نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

معرفی نسخه هیبریدی شارژی چری اکسید (اکستریم) VX با ۶۱۰ اسب بخار قدرت

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
معرفی نسخه هیبریدی شارژی چری اکسید (اکستریم) VX با ۶۱۰ اسب بخار قدرت

آخرین خودرو/ شرکت چری اخیراً برای دریافت مجوزهای لازم جهت فروش نسخه‌ای جدید از شاسی بلند اکسید VX اقدام کرده است. طبق اطلاعات موجود، این نسخه VX C-DM نام دارد و همانطور که از پسوند آن می‌توان حدس زد، یک پیشرانه‌ ای هیبریدی شارژی نیروی لازم را تأمین می‌کند. این پیشرانه در مجموع ۶۱۰ اسب بخار قدرت دارد و در حالت تمام الکتریکی تا ۱۴۳ کیلومتر مسافت را پوشش می‌دهد.

اکسید (Exceed) برند بالارده گروه چری است که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شده؛ محصولات این برند به ایران نیز راه پیدا کرده و با نام اکستریم (Xtrim) عرضه می‌شوند. فروش برند اکسید در چین فعلاً خیلی بالا نیست و بیشتر کشورهای خارجی بازار هدف آن را تشکیل می‌دهند. این برند روی شاسی بلندهای خانوادگی و پیشرانه‌ های سبز تمرکز دارد. مدل‌های تمام الکتریکی و هیبریدی مجهز به ژنراتور این برند نوپا، تحت زیربرند دیگری به نام «استرا» به فروش می‌رسند. جالب اینکه زیربرند استرا در خارج از مرزها با نام «اکسلانتیکس» شناخته می‌شود.

شاید بدانید شاسی بلند درشت اندام اکسید VX در سال ۲۰۲۰ و با پیشرانه صرفاً بنزینی معرفی شد. این خودرو از سال ۲۰۲۱ در بازار دارد و در چین با نام «لانیو» نیز عرضه می‌شود.

تغییرات خفیف در نمای بیرونی
از لحاظ طراحی، اکسید VX C-DM تفاوت‌هایی جزئی با دیگر نسخه‌های خود دارد. در این نسخه جلو پنجره بزرگ‌تر بوده و از قطعات مشکی رنگ در برخی نقاط بدنه آن استفاده شده است. از نظر ابعاد طبیعتاً این نسخه تغییری نداشته و مثل سابق طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۵۰۱۰، ۱۹۴۰ و ۱۸۰۰ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن با ۲۹۰۰ میلیمتر برابر است. این شاسی بلند پرچمدار بسته به تیپ با رینگ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی به دست مشتریان می‌رسد. وزن این نسخه از اکسید یا اکستریم VX برابر با ۲۲۸۰ کیلوگرم اعلام شده؛ علاقه‌مندان خواهند توانست این خودرو را در نسخه‌های ۶ یا ۷ نفره سفارش دهند.

مشخصات فنی چری اکسید VX C-DM
همانند دیگر محصولات سری C-DM، این نسخه از VX نیز به یک پیشرانه هیبریدی شارژی (PHEV) مجهز است. این پیشرانه از ترکیب یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری (با کد SQRH4J15) و سه موتور الکتریکی ایجاد شده؛ بر اساس داده‌ها این موتور بنزینی ۱۵۴ اسب بخار قدرت دارد. سه موتور برقی هم با همکاری هم ۴۵۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند تا مجموع قدرت به ۶۱۰ اسب بخار برسد که رقمی چشمگیر به حساب می‌آید. با اتکا به این نیروگاه قدرتمند، VX C-DM شتابی برابر با ۴.۲۶ ثانیه دارد. در این نسخه از اکسید یا اکستریم VX گیربکس DHT سه سرعته نیرو را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد.

وظیفه تغذیه موتورهای برقی در VX C-DM به باتری ۳۴.۴۶ کیلووات ساعتی ساخت CATL سپرده شده است. این باتری برای پیمایش ۱۴۳ کیلومتر مسافت در حالت تمام الکتریکی کفایت می‌کند. چری می‌گوید مصرف سوخت این نسخه از VX با باتری خالی ۶.۸۸ لیتر در هر صد کیلومتر است.

انتظار می‌رود چری اکسید VX C-DM تا پایان سال جاری وارد بازار شود. این خودرو رقبایی مثل بی وای دی تانگ DM-i، آیتو M7، لی اتو L6 و لینک اند کو ۰۸ EM-P را پیش روی خود خواهد داشت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir