تیونینگ سوزوکی هایابوسا با 400 اسب بخار قدرت
پدال/ این موتورسیکلت تقویت شده مسافت ۴۰۰ متر را در ۸.۵ ثانیه طی میکند.
مجموعه «TTS پرفورمنس» در سال ۲۰۲۳ از یک نمونه جذاب از موتورسیکلت هایابوسا شرکت سوزوکی رونمایی کرد که بیش از ۳۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد و میتوانست هر سوپربایکی خیابانی را پشت سر بگذارد. این محصول که خیلی زود از ویترین تیونر یادشده خالی شد و به دست مشتریان رسید، تقاضا برای مدلهای بعدی را بالا برد تا TTS یک نمونه دیگر از آن را هم عرضه کند.
محصول جدید TTS که در سال ۲۰۲۵ و با نام «سوپربوسا» به دست مشتریان خواهد رسید با قیمت حدودی ۵۶ هزار دلار به فروش میرسد؛ البته این رقم تنها برای تقویت موتور گرفته میشود و هزینه خرید موتور و آپشنهای اضافه در آن لحاظ نشده است. متاسفانه این پیشنهاد نهچندان ارزانقیمت و جذاب دردسترس تمام علاقهمندان خواهد بود و تنها ۴۰ تن امکان خرید این موتورسیکلت قدرتمند را دارند.
شرکت TTS در کنار عرضه این کیت تقویتی برای سوزوکی هایابوسا، یک کیت سوپرشارژر را هم برای نسل سوم این موتورسیکلت توسعه داده است که عملکرد خوبی را در اختیار مالکان این موتورسیکلت اسپرت قرار میدهد؛ اما درهرصورت بهخوبی سوپربوسا نخواهد بود.
اما مشتریان TTS در ازای پرداخت مبلغ حدودی ۷۴ هزار دلاری برای نسخه پایه سوپربوسا چه دریافت میکنند؟ این سوپرموتور که مانند نمونههای پیشین تولیدشده در این شرکت از یک پیشرانه سوپرشارژ ۱,۳۴۲ سیسی سود میبرد، به قطعات ,داخلی آهنگریشده موتور، قطعات الکترونیکی تازه از برند «وولیک ریسینگ»، چرخدندههای سفارشی، تظیمات سفارشی کامپیوتر موتورسیکلت و اگزوزهای اختصاصی مجهزشده است که میتواند ۴۰۰ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار دهد.
TTS سوپربوسا با تکیهبر پیشرانه قدرتمند یادشده و قدرت زیادی که دارد میتواند شتابگیری را تا دستیابی به سرعت ۳۴۸ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد. سوپربوسا میتواند مسافت ۴۰۰ متر مسابقه درگ را در عرض ۸.۵ ثانیه و با سرعت حداکثری ۲۸۴ کیلومتر بر ساعت بپیماید. در مقام مقایسه، نسخه اصلی هایابوسا با ۱۸۷ اسب بخار قدرت خود برای پیمایش همین مسافت نهایتا به سرعت ۲۹۷ کیلومتر بر ساعت میرسد؛ هر چند که این رقم هم تحسین برانگیز به شمار میرود اما به سوپربوسا نمیرسد.
البته که نحوه سواری این موتورسیکلت با توجه به قدرت زیادی که دارد هم مهم است. TTS پرفورمنس برای اطمینان از راندمان مناسب از چنگالهای جلو «USD» و چرخهایی فیبرکربنی سبکوزن «روتوباکس» استفاده کرده است. دیسکهای ترمز این سوپرموتور از نوع ۳۳۰ میلیمتری برند «استاپتک» هستند. از دیگر بخشهای تقویتشده سوپربوسا میتوان به بهبود سیلندر، کالیپرها و فنربندی عقب هم اشاره کرد که با طرح بدنه ویژه آن همراه شده و موتورسیکلتی قدرتمند را به تصویر میکشند.