ملاقات با قوی ترین پیکاپ ایران؛ مکسوس H استار چه مشخصاتی دارد؟
آخرین خودرو/ مکسوس H استار قوی ترین پیکاپ ایران است که با شتابران خودرو به بازار می آید و ما در این ویدیو ملاقاتی با این پیکاپ دو دیفرانسیل داشته ایم.
بازار پیکاپ های دو دیفرانسیل حالا چندسالی است که با حضور خودروهای چینی بسیار داغ شده و شرکت های مختلف محصولات متنوعی را به بازار آورده اند. اما یکی از مهم ترین پیکاپ های جدید بازار مکسوس H استار است که با شتابران خودرو به بازار خواهد آمد و رقیب مستقیم پیکاپ هایی نظیر بهمن G9، فوتون تونلند G7 و کی ام سی T9 به حساب می آید و یا حتی از جهاتی با موسو گرند خان قابل مقایسه است. بررسی خروجی های فنی این پیکاپ نشان می دهد که این خودرو قوی ترین پیکاپ ایران در رده صفر کیلومتر محسوب می شود و همین باعث می شود تا احتمالا تقاضای بالایی را برای این دو دیفرانسیل جدید شاهد باشیم. در ادامه مشخصات محصول جدید شتابران خودرو را بررسی می کنیم.
مشخصات فنی قوی ترین پیکاپ ایران
زیر کاپوت مکسوس H استار یک پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت TGDI قرار دارد که این پیشرانه فناوری VGT یا هندسه متغیر را هم دارد که باعث می شود لگ توربو کمتر شده و توربوشارژ در دورهای پایین تر زودتر در مدار قدرتی قرار بگیرد و در دورهای بالاتر هم بهترین خروجی فنی را داشته باشد. این موتور توان تولید نهایت قدرت ۲۶۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور 410 نیوتن متر را دارد که همین اعداد باعث می شود پیکاپ شتابران خودرو لقب قوی ترین پیکاپ ایران را داشته باشد.
قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک AT ساخت ZF به صورت استاندارد به چرخ های عقب می رسد اما مانند هر دو دیفرانسیل دیگری در مکسوس اچ استار هم تنظیمات مربوط به دنده سبک و سنگین و انتقال قدرت به هر چهار چرخ وجود دارد تا بتوان با این خودرو از مسیر های آفرودی گذشت. سیستم تعلیق در جلو از نوع دابل ویشبون و در عقب از نوع چند اتصالی یا مولتی لینک است که باعث می شود سواری به نسبت نرم تری را در ردیف دوم این پیکاپ تجربه کنید. مصرف سوخت بصورت میانگین ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و قفل دیفرانسیل عقب را برای بیراهه نوردی در این آفرودر چینی می بینیم. در مجموع خروجی های فنی در قوی ترین پیکاپ ایران راضی کننده است و همین باعث می شود که احتمالا استقبال خوبی را در بازار برای این خودرو شاهد باشیم.
کابین و امکانات
در داخل کابین طراحی نسبت به دیگر پیکاپ های بازار مدرن تر بنظر می رسد. یک پنل یکپارچه سیستم اطلاعات سرگرمی و کلاستر دیجیتال را در خود جای داده است و دسته دنده هم از نوع الکترونیکی است و بصورت چرخان طراحی شده است. ترکیب رنگ مشکی و نقره ای در این پیکاپ باعث شده تا در مجموع جلوه خوبی را در کابین داشته باشیم و کیفیت متریال هم به نظر راضی کننده است که البته دوام آن را باید در طولانی مدت بررسی کرد.
در این خودرو امکانات کاملی نظیر سیستم کنترل پایداری، ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایر (TPMS)، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، گرم کن صندلی های جلو، شارژر وایرلس، سیستم تهویه اتوماتیک، دریچه تهویه ردیف عقب، سانروف، دوربین ثبت وقایع و… را می بینیم.