نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

مرسدس AMG مدل ۲۰۲۵ از C43 و SL43 را با قدرت بیشتر راهی بازار می کند

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
مرسدس AMG مدل ۲۰۲۵ از C43 و SL43 را با قدرت بیشتر راهی بازار می کند

آخرین خودرو/ مرسدس AMG در حال بروز رسانی سبد محصولات خود برای سال ۲۰۲۵ بوده و قصد دارد خودروهای مدل جدید را با تغییراتی راهی بازار کند. یکی از خودروهایی که اخیراً مدل ۲۰۲۵ آن معرفی شده، C کلاس است. دو مدل C43 و C63 به لطف بروز آوری‌ ها، اکنون به نسل سوم سیستم سرگرمی MBUX  و یک ایربگ مرکزی بین صندلی‌های جلو مجهز شده‌اند. علاوه بر این، بروز آوری‌ های سخت‌افزاری نیز برای هر دو مدل در نظر گرفته شده که نتیجه آن افزایش خروجی پیشرانه و تقویت سیستم ترمز است.
 
افزایش توان در C43 و تقویت ترمز  C63
مرسدس-AMG در مدل ۲۰۲۵ از C43 به نسخه ارتقا یافته از موتور ۲ لیتری مجهز شده است. این موتور چهار سیلندر توربو شارژ اکنون ۴۱۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که نسبت به مدل قبلی ۱۴ اسب بخار افزایش دارد. با وجود افزایش قدرت، میزان گشتاور تغییری نداشته و همچنان در ۵۰۰ نیوتن متر ثابت باقی مانده است. به لطف این افزایش خروجی C43 جدید در زمان ۴.۳ ثانیه سرعت خود را به ۶۰ مایل یا ۹۷ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. این رقم برای مدل ۲۰۲۴ برابر با ۴.۶ ثانیه است. در مدل پرچمدار C63 S نیز مشتریان اینک می‌توانند ترمزهای قوی‌تر کامپوزیت سرامیکی را از لیست آپشن‌ ها انتخاب کنند.

عرضه نسخه دیفرانسیل عقب از مرسدس E350 برای رقابت با ب ام و ۵۳۰i
خبر خوش برای سنت‌ گرایان اینکه مرسدس E350 در مدل ۲۰۲۵ به صورت دیفرانسیل عقب نیز عرضه خواهد شد تا رقیبی برای ب ام و ۵۳۰i باشد. این نسخه از E کلاس به همان موتور ۲ لیتری توربو شارژ که ۲۵۵ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد، مجهز خواهد بود. جالب اینکه شتاب صفر تا ۶۰ مایل یا ۹۷ کیلومتر بر ساعت این نسخه با نسخه چهار چرخ محرک ۴Matic یکسان و برابر با ۶.۱ ثانیه است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که نسخه دیفرانسیل عقب ۲,۵۰۰ دلار ارزان‌تر بوده و قیمت آن از ۶۳,۶۰۰ دلار شروع می‌شود. بد نیست اشاره کنیم که این رقم در مقایسه با قیمت ب ام و ۵۳۰i حدود ۴,۲۰۰ دلار بیشتر است.

افزایش قدرت در SL43 AMG
در کنار C43، رودستر AMG SL43 نیز در مدل ۲۰۲۵ تغییراتی را تجربه کرده؛ این خودرو اکنون ۴۱۶ اسب بخار قدرت دارد که در مقایسه با قبل ۴۱ اسب بخار افزایش یافته است. گشتاور نیز با ۲۰ واحد افزایش به ۵۰۰ نیوتن متر رسیده است. این بروز رسانی و بهبود خروجی باعث شده شتاب صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت در این مدل از ۴.۸ به ۴.۶ ثانیه کاهش یابد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir