نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

نمایشگرهای هولو گرافیک؛ ایده ای نوین از هیوندای برای خودروهای آینده

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
نمایشگرهای هولو گرافیک؛ ایده ای نوین از هیوندای برای خودروهای آینده

آخرین خودرو/ رقابت میان خودروسازان بر سر اندازه نمایشگرهای داخل کابین به سطح جدیدی رسیده است. کادیلاک اسکلید با نمایشگر ۵۵ اینچی و لینکلن نویگیتور با نمایشگر ۴۸ اینچی در صدر این رقابت قرار دارند. اما این نمایشگرهای بزرگ، به‌ جای هماهنگی با طراحی داخلی، صرفاً به داشبورد اضافه شده‌ و انسجام طراحی کلی را به نوعی برهم زده‌اند. به نظر می‌رسد زمان آن رسیده که خودروسازان از رقابت بر سر اندازه فراتر رفته و به نوآوری‌های واقعی در نمایشگرهای داخلی بپردازند.

نمایشگرهای هولو گرافیک: تحولی بزرگ از هیوندای موبیس و زایس
به گزارش آخرین خودرو، مهندسان شاخه موبیس از شرکت هیوندای با همکاری متخصصان اپتیک از کمپانی زایس در حال توسعه یک «نمایشگر هولو گرافیک برای شیشه جلو» هستند. این فناوری می‌تواند جایگزین نمایشگرهای دیجیتال به کار رفته در قسمت‌های مختلف کابین شود. در این فناوری تصاویر و داده‌ها روی شیشه جلو منعکس می‌شوند، از این رو راننده می‌تواند بدون برداشتن چشم از مسیر مقابل، اطلاعات مختلف را مشاهده کند.

از سینما تا واقعیت
فناوری نمایشگر هولو گرافیک خیلی آینده‌نگرانه و دور از دسترس به نظر می‌رسد، با وجود این هیوندای موبیس و زایس ادعا کرده‌اند «رؤیایی که قبلاً فقط در فیلم‌ها و تبلیغات وجود داشت، به‌ زودی به واقعیت تبدیل خواهد شد.» اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تولید انبوه این فناوری می‌تواند از سال ۲۰۲۷ آغاز شود.

نمایشگر هولو گرافیک، به کمک یک پروژکتور پیشرفته و یک لایه نازک از فیلم شفاف که بر روی شیشه جلو خودرو اعمال می‌شود، کار می‌کند. این فیلم ضخامت بسیار کمی دارد و فقط ۱۰۰ میکرومتر است، یعنی تقریباً به اندازه یک تار موی انسان.
 
پیش‌بینی رشد بازار نمایشگرهای هولوگرافیک
فناوری نمایشگرهای هولو گرافیک در حال توسعه بوده و اخیراً نسخه اولیه آن برای خودروسازان کره‌ای، از جمله هیوندای و کیا، به نمایش گذاشته شده است. هیوندای موبیس اعلام کرده که به دنبال جذب مشتریان جدید نیز می‌باشد. این شرکت افزوده با استناد به تحقیقات بازار، پیش‌بینی شده که «بازار جهانی نمایشگرهای هولو گرافیک تا سال ۲۰۳۰ به حدود ۷ میلیون واحد رشد خواهد کرد.» این فناوری به عنوان یک نوآوری و ترند جدید در حوزه نمایشگرهای دیجیتال شناخته می‌شود. هیوندای موبیس اعتقاد دارد این فناوری، تحولی بزرگ در مقایسه با نمایشگرهای فعلی به حساب می‌آید و گامی بلند در جهت ایجاد فضای داخلی بازتر و مدرن‌تر خواهد بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره