نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

مقایسه جی‌ ای‌ سی GS3 و چانگان CS35 پلاس

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
مقایسه جی‌ ای‌ سی GS3 و چانگان CS35 پلاس

آخرین خودرو/ جی‌ ای‌ سی GS3 و چانگان CS35 پلاس جزو کراس اوور های جمع جور وارداتی هستند. ما در این مطلب به بررسی و مقایسه این دو می پردازیم.

کراس‌اوورهای کوچک و جمع‌وجور به تدریج جای خودروهای سدان و هاچ‌بک‌ها را گرفته و بازار آن‌ها را قبضه کرده‌اند. با وجود آنکه هنوز بعضی هاچبک‌ها و سدان‌های با اصالت روی خط تولید باقی مانده‌اند، اما کراس‌اوورها رفته‌رفته سهم بازار خودرو را افزایش داده و مشتریان بیشتری را جذب کرده‌اند. بازار ایران نیز از این رویه پیروی می‌کند و در دور جدید واردات، کراس‌اوورها همچنان حرف اول را می‌زنند. در این میان، بعضی محصولات با رده قیمتی نسبتاً پایین‌تر جذابیت خاصی پیدا کرده‌اند که جی‌ای‌سی GS3 امزوم و چانگان CS35 پلاس در این رده قرار می‌گیرند. در این مطلب به مقایسه این دو خودرو می‌پردازیم تا بدانید کدام کراس‌اوور چینی گزینه بهتری برای شما محسوب می‌شود.

درباره جی‌ ای‌ سی GS3 امزوم و چانگان CS35 پلاس
جی‌ ای‌ سی GS3 امزوم یک کراس‌اوور نسبتاً جمع‌وجور است که نخستین نسل آن از سال ۲۰۱۷ وارد بازار شد. این خودرو که با نام ترامپچی GS3 شناخته می‌شود، در سال ۲۰۲۳ وارد نسل جدید خود شد و حالا همین نسخه جدید توسط شرکت «راسا موتور» به بازار ایران عرضه شده است. این خودرو به واسطه طراحی اسپرت و متمایزش توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند. ضمن آنکه برند جی‌ ای‌ سی نیز از جمله معتبرترین خودروسازان چینی به حساب می‌آید و سطح کیفی آن نسبت به بسیاری از رقبا بالاتر ارزیابی می‌شود.

چانگان CS35 برای بازار ایران نامی آشنا به شمار می‌رود؛ چراکه طی سال‌های قبل به صورت مونتاژی توسط شرکت سایپا به بازار عرضه شده بود. مدل جدید این خودرو با نام چانگان CS35 پلاس از سال ۲۰۱۸ در سبد محصولات شرکت چانگان قرار گرفت و تاکنون یک مرتبه فیس‌لیفت شده است. شرکت سایپا این کراس‌اوور جمع‌وجور را ابتدا به صورت وارداتی در ایران عرضه کرده و شنیده شده قصد دارد نسخه‌های مونتاژی آن را نیز به دست مشتریان ایرانی برساند.

ویدیوی تست و بررسی چانگان CS35 پلاس

ویدیوی معرفی جی ای سی GS3 امزوم

مقایسه طراحی بدنه جی‌ ای‌ سی GS3 و چانگان CS35 پلاس

مقایسه چانگان CS35 پلاس و جی‌ ای‌ سی امزوم در بحث طراحی بدنه، رقابتی کاملاً مجزا و متفاوت به نظر می‌رسد؛ چراکه جی‌ ای‌ سی GS3 امزوم یک طراحی کاملاً تهاجمی به واسطه خطوط شکسته و اشکال هندسی را در نسل دوم خود به نمایش می‌گذارد که سرشار از عناصر مدرن است و تأکید خاصی روی طرح‌های جوان‌پسند و اسپرت دارد. از طراحی چراغ‌ها گرفته تا فریم پنجره‌ها و حجم‌پردازی‌های بدنه، همگی به صورت هندسی انجام شده و استایل کاملاً ستیزه‌جویانه‌ای برای این کراس‌اوور چینی به وجود آورده است.

اما چانگان CS35 پلاس در نقطه مقابل قرار می‌گیرد و تقریباً کمترین تلاشی برای به وجود آوردن یک استایل اسپرت و جوان‌پسندانه در نمای بیرونی خود انجام داده است. طراحی بدنه این خودرو بسیار ملایم‌تر از حریف احساس می‌شود و سرشار از زوایای نرم و المان‌های خانوادگی‌پسند است. بنابراین اگر یک کراس‌اوور هجومی با طراحی فوق‌مدرن و اسپرت را می‌پسندید، قطعاً انتخاب شما جی ای سی GS3 خواهد بود. اما اگر به طرح‌های خانوادگی و ملایم‌تر علاقه‌مند هستید، چانگان CS35 پلاس می‌تواند یک ظاهر دلنشین و باوقار را از خود به نمایش بگذارد.

مقایسه مشخصات فنی
به لطف فناوری سیستم مکش هوای توربوشارژ، حجم موتورهای امروزی رفته‌رفته کوچک‌تر می‌شود. به‌نحوی‌که موتور جی ای سی امزوم حدود ۱.۵ لیتر حجم دارد و موتور چانگان CS35 پلاس نیز ۱.۴ لیتر مخلوط سوخت و هوا را درون هر چهار سیلندر خود در بهترین حالت جا می‌دهد.

هر دو پیشرانه به سیستم توربوشارژ و سامانه تزریق مستقیم سوخت مجهز هستند. مطابق انتظار، قدرت موتور جی ای سی کمی بالاتر بوده و به ۱۷۵ اسب بخار و ۲۷۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. اما بیشینه قدرت موتور چانگان CS35 پلاس به ۱۵۵ اسب بخار و ۲۵۵ نیوتن‌متر بالغ می‌شود که انصافاً برای یک موتور ۱.۴ لیتری توان کاملاً مطلوبی به حساب می‌آید. گیربکس هر دو خودرو از نوع هفت‌سرعته دوکلاچه تر بوده و نیروی موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

توان بیشتر موتور و ارتفاع کمتر بدنه باعث می‌شود تا جی‌ای‌سی شتاب بهتر و آیرودینامیک مطلوب‌تری از خود ارائه دهد. بدین ترتیب شتاب صفر تا صد آن حدود ۷.۵ ثانیه خواهد بود که نزدیک به ۱.۵ ثانیه سریع‌تر از چانگان پلاس ارزیابی می‌شود.

از لحاظ میزان مصرف سوخت نیز خیال مالک جی ای سی GS3 کمی راحت‌تر خواهد بود؛ چراکه این خودرو به طور متوسط ۶.۱۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین می‌سوزاند، اما میانگین مصرف سوخت چانگان پلاس حدود ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

خودروجی ای سی GS3چانگان CS3
موتور۴سیلندر-بنزینی-۱۶سوپاپ–توربوشارژ۴سیلندر- ۱۶سوپاپ – توربوشارژ
حجم موتور۱.۵ لیتر۱.۴ لیتر
توان خروجی ۱۷۵ اسب بخار – ۲۷۰ نیوتن متر۱۵۵ اسب بخار – ۲۵۵ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه
انتقال قدرتمحور جلومحور جلو
شتاب ۰-۱۰۰۷.۵ ثانیه۹ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی۶.۱۸ لیتر در۱۰۰کیلومتر۷.۶۱  لیتر در۱۰۰کیلومتر
بیشترین سرعت۱۹۰ کیلومتربرساعت۲۰۰ کیلومتربرساعت
وزن۱۴۱۵ کیلوگرم۱۳۹۰ کیلوگرم
حجم باک۴۷ لیتر۵۳ لیتر
ابعاد بدنه۱۶۰۰-۱۸۵۰-۴۴۱۰ میلیمتر۱۶۶۰-۱۸۲۵-۴۳۳۰ میلیمتر
فاصله محوری۲۷۳۶ میلیمتر۲۶۰۰ میلیمتر
حجم صندوق ۳۴۱ لیتر۴۰۳ لیتر

سیستم تعلیق یکپارچه محور پیچشی نیز برای قسمت عقب این دو خودرو در نظر گرفته شده که از لحاظ هزینه تعمیرات و نگهداری در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد، اما نسبت به نمونه‌های مولتی‌لینک نمی‌تواند در زمینه ارتقای هندلینگ کارایی آنچنانی داشته باشد.

مقایسه کابین و فضای داخلی 
نوع طراحی داخلی جی ای سی GS3 امزوم اگرچه به اندازه نمای بیرونی خشن و ستیزه‌جویانه به نظر نمی‌رسد، اما در اینجا نیز با برخی اشکال و احجام هندسی روبه‌رو هستیم که تطابق فضای داخل با نمای بیرون را بیشتر می‌کند. سبک طراحی داخلی این خودرو کمی مینیمال به نظر می‌آید، اما همچنان حال و هوای اسپرت آن حفظ شده است. طراحی جذاب غربیلک فرمان سه‌شاخه به همراه طرح نوین پنل دنده بین صندلی‌های جلو و فرم خاص شیفتر دنده، بر جذابیت نمای داخلی خودرو افزوده است. 
 
در طرف دیگر، داشبورد و رودری‌های چانگان CS35 پلاس نیز با یک طراحی ساده اما امروزی و زیبا درون کابین خودرو جای گرفته‌اند تا معیارهای خانوادگی بیشتری را مطابق با نمای بیرونی از خود به نمایش بگذارند. 

بنابراین به طور کلی می‌توان گفت که نمای داخلی هر دو خودرو زیبا و متناسب با نوع طراحی بیرونی آن‌هاست که می‌تواند مورد پسند کاربران قرار گیرد. فضای داخلی چانگان CS35 پلاس خیلی کوچک نیست، اما فاصله محوری آن حدود ۵ سانتی‌متر کوچک‌تر از محصول جی‌ای‌سی بوده و به همین دلیل هم انتظار می‌رود که فضای پای سرنشینان در جی‌ای‌سی امزوم نسبت به CS35 پلاس بیشتر باشد.  در مورد حجم صندوق عقب این دو خودرو هم باید بدانید که صندوق عقب جی‌ای‌سی GS3 دارای گنجایش ۳۴۱ لیتر است، اما ظرفیت صندوق چانگان پلاس برابر با ۴۰۳ لیتر است. 

مقایسه تجهیزات و امکانات جی‌ ای‌ سی GS3 و چانگان CS35 پلاس
سطح امکانات CS35 پلاس در نسخه فول آپشن برای کاربری روزمره تقریباً مناسب و کافی به نظر می‌رسد. اما وقتی صحبت از سیستم‌های نوین و هوشمند رانندگی نظیر کروز کنترل تطبیقی، رادار تابلوخوان، ترمز اضطراری خودکار، رادار خط‌خوان، رانندگی خودکار بین خطوط و یا سیستم‌های رفاهی جدید نظیر سردکن صندلی راننده، دوربین ۳۶۰ درجه، شارژر بی‌سیم تلفن همراه و… می‌شود، چانگان سی اس ۳۵ پلاس هیچ حرفی برای گفتن در برابر جی‌ای‌سی GS3 نخواهد داشت.

خودروجی ای سی GS3چانگان CS35
کروز کنترل دارد (تطبیقی)دارد
کنترل پایداریدارددارد
کنترل شروع حرکت در سربالاییدارددارد
رادار خط خوانداردندارد
سیستم کمک رانندگی بین خطوطداردندارد
سنسور پارک عقبدارددارد
نوربالا اتوماتیکداردندارد
سنسور باد تایرهادارددارد
ترمز پارک برقی و اتوهلددارددارد
دیلایتدارددارد
اتولایتدارددارد
فرمان برقیدارددارد
دکمه های کنترل روی فرماندارددارد
نمایشگر مالتی مدیادارددارد
دوربین عقبدارددارد
دوربین ۳۶۰ درجهداردندارد
کیسه هوادارد (۶ عدد)دارد (۶ عدد)
تهویه اتوماتیکدارددارد
تنظیم برقی صندلی رانندهداردندارد
تنظیم برقی صندلی سرنشین جلوداردندارد
سردکن صندلی جلونداردندارد
گرمکن صندلی جلوندارددارد
شارژر وایرلسداردندارد
دنده پشت فرماننداردندارد
اتوپارکنداردندارد
تنظیم برقی آینه‌های جانبیدارددارد
سانروفدارددارد
سقف پانوراماندارددارد

نتیجه‌گیری: جی‌ ای ‌سی GS3 ارزشمندتر است یا چانگان CS35 پلاس؟ 
با توجه به نکاتی که در این مطلب به اطلاع شما رسید، می‌توان گفت جی‌ای‌سی GS3 امزوم به دلیل برخورداری از توان موتور بالاتر، مصرف سوخت کمتر، شتاب سریع‌تر و مهیج‌تر، طراحی ظاهری هیجان‌انگیزتر، نمای داخلی مدرن‌تر، کیفیت فنی بالاتر و امکانات به‌مراتب متنوع‌تر و مدرن‌تر، تقریباً از تمامی جهات نسبت به رقیب خود برتری دارد و خودروی بهتری به شمار می‌رود. 

اما این نکته را به خاطر داشته باشید که چانگان CS35 پلاس قیمت به‌مراتب پایین‌تری داشته و به‌عنوان یک کراس‌اوور خانوادگی با قیمت قابل‌قبول‌تر، می‌تواند گزینه مناسبی برای مشتریان ایرانی باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره