نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

شکست پروژه پاگانی هیبریدی/ خریداران، علاقه‌‌ای به خودروی هیبریدی ندارند!

منبع
خودرو نويس
بروزرسانی
شکست پروژه پاگانی هیبریدی/ خریداران، علاقه‌‌ای به خودروی هیبریدی ندارند!

خودرو نویس/ اخیراً مدیرعامل پاگانی طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که پروژه ساخت پاگانی هیبریدی به دلیل علاقه نداشتن خریداران لغو شد.

در دوره‌ای که تعداد فزاینده‌ای از خودروسازان لوکس به سمت کوچک‌سازی موتور‌ها یا الکتریکی‌سازی محصولات روی آورده‌اند، پاگانی با مدل یوتوپیا (Utopia) رویکردی متفاوت اتخاذ و از یک موتور ۶ لیتری تویین‌ توربوشارژ V12 بدون هرگونه سیستم هیبریدی استفاده کرده است. به گفته هوراسیو پاگانی، مدیرعامل شرکت پاگانی دلیل این انتخاب این است که مشتریان او علاقه‌ای به خودروهای هیبریدی ندارند و به همین خاطر از دید او، پاگانی هیبریدی چیزی جز وقت تلف کردن نخواهد بود.

رقبای هیبریدی پاگانی
به جز مواردی مانند مدل گوردون مورای T.50 و کونیخزگ یسکو، اکثر خودروهایی که در سگمنت مشابه هایپرکار با پاگانی یوتوپیا رقابت می ‌کنند، اکنون هیبریدی هستند. این خودروها شامل آستون‌ مارتین والکری و بوگاتی توربیون جدید هم می‌شوند که هر دو از موتورهای بزرگ تنفس طبیعی استفاده می‌کنند اما مکمل آن‌ها، موتورهای الکتریکی هستند.

برخی معتقدند که این راه‌حل‌ها بهترین ترکیب از هر دو فناوری را ارائه می‌دهند و عملکرد و کارایی را بهبود می‌بخشند، اما پاگانی فکر می‌کند که این راهکار در واقع مشکلاتی ایجاد خواهد کرد و به همین دلیل‌ از ادامه توسعه یک پاگانی هیبریدی منصرف شده است.

مدیرعامل پاگانی در مصاحبه اخیر خود با درایو در مراسم رونمایی از مدل پاگانی یوتوپیا رودستر در آمریکا گفت: در واقع هیچ‌کس به خودروهای هیبریدی علاقه ندارد. من خودم هیبریدی‌هایی مثل یک پورشه ۹۱۸ و چند مدل دیگر را در کلکسیونم دارم، اما وقتی می‌خواهم یکی از پورشه‌هایم را برای رانندگی انتخاب کنم، 911R یا کاررا GT را انتخاب می‌کنم. مشتریان ما هم به همین شکل فکر می‌کنند.

او اضافه کرد: من معتقدم اگر از مردم بپرسید، بیشتر آن‌ها خواهند گفت که خودروهای هیبریدی فاجعه هستند، زیرا همه مشکلات یک خودرو الکتریکی و یک خودرو احتراقی را با هم دارند، به همراه هزینه‌های توسعه و نگهداری سنگین‌تر و گران‌تر.

نبود خریدار، عامل شکست پروژه پاگانی هیبریدی
پاگانی در گذشته به طور جدی به فکر موتور هیبریدی و یک خودروی الکتریکی بوده، اما در نهایت چنین اتفاقی رخ نداد. به گفته او، اندازه کوچک شرکت به این معنی است که نمی‌تواند چیزی را تولید کند که مشتریان نمی‌خواهند بخرند. همچنین، این شرکت نمی‌تواند روی یک شرکت بزرگ مادر برای ارائه فناوری‌های جدید حساب کند.

پاگانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود فاش کرد: موتور هیبریدی V8 مورد بررسی قرار گرفت، اما در صورت استفاده از آن، خودرو خیلی سنگین می‌شد و ممکن بود ۴۰۰ یا ۵۰۰ کیلوگرم دیگر به وزن کلی آن افزوده شود. در پایان، مشتریان ما هیچ علاقه‌ای به آن نداشتند.

او همچنین از تجربه کار روی یک یک محصول الکتریکی صحبت کرد: ما باید چیزی را بسازیم که مشتری از ما بخرند. در سال ۲۰۱۷ تیمی را برای کار بر روی یک خودرو الکتریکی تشکیل دادیم. کل تیم از جمله خودم متمرکز و هیجان‌زده بودند. مفهوم و ایده این خودرو را تعریف کردیم و با مرسدس-ای‌ام‌جی و سایر همکاران به کار پرداختیم. حتی شروع به همکاری با شرکت لوسید کردیم که در دنیای خودروهای الکتریکی، فناوری‌های بی‌نظیری دارد. اما سپس مشتریان علاقه‌ای به آن نشان ندادند.

این شرکت ایتالیایی عجله‌ای برای کنار گذاشتن موتور V12 ندارد. موتور ۶ لیتری تویین توربوشارژ مدل پاگانی یوتوپیا تا سال ۲۰۳۱ همگام‌سازی شده است. در نهایت می‌توان گفت که هم کمبود منابع و هم نبود تمایل جدی از سوی خریداران رایج و همیشگی این برند باعث شده که فعلا خبری از یک پاگانی هیبریدی نباشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره