نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

مینی از اولین خودروهای برقی سری جان کوپر ورکس رونمایی کرد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
مینی از اولین خودروهای برقی سری جان کوپر ورکس رونمایی کرد

آخرین خودرو/ شرکت مینی که اخیراً تمام محصولات خود را به‌روزرسانی نموده، حالا نسخه جان کوپر ورکس (JCW) از دو مدل برقی کوپر الکتریک و اِیسمن را معرفی کرده است. این دو نسخه اولین مدل‌های برقی اسپرت کمپانی به شمار می‌روند و در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۴ در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت. مینی امیدوار است با این نسخه‌های جدید سهم بیشتری از بازار خودروهای الکتریکی را به دست بیاورد.

مشخصات فنی و عملکرد
هر دو مدل جدید مینی به یک موتور الکتریکی با توانایی تولید ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز هستند. در هر دو مدل نیروی پیشرانه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم پیشرانه به کار رفته در نسخه‌های جدید نسبت به پیشرانه کوپر SE و ایسمن SE معادل ۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری دارد. به لطف این افزایش خروجی، مینی کوپر JCW سه‌ درب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۵.۹ ثانیه طی می‌کند. صفر تا صد ایسمن JCW نیز ۶.۴ ثانیه زمان می‌برد. بد نیست بدانید این ارقام به ترتیب ۰.۸ و ۰.۷ ثانیه سریع‌تر از نسخه‌های معمولی هستند.

علاوه بر این، مینی قابلیت تقویت موقت قدرت پیشرانه را به این خودروها اضافه کرده، با فعال شدن این قابلیت میزان قدرت تولیدی ۲۷ اسب بخار افزایش می‌یابد. این ویژگی سبقت‌ گیری‌ های سریع‌تر و امن‌تر را به ارمغان می‌آورد. در کنار پیشرانه قوی‌تر، نسخه جان کوپر ورکس از مینی سه‌ درب و ایسمن به ترمزهای ارتقا یافته و تایرهای چسبنده‌تر در حالت استاندارد مجهز شده‌اند.

طراحی و تمایزهای ظاهری
از نظر طراحی ظاهری مدل‌های جان کوپر ورکس شباهت زیادی به نسخه‌های معمولی خود دارند. اما با کمی دقت بیشتر می‌توان متوجه برخی تفاوت‌ها، مثل استفاده از رینگ‌های بزرگ‌تر و خطوط قرمز رنگ در نمای بیرونی شد. مینی JCW روی رینگ‌های ۱۸ اینچی و ایسمن JCW روی رینگ‌های ۱۹ اینچی حرکت می‌کند.

فضای داخلی و امکانات
فضای داخلی این خودروها با استفاده از تم قرمز و مشکی طراحی شده و صندلی‌های جلو با چرم مصنوعی، پارچه چند رنگ و دوخت‌ های قرمز تزئین شده‌اند. یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز، نورپردازی محیطی در سقف است که فضای داخلی را از مدل‌های معمولی متمایز می‌کند. صندلی‌ها در هر دو مدل از همان طراحی و مواد مشابه با سایر مدل‌های مینی بهره می‌برند.

تولید و آینده مدل‌های JCW
تولید جدیدترین اعضای سری جان کوپر ورکس از سال ۲۰۲۶ در کارخانه مینی واقع در آکسفورد انگلستان آغاز خواهد شد. در حال حاضر این خودروها در چین توسط شرکتی به نام Spotlight Automotive تولید می‌شوند. این شرکت یک همکاری مشترک بین گروه ب ام و و گروه خودروسازی گریت وال بوده و ظرفیت تولید سالانه ۱۶۰,۰۰۰ دستگاه خودرو را دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره