نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

مقایسه چانگان CS55 پلاس و بایک X7؛ نبرد جنتلمن‌های قد بلند!

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
مقایسه چانگان CS55 پلاس و بایک X7؛ نبرد جنتلمن‌های قد بلند!

آخرین خودرو/ چانگان CS55 پلاس و بایک X7 دو کراس اوور با کیفیت چینی هستند که به تازگی پا به بازار ایران گذاشته اند و با یکدیگر به رقابت می پردازند.

چانگان CS55 پلاس و بایکX7 دو شاسی بلند وارداتی و تازه نفس در بازار خودروی کشورمان می‌شوند که هر دو به واسطه کلاس خودرو و بازه قیمتی رقیب مستقیم یکدیگر محسوب می‌شوند. اما کدامیک از این دو خودرو ارزش خرید بیشتری دارد؟

بالارفتن سن خودروهایی که در دوره قبلی واردات با تیراژ بالا مانند توسان، اسپرتیج، سانتافه، سورنتو  و… وارد کشور شدند و همچنین قیمت زیاد و آپشن های کم خودروهای جدید وارداتی که از برندهای شناخته شده‌تر هستند سبب شده تا بازار چینی‌ها همچنان داغ بماند و انتخاب آن‌ها توجیه خوبی برای خریداران داشته باشد. در این بین کلاس شاسی بلندهای میان رده به نوعی شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین سگمنت محسوب می‌شود و رقبای زیادی در این بخش با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در این مطلب قصد داریم دو شاسی بلند چانگان CS55 پلاس و بایک X7 را در مقابل یکدیگر قرار دهیم و با مقایسه آن‌ها مشخص کنیم کدامیک ارزش خرید بالاتری خواهند داشت؟

درباره چانگان CS55 پلاس و بایک X7
بایکX7 که در اصل با نام بیجینگ X7 شناخته می‌شود محصول کمپانی خوش نام بایک است که در سال ۲۰۲۰ به بازارهای جهانی معرفی شد و پس از یک فیس لیفت اساسی در سال ۲۰۲۳ تقریبا هم زمان با عرضه آن در بازار بین المللی از طریق زیرمجموعه ماموت خودرو یعنی شرکت دیار خودرو وارد کشورمان شد. فروش این خودرو از طریق نمایندگی‌ها آغاز شده و کم کم باید شاهد افزایش شمار آن در خیابان‌ها باشیم.

در طرف دیگر هم چانگان CS55 پلاس قرار دارد که به واسطه همکاری قبلی این شرکت با سایپا برای مشتریان یک برند شناخته‌شده‌تر است و از همان روزهای نخستین آزادشدن واردات کار ثبت سفارش آن آغاز شد. همین مورد هم باعث شده تا این لحظه چانگان CS55 حضور پررنگ‌تری نسبت به بایک X7 در خیابان‌ها داشته باشد. اما در آینده و همزمان با آشنایی بیشتر مشتریان با ویژگی‌های این دو خودرو کدامیک می‌توانند موفق‌تر باشند؟

ویدیوی معرفی بایک X7

ویدیوی معرفی چانگان CS55 پلاس

مقایسه طراحی بدنه
طراحی هر دو خودرو کاملا با متد و المان‌های خودروهای امروزی شکل گرفته است و تفاوت عمده چانگان CS55 پلاس در مقایسه با بایکX7 در این است که طراحان بایک ریسک بیشتری را پذیرفته‌اند و سعی کردند تا محصولشان را لوکس‌تر و مدرن‌تر نمایش دهند. در حالیکه به نظر می‌رسد بخش طراحی چانگان سعی داشته خودرویی را معرفی کند که ضمن بهره‌گیری از ویژگی‌های مدرن، ماندگاری بیشتری هم در طی زمان داشته باشد و نظر طیف وسیع تری از مشتریان را به خود جلب کند.

اگر از نمای جلو به خودروی بایکX7 نگاه کنید کاملا متوجه چهره شرق آسیایی آن خواهید شد و چهره آن ممکن است ناخودآگاه شما را به یاد شخصیت‌های کارتونی این سرزمین بیندازد. البته فرم چراغ‌ها و حالت ترکیب شده جلوپنجره آن با سپر کاملا لوکس و جدید است و اگر بحث سلیقه نباشد هیچ نقدی به آن وارد نیست. چانگان CS55 PLUS هم در نمای جلو دست کمی از رقیب خود ندارد و چراغ‌های خشمگین در ترکیب با جلوپنجره طرح آبشاری چهره‌ای اخمو به این خودرو داده‌اند. باید اعتراف کرد که در نمای جلو علی رغم اینکه هر دو خودرو خوب کارکرده‌اند اما بایکX7 چهره بروزتری دارد.

در نمای جانبی هم طراحان بایک حوصله زیادی به خرج داده‌اند و توجه بیشتری به جزییات داشته اند. خطوط طراحی در نمای جانبی بایک قوی‌تر هستند و حجم پردازی بیشتری در این نما صورت گرفته است.  علاوه بر آن شاهد انحنای بیشتر و ایجاد قوس در قسمت ستون C هستیم و دستگیره‌های مخفی شونده درب از نکات جالب بایکX7 در نمای جانبی هستند.

اما همه اینها باعث نمی‌شوند تا چانگان CS55 پلاس حرفی برای گفتن نداشته باشد. طراحی ساده‌تر و هماهنگ این خودرو سبب می‌شود تا در گذرزمان ماندگاری بیشتری داشته باشد و کمتر از مد بیفتد. همچنین ارتفاع زیاد این خودرو در کنار خط شانه قوی و رینگ‌های ۱۹ اینچی به ایجاد چهره‌ای محکم و مردانه در این خودرو کمک کرده‌اند.

با رسیدن به نمای عقب داستان کمی متفاوت می‌شود چرا که طراحان هر دو خودرو به یک میزان به این نما اهمیت داده‌اند.

حجم پردازی و ایجاد انحنا روی درب صندوق عقب چانگان و بایک قابل توجه است. اما محل قرارگیری پلاک و اگزوزها در چانگان CS55 پلاس متفاوت‌تر است و شما را کمتر به یاد خودروهای چینی می‌اندازد. طراحی سپر عقب، جانمایی اگزوزها و گرافیک عالی چراغ های بایکX7 همگی در هماهنگی کامل با پیکره کلی این خودرو هستند اما تا حدودی تکراری به نظر می رسند و اینجا است که چانگان اگرچه به اندازه بایک مدرن به نظر نمی رسد اما تفاوت خود را با سایر خودروها در خیابان نشان می دهد.

به طورکلی ظاهر بایکX7 پویاتر از چانگان CS55 پلاس است اما اگر طرفدار اغراق زیاد در طراحی نیستید چانگان CS55 PLUS هم می تواند به خوبی نظر شما را جلب کند.

مقایسه مشخصات فنی بایکX7 و چانگان CS55 پلاس
با رسیدن به مقایسه مشخصات فنی بایک X7 و چانگان CS55 PLUS بیش از پیش متوجه نزدیکی رقابت این دو خودرو می شویم.

پیشرانه مورد استفاده در این خودروها تا حد زیادی شبیه هم هستند و استفاده از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم بین چانگان و بایک مشترک است. قدرت تولیدی توسط پیشرانه نیز در هر دو رقیب مشابه یکدیگر است و توانی معادل ۱۸۸ اسب بخار و حدود ۳۰۰ نیوتن متر تولید می کند. وظیفه انتقال قدرت نیز از به عهده جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه خواهد بود و این نیرو به چرخ های جلومنتقل می شود که در این مورد هم با یکدیگر تشابه دارند. البته مصرف سوخت چانگان به لطف استفاده از تکنولوژی بلوکور و همچنین وزن کمتر معادل ۶.۲ لیتر در هر صدکیلومتر است که در مقایسه با مصرف ۶.۸ لیتری بایک X7 عدد پایین تری است. شتاب صفر تا صد اعلام شده از سوی کمپانی برای چانگان CS55 پلاس معادل ۸.۵ ثانیه عنوان شده در حالیکه شتاب صفر تا صد کیلومتر بایکX7 حدود ۷.۸ ثانیه بیان شده است.

چانگان CS55 پلاس و بایک X7 در بحث سیستم تعلیق هم به نوعی شبیه به یکدیگر هستند و در جلو از سیستم مک فرسون و در بخش عقبی از سیستم مولتی لینک استفاده کرده‌اند که باعث می‌شود ضمن داشتن سواری نرم از هندلینگ مناسبی در پیچ‌ها و ناهمواری‌های مسیر بهره ببرند.

خودروبایکX7چانگان CS55 پلاس
حجم موتور۴سیلندر-۱۶سوپاپ-توربوشارژر۴سیلندر-۱۶سوپاپ-توربوشارژر
توان خروجی۱۸۸ اسب بخار-۳۰۵ نیوتن متر۱۸۸اسب بخار-۳۰۰ نیوتن متر
گیربکس۷سرعته دوکلاچه۷سرعته دوکلاچه
انتقال قدرتمحورجلومحورجلو
شتاب۰-۱۰۰۷.۸ثانیه۵/۸ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی۸/۶لیتر در ۱۰۰کیلومتر۲/۶لیتر در ۱۰۰کیلومتر
حداکثر سرعت۲۰۰کیلومتر بر ساعت۱۸۰کیلومتر بر ساعت
وزن۱۶۵۰کیلوگرم۱۴۴۵کیلوگرم
حجم باک۶۰لیتر۵۵لیتر
ابعاد بدنه۱۷۱۵-۱۸۹۲-۴۷۴۵میلیمتر۱۶۸۰-۱۸۶۵-۴۵۱۵میلیمتر
فاصله محور۲۸۰۰میلیمتر۲۶۵۶میلیمتر
حجم صندوق۴۱۰ لیتر۴۷۵لیتر

مقایسه طراحی داخلی و فضای کابین
با ورود به نمای داخلی از میزان شباهت‌ها کاسته می‌شود و خط طراحی هر دو خودرو به طور کلی از یکدیگر جدا است. چانگان به جای استفاده از مانیتورهای به هم پیوسته ترجیح داده تا کلاستر دیجیتال را جدا از مالتی مدیای اصلی خودرو قرا دهد و همین امر سبب شده تا فضای کابین تا حدودی یادآور محصولات جدید پژو باشد. استفاده از کلیدهای فیزیکی در قسمت پایین دریچه‌های هوا و قسمت جلویی داشبورد نیز ایده خوبی برای ایجاد حس و حال متفاوت در داخل این خودرو است. فرمان دی کات، فرم اسپرت دسته‌دنده و استفاده از خطوط کرومی در طراحی داشبورد و کلیدهای شیشه بالابر فضایی مدرن و زیبا را پدید آورده اند که برخلاف ظاهر بیرونی و آسیایی آن تا حد زیادی شبیه به محصولات اروپایی است.

بایکX7  اما طراحی آینده نگرانه خود را به داخل کابین هم منتقل کرده و شاهد انبوهی از صفحات لمسی و دیجیتال در این خودرو هستید که در فضایی ساده و مینیمال در کنار هم قرار گرفته اند. در داخل کابین بایکX7 تم لوکس بودن بیشتر از تم اسپرت به چشم می‌آید و اگر با طراحی ساده آن که هیجان کمتری نسبت به چانگان دارد کنار بیایید نمایی خوشایند به شما ارائه می‌دهد.

متریال به کار رفته در کابین هر دو خودرو باکیفیت هستند اما اگر به دنبال مواد سافت تاچ هستید به ندرت در چانگان آن ها را پیدا خواهید کرد. طراحان چانگان سعی بر این داشته اند تا با تکیه و استفاده از مواد مات و ترکیب آن ها با نوارهای کرومی و دوخت‌های قرمز فضایی اسپرت به وجود بیاورند. اما در طرف دیگر استفاده از مواد سافت تاچ در بایکX7 باعث شده تا حس خوبی از دیدن و لمس کردن قطعات به شما دست دهد. از این نکته هم نباید غافل شد که فاصله محوری بایک X7 بیشتر از چانگان CS55 است و این مورد باعث می‌شود سرنشینان جای پای بیشتری در اختیار داشته باشند.

به طورکلی فضای داخلی چانگان اسپرت‌تر از بایک طراحی شده و حس متفاوت‌تری هم ارائه می‌دهد. انتخاب اینکه کدامیک در طراحی داخلی بهتر است به سلیقه شما بستگی دارد چرا که هر دو در این زمینه زیبا و با کیفیت هستند و اصول ارگونومیک هم در آن‌ها رعایت شده است.

مقایسه امکانات بایکX7 و چانگان CS55 PLUS
در بحث امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی چانگان و بایک مطابق انتظار عمل کرده‌اند و لیست بلندبالایی از آپشن‌ها را در اختیار خریداران قرار می‌دهند. اگرچه که در این مورد بایکX7 بهتر عمل کرده و پکیج کامل‌تری را روانه بازار کرده است. از جمله تفاوت‌های بایک می‌توان به ماساژور صندلی، دستیار رانندگی بین خطوط، سردکن و حافظه صندلی اشاره کرد. در حالیکه هر دو خودرو به تجهیزاتی مانند: سیستم شروع حرکت در سربالایی ، شارژر بی سیم، چراغ روشنایی روز، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل کشش ، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی الکترونیکی ترمز، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی، کلاستر دیجیتال، خروجی ۱۲ ولت، پورت USB، تهویه اتوماتیک، سیستم کنترل حرکت در سرازیری، ترمز پارک برقی، کروزکنترل تطبیقی، اتوهلد، محدود کننده سرعت، سیستم پایش باد تایرها، استارت دکمه ای ، سنسور پارک عقب، سنسور نور، ورود خروج بدون کلید، سنسور باران و… مجهز هستند.

خودروبایکX7چانگانCS55 پلاس
کروز کنترل تطبیقیدارددارد
دوربین ۳۶۰ درجهدارددارد
نوربالا اتوماتیکداردندارد
کنترل شروع حرکت در سربالاییدارددارد
رادار نقطه کورداردندارد
هشدار برخورد از جلودارددارد
گرمکن صندلی جلوداردندارد
سردکن صندلی جلوداردندارد
سیستم صوتی حرفه ایندارددارد (pioneer)
ترمز اضطراریدارددارد
تنظیم برقی صندلی های جلودارددارد
سنسور نوردارددارد
سنسور باراندارددارد
سیستم کنترل پایداری و کششدارددارد
شارژر وایرلسدارددارد
سیستم کنترل حرکت در سرازیریدارددارد

نتیجه گیری: بایک X7 یا چانگان CS55 PLUS ؛ کدامیک ارزنده تر است؟
با توجه به مقایسه صورت گرفته می‌توان اینگونه بیان داشت که محصول جدید دیار خودرو یعنی بایکX7 به دلیل برخورداری از سبک طراحی جدیدتر و لیست بلندبالای آپشن‌ها این شانس را دارد تا نظر خریداران بیشتری را به خود جلب کند. چرا که افراد پس از خرید این خودرو بیشتر حس می‌کنند با محصولی مدرن و جدید مواجه هستند. اما از طرفی محصول وارداتی سایپا یعنی چانگانCS55 احتمالا از خدمات پس از فروش و بازار دست دوم بهتری برخوردار است چرا که سابقه برند چانگان در بازار بیشتر است و ارائه این محصول از سوی خودروساز بزرگ داخلی سبب دلگرمی بیشتر مالکین خواهد شد.

به طورکلی اگر خواهان تجربه جدید هستید می‌توانید بایکX7 را انتخاب کنید و اگر دنبال یک خودروی معقول با تحمل ریسک کمتر می‌باشید چانگانCS55 یک انتخاب خوب برای شما خواهد بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

00:00/00:00

مقایسه چانگان CS55 پلاس و بایک X7؛ نبرد جنتلمن‌های قد بلند!

مقایسه چانگان CS55 پلاس و بایک X7؛ نبرد جنتلمن‌های قد بلند!
00:00
00:00
مقایسه چانگان CS55 پلاس و بایک X7؛ نبرد جنتلمن‌های قد بلند!
1 / 1
مقایسه چانگان CS55 پلاس و بایک X7؛ نبرد جنتلمن‌های قد بلند!
00:00
00:00
0 MB
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره