نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

نسخه آفرودی کراس اوور ملی؛ رندرهای اختصاصی آخرین خودرو از ری را آفرودی

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
نسخه آفرودی کراس اوور ملی؛ رندرهای اختصاصی آخرین خودرو از ری را آفرودی

آخرین خودرو/ری را نخستین کراس اوور ملی صنعت خودروی کشور محسوب می شود و ما در این رندر ها سعی کرده ایم نسخه آفرودی این کراس اوور را متصور شویم.

ری را در ابتدا با نام پروژه K125 در ایران خودرو تعریف شد . کراس اووری که بر مبنای پلتفرم نسل دوم پژو ۲۰۰۸ توسعه داده شد و طراحی این خودرو توسط طراحان ایرانی انجام شد. سرانجام پس از مدت ها انتظار در هفته پایانی آذر ۱۴۰۳ این خودرو تحویل نخستین مشتریان شد و حالا به بازار آمده است. دو دلیل باعث می شود ری را از دیگر محصولات داخلی متمایز باشد : اول آنکه این خودرو نخستین کراس اوور تولید داخل است و دوم اینکه در حال حاضر فول آپشن ترین خودروی تولید داخل به حساب می آید. حالا ما در آخرین خودرو به سراغ طراحی و رندر گیری از نسخه آفرودی کراس اوور ملی رفته ایم و سعی کرده ایم چهره ری را آفرودی را متصور شویم. البته به ندرت برای کراس اوور های با این سایز و تک دیفرانسیل نسخه آفرودی در نظر گرفته می شود اما ما فرض را بر این گرفتیم که در آینده نسخه ای AWD هم از این خودرو به بازار بیاید.

در نسخه آفرودی کراس اوور ملی سپر حذف شده و سپری آفرودی فلزی جایگزین آن شده است. سینی فلزی در زیر اضافه شده و پرژکتور ها و لایت بارها رت روی سپر، روی کاپوت و در قسمت بالا اضافه کرده ایم. ارتفاع کلی خودرو و فاصله از سطح زمین بیشتر شده و در کنار، رکاب به این کراس اوور اضافه شده است و رینگ های جدید به همراه تایر های آفرودی آل ترین باعث شده تا چهره خشن تری را در ری را آفرودی داشته باشیم. در قسمت بالا باربند و آفتابگیر اضافه شده و سعی شده تا ری را یک آفرودر کاملا مجهز به نظر برسد.

در عقب به سبک بسیاری از SUV ها زاپاس روی در قرار گرفته و سپر فلزی جایگزین شده است. خروجی های اگزوز بالاتر آمده و جایی برای تخته وافل و گالن بنزین اضافه شده است. در داخل سعی کردیم تا تغییرت بیشتر باشد به طوری که گویا با کابین یک خودروی کاملا جدید طرف هستید. طراحی فرمان و داشبورد کاملا تغییر کرده و دریچه های تهویه هم بصورت گرد طراحی شده اند. اما نظر شما در مورد رندر نسخه آفرودی کراس اوور ملی چیست؟ به نظر شما این خودرو پتانسیل آفرودی شدن را دارد؟

طراح : محمد مهدی مبینی

مشخصات فنی و ویدیو تست و بررسی ری را
این کراس اوور مجهز پیشرانه ۱.۶۵ لیتری توربو شارژ با فناوری Dual VVTI یا همان EFP است که قرار است بر روی محصولات دیگر ایران خودرو مانند دنا جوانان و یا نسخه هایی از تارا نیز قرار گیرد. این پیشرانه قادر است نهایت قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۴۰ نیوتن متر را تولید و نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT ساخت کمپانی DAE به چرخ های جلو منتقل کند.

گرمکن صندلی های جلو، ۴ کیسه هوای، تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم کمکی کنترل حرکت در سراشیبی، شیفتر پشت فرمان، حالت های مختلف رانندگی، دسته دنده الکتریکی، اتوهلد، صندلی شش حالته برقی راننده، صندلی دو حالته برقی و دو حالته دستی شاگرد، سنسور نور، سنسور باران، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، شارژر وایرلس، سانروف برقی، نورپردازی داخل کابین و… از جمله امکانات و آپشن هایی است که در این کراس اوور دیده می شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره