ویدیو تست کراس اوور جذاب وارداتی از تهران تا ارس
آخرین خودرو/ جی ای سی امکو یکی از محصولات جدید و وارداتی بازار است و ما در سفر تهران تا ارس این کراس اوور جذاب وارداتی را به چالش کشیده ایم.با آغاز دور جدید واردات خودرو، راساموتور خاورمیانه یکی از شرکت های پیشگام برای واردات بود و توانست عرضه خودروهای سوزوکی و GAC را در ایران آغاز کند. از نشان جی ای سی سه مدل امپو، GS3 و امکو برای بازار ایران در نظر گرفته شد که هر سه خط جدید طراحی های کمپانی GAC را دارند و از میان آن ها امکو طراحی ساختار شکن تر را ارائه می دهد. متفاوت بودن و مدرن بودن طراحی این کراس اوور جذاب وارداتی شاید به این دلیل است که رونمایی اولیه این محصول در سال ۲۰۲۲ انجام شده و از این جهت با یک چینی جدید طرف هستیم.
ویدیو تست و بررسی جی ای سی امکو
این خودرو بر اساس پلتفرم GMPA توسعه داده شده و در بازارهای جهانی با دو نسخه بنزینی و هیبرید به فروش می رسد. نشان GAC اگرچه در ایران عرضه گسترده ای در سال های اخیر نداشته اما به واسطه همکاری های قوی با تویوتا و میتسوبیشی، کیفیت بسیار بالایی را در خودروهایش ارائه می دهد. در این قسمت تست و بررسی آخرین خودرو به سراغ امکو رفته ایم و در یک سفر طولانی (بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر) این خودرو را محک زده ایم. در ادامه می توانید بیشتر با مشخصات این خودرو آشنا شوید.
مشخصات فنی کراس اوور جذاب وارداتی
زیر کاپوت جی ای سی امکو یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربو قرار دارد که آشناست و آن را در دیگر محصولات GAC دیده ایم. این موتور با فناوری پاشش مستقیم سوخت (GDI) توان تولید نهایت قدرت ۱۶۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل می شود. سیستم خنک کاری توربو از نوع ایر تو واتر است و همین باعث شده تا راندمان بالای موتور را در دورهای مختلف شاهد باشیم. البته مثل هر توربوی دیگری، در این خودرو هم حساسیت به بنزین و کیفیت آن همچنان وجود دارد.
سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است و سواری راضی کننده ای را با این کراس اوور تجربه می کنید. مصرف سوخت در این کراس اوور به صورت استاندارد ۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده اما این را در نظر داشته باشید که بسته به کیفیت بنزین و نوع رانندگی این عدد می تواند بالاتر برود. اما مهم ترین نکته در مورد امکو شتاب زیر ۷ ثانیه ای آن است که این عدد هم تا حد زیادی به کیفیت سوخت ورودی و شرایط جاده بستگی دارد اما در کل شتابگیری اولیه و ثانویه در این خودرو نسبت به آنچه از دیگر چینی ها دیده ایم، راضی کننده است.