نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

بی وای دی Sealion 7 در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۴ معرفی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
بی وای دی Sealion 7 در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۴ معرفی شد

آخرین خودرو/ کمپانی بی وای دی حضور بسیار پررنگی در این دوره از نمایشگاه خودروی پاریس دارد. این خودروساز بزرگ چینی شماری از جدیدترین مدل‌های خود را به فرانسه آورده که یکی از جذاب‌ترین آنها کراس اوور Sealion 7 است. با تصمیم بی وای دی، این کراس اوور برقی علاوه‌ بر سرزمین مادری، در اروپا نیز به فروش خواهد رسید.
 
اولین خودروی مبتنی بر پلتفرم جدید e-Platform 3.0 Evo
بی وای دی Sealion 7 اولین مدلی است که بر مبنای پلتفرم e-Platform 3.0 Evo ساخته می‌شود. کمپانی چینی وعده داده به لطف استفاده از سامانه موسوم به «۱۲ در ۱»، خودروهای مجهز به این پلتفرم از نظر کارایی و عملکرد در سطح بالایی قرار دارند. این شرکت هنوز جزئیات فنی نسخه اروپایی Sealion 7 را اعلام نکرده، اما می‌دانیم که نسخه چینی آن با دو باتری ۷۲ و ۸۱ کیلووات‌ ساعتی عرضه می‌شود. نسخه مجهز به باتری ۸۱ کیلووات ساعتی طبق استاندارد چینی CLTC بردی معادل ۶۱۰ کیلومتر دارد و از فناوری شارژ سریع ۲۳۰ کیلو واتی پشتیبانی می‌کند.

کابین مدرن و با کیفیت بی وای دی Sealion 7
کابین Sealion 7 با وجود سادگی، به خوبی حس مدرنیته را به بیننده منتقل می‌کند. بدون شک ستاره این بخش نمایشگر بزرگ ۱۵.۶ اینچی حاضر در قسمت میانی داشبورد است که چرخان بوده و امکان استفاده در دو حالت افقی و عمودی را دارد. بی وای دی در این کراس اوور برقی سعی کرده با بهره‌گیری از مواد با کیفیتی مثل روکش چرم ناپا، آن را اتومبیلی بالارده و لوکس جلوه دهد. این خودرو با ۴۸۳۰ میلیمتر طول، ۱۹۲۵ میلیمتر عرض و ۱۶۲۰ میلیمتر ارتفاع، از لحاظ جثه با تسلا مدل Y قابل مقایسه است.

حضور پررنگ بی وای دی در اروپا و جهان
علاوه بر معرفی Sealion 7، بی وای دی مدل‌های دیگری از جمله شاسی بلند پر سر و صدای یانگ وانگ  U8و سدان پرفروش Seal را نیز برای اولین بار در فرانسه به نمایش گذاشته است. دیگر مدل‌های حاضر در غرفه این شرکت عبارتند از دلفین، Atto 3 وSeal U .

بی وای دی به سرعت در حال گسترش حضور خود در بازارهای جهانی است. خودروهای این شرکت اکنون در ۹۵ کشور و منطقه در دسترس هستند. بر اساس آمار، تنها در سپتامبر ۲۰۲۴ بی وای دی موفق شده ۴۱۹,۴۲۶ دستگاه خودروی انرژی نو بفروشد. این رقم در مقایسه با سال گذشته ۴۵.۹۱ درصد بیشتر است. سهم بازارهای بین‌المللی از این میزان فروش ۳۳,۰۱۲ دستگاه می‌باشد؛ این رقم نیز ۱۷.۷۴ درصد رشد داشته است.

قیمت و زمان عرضه Sealion 7 در اروپا
بی وای دی Sealion 7 قرار است تا پایان سال جاری وارد جاده‌های اروپا شود. هرچند که قیمت رسمی این مدل در اروپا اعلام نشده، اما قیمت پایه آن در چین ۱۸۹,۸۰۰ یوان (معادل تقریباً ۲۴ هزار یورو) است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره