خدمات پس از فروش و هزینه تعمیر بالا؛ دو مشکل بزرگ چری در انگلستان
آخرین خودرو/ انگلستان یکی از کشورهای اروپایی است که چری حساب ویژهای روی بازار آن باز کرده و قصد دارد با برند های اومودا (Omoda) و جیکو (Jaecoo) بخشی از آن را تصاحب کند. اما در همین بدو ورود، این کمپانی با مشکل خدمات پس از فروش و تأمین قطعه مواجه شده است. برای حل این مشکل، چری به همکاری با سازمان معتبر Thatcham Research رو آورده؛ خودروساز چینی به واسطه این همکاری میخواهد با افزایش ایمنی و امنیت، تسهیل تعمیرات و همچنین کاهش هزینهها نظر مثبت مشتریان را جلب کند.
حل چالشهای خدمات پس از فروش در بازار بریتانیا
به گزارش آخرین خودرو، ورود خودروهای چینی به بریتانیا با مشکلاتی همراه بوده است. از جمله این مشکلات باید به عدم دسترسی به قطعات یدکی اشاره کنیم که باعث شده خودروها از سوی بیمه گران بریتانیایی پذیرفته نشوند و یا به دلیل هزینههای بالای تعمیر، با یک تصادف ساده از خیابانها خداحافظی کنند. به گفته Thatcham Research، فراهمسازی قطعات یدکی مناسب، تسریع تعمیرات و ارتقای امنیت خودروها میتواند هزینههای بیمه را کاهش دهد و رضایت مشتریان را بهبود بخشد.
در چین، بیمه خودروها بر اساس تعرفههای تنظیمی توسط دولت و یارانههای اختصاصیافته، تعیین میشود. به دلیل دستمزد پایین نیروی کار، بیمه گران در این کشور میتوانند قطعات بزرگ آسیبدیده را به جای تعمیر، تعویض کنند. اما این روش در بریتانیا به خاطر هزینههای بسیار بالا قابل اجرا نیست.
اقدامات اومودا و جیکو برای بازار بریتانیا
اومودا و جیکو برای قابل بیمه شدن خودروهای خود در بریتانیا اقداماتی انجام دادهاند که عبارتند از:
باز طراحی ساختار سپر عقب اومودا ۵ یا همان فونیکس FX برای سهولت تعمیر
کاهش ساختارهای یکپارچه در قطعاتی مثل گلگیرها و پنلهای بدنه
تهیه دستورالعملهای جامع تعمیر بدنه برای تسهیل فرآیند تعمیر
افزایش پشتیبانی فنی برای نمایندگیها و آموزش صد تکنسین برای خدمات بهتر
ذخیره قطعات و لجستیک پیشرفته
زیرمجموعههای چری با ذخیره قطعات یدکی به ارزش ۳ میلیون پوند و همکاری با شرکت لجستیکی DHL، خدمات تحویل سریع را از یک مرکز اختصاصی در راگبی ارائه خواهند کرد. این قطعات در مدت زمان یک روز کاری به نمایندگیهای موجود ارسال میشوند.
ارتقای امنیت خودروها
برای افزایش امنیت، تمامی خودروهای اومودا و جیکو که به بریتانیا ارسال میشوند، به موارد زیر مجهز خواهند بود:
دستگاه قفل تاییدشده توسط Thatcham
محافظت از سیستم ورود و استارت بدون کلید در برابر حملات رلهای
سیستم قفل دوبل برای افزایش ایمنی
بن تاون سند مدیر بخش خودرو در سازمان Thatcham Research، از سرعت واکنش دو برند چینی تمجید کرده و گفته:
«جایی که سایر خودروسازان تغییرات را به مدل فیس لیفت موکول میکنند، اومودا و جیکو این تغییرات را در عرض چند روز و گاهی حتی یک شب انجام دادهاند.»
آیندهای روشن برای خودروهای چینی در اروپا؟
همکاری چری با سازمان Thatcham Research نشاندهنده عزم جدی خودروساز چینی برای گسترش حضور در بازارهای اروپایی است. به گفته Thatcham برندهای بیشتری به دنبال پیادهسازی مدلی مشابه خواهند بود. این همکاری میتواند الگویی برای دیگر برندهای چینی باشد که به دنبال ورود به بازارهای اروپا هستند.
ناگفته نماند اقدامات اومودا و جیکو گویای آن است که شرکتهای چینی برای حضور موفق در بازارهای بینالمللی، به اهمیت خدمات پس از فروش و ارتقای کیفیت محصولات پی بردهاند.