 رونمایی شده است که استاندارد آلایندگی هر دو این کشنده ها یورو ۵ شده است و قدرت کشنده اچ ۵، ۳۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده است.

از طرفی محصولات دیگری نظیر اتوبوس برقی، کامیونت آرنا پلاس و ون وانا نیز در غرفه شرکت ایران خودرو دیزل دیده می شود که علاقه مندان به این حوزه می توانند از آنها بازدید کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir