بنتلی هم در استراتژی مربوط به برقی سازی محصولات خود تجدید نظر کرد
آخرین خودرو/ با کاهش استقبال از مدلهای الکتریکی، خودروسازان یک به یک در حال تجدیدنظر در استراتژیهای خود هستند. بنتلی جدیدترین شرکتی است که به این جمع پیوسته و اعلام کرده به جای سال ۲۰۳۰، این کمپانی از سال ۲۰۳۵ به یک برند تماما برقی تبدیل خواهد شد. بر اساس نسخه بروز شده از استراتژی موسوم به Beyond100، این برند لوکس انگلستانی بعد از ۲۰۳۰ نیز به توسعه خودروهای هیبریدی ادامه خواهد داد. همچنین اولین مدل تمام الکتریکی این شرکت که قرار بود سال آینده عرضه شود، در سال ۲۰۲۶ وارد بازار خواهد شد. این مدل یک خودروی شاسیبلند فوق لوکس خواهد بود.
جزئیات برنامه Beyond100
بر اساس نسخه بروز شده از استراتژی Beyond100، بنتلی قصد دارد از سال ۲۰۳۵ به یک برند تمام الکتریکی تبدیل شود. این تغییرات در راستای انطباق با شرایط اقتصادی، نیازهای بازار و مقررات جدید انجام شده است. فرانک-استیفن والیسر مدیر جدید بنتلی، این استراتژی را «تحولی بزرگ برای آینده» قلمداد میکند.
شاید بدانید بنتلی نخستین بار در سال ۲۰۲۰ استراتژی Beyond100 را معرفی کرد. طبق این استراتژی بنتلی باید اولین خودروی الکتریکی خود را در سال ۲۰۲۵ به بازار میفرستاد. همچنین تا سال ۲۰۳۰ بنتلی باید به یک برند تمام الکتریکی تبدیل میشد. با این حال، به دلیل کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی، آدریان هال مارک مدیر قبلی بنتلی، اوایل امسال اعلام کرد که زمانبندی جدید تا سال ۲۰۳۲ یا ۲۰۳۳ به تعویق میافتد.
عرضه خودروهای جدید الکتریکی و هیبریدی
با اجرای نسخه بروز شده از استراتژی Beyond100، بنتلی از سال ۲۰۲۶ و پس از عرضه اولین مدل برقی، طی یک دهه آینده هر سال از یک خودروی الکتریکی یا هیبریدی جدید رونمایی خواهد کرد. بنتلی هنوز تعداد دقیق مدلهای الکتریکی و هیبریدی را اعلام نکرده، اما این برنامه نشاندهنده گسترش قابل توجه سبد محصولات کمپانی به فراتر از مدلهای فعلی است.
در حال حاضر مشخص نیست که آیا مدلهای مورد بحث کاملاً جدید هستند و یا تنها نسخهای از مدلهای فعلی با پیشرانه های متفاوت خواهند بود. با این حال، در کنار مدلهای الکتریکی و هیبریدی، احتمال دارد بنتلی همچنان مدلهای بنزینی جدید نیز عرضه کند. برای مثال، انتظار میرود که نسخه جدیدی از بنتایگا با پیشرانه بنزینی در سال آینده عرضه شود.