نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

پورشه 911GT3 2025؛ همچنان بهترین در کلاس خود

منبع
پدال
بروزرسانی
پورشه 911GT3 2025؛ همچنان بهترین در کلاس خود

پدال/ پورشه بار دیگر موفق شده تا خودروی بی‌نقص خود را ارتقا دهد؛ اما این‌ کار بهایی هم داشته است!
 
۹۱۱ نسخه‌های بسیار زیادی دارد و اما در میان این دریای مدل، آپشن و اسم‌های سردرگم‌کننده، نسخه GT3 است که به‌خوبی می‌درخشد. محصولی که نخستین‌بار در سال ۱۹۹۹ دیده به جهان گشود و از آن زمان، به بخشی جدانشدنی از سبدمحصولات پورشه تبدیل شده است. پورشه با درک نیاز مشتریان خود، ایجاد تغییرات ظاهری و چند تغییر فنی در نسل تازه 911GT3 2025 موفق شده تا محبوب‌ترین کوپه عملکردبالای خود را یکبار دیگر، به‌عنوان گزینه‌ای جذاب به بازار معرفی کند.

هر چند که با معرفی 911GT3 2024 بسیاری تصور می‌کردند که مهندسان پورشه موتور ۴ لیتری ۶ سیلندر تخت را به اوج خود رسانده‌اند، اما معرفی نسل تازه نشان داد که همچنان راه‌هایی برای بهبود وجود دارد. این پیشرانه که بسته به انتخاب خریدار، قدرتش را از طریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعتی دستی را ۷ سرعتی خودکار به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند، حال برای حفظ قدرت خود و دورماندن از توربوشارژرها، از ۴ مبدل کاتالیستی و ۲ فیلتر ذرات استفاده می‌کنند. با این وجود، خروجی حداکثری آن برابر ۵۰۲ اسب بخار باقی مانده است که بدنه ۱,۴۱۹ کیلوگرمی 911GT3 2025 را در عرض ۳.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

از آنجا که گشتاور خروجی این مدل در مقایسه با قبل کاهش یافته و به ۴۴۸ نیوتن متر رسیده است، پورشه تصمیم گرفته تا از نسبت دنده مدل 911S/T استفاده کند تا بخشی از این کاستی را جبران کند. سرعت گذر از پیچ‌ها تحسین برانگیز است؛ گویا 911GT3 2025 می‌تواند از پس هر درخواستی بربیاید. عملکرد نسخه دستی هیجان‌آور است جعبه‌دنده خودکار هم با دقت تمام، از دستورات راننده پیروی می‌کند.

فرمان‌پذیری 911GT3 2025 به‌روزرسانی شده است؛ پورشه از داده‌های دما و خوردگی تایر محصولاتش استفاده کرده تا نرم‌افزار جدیدی را برای افزایش دقت این سیستم توسعه دهد. بنابراین عملکرد فرمان این خودرو که اتفاقا از سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب هم بهره‌مند شده است، بی‌نقص است.

ایجاد بهبودهای جزئی به فنربندی هم رسیده است؛ جایی که فرمولاسیون GT3 بار دیگر ارتقا پیدا کرده تا عملکرد خودرو در گذر از ناهمواری‌های سطح خیابان و ترمزگیری بهتر باشد. سیستم فنربندی این خودرو همان‌طور که از یک سوپراسپرت انتظار می‌رود همچنان نسبتا خشک است اما اگر راننده بتواند با آن خوش‌رفتاری کند و نحوه رفتار با آن را درک کند، قطعا راضی خواهد بود. هر چه باشد، 911GT3 2025 یک خودروی روزمره نیست، یک سوپراسپرت است.

در نسخه تازه این خودرو دیگر خبری از صندلی‌های ردیف عقب نیست و برای استفاده از آن‌ها باید 911GT3 تورینگ را خریداری کرد. صندلی‌های مسابقه‌ای-اسپرت این خودرو از تنظیم تمام برقی و بالشتک سر جداشونده بهره‌مند شده‌اند تا راننده آن را برای شرایط مختلف و حتی استفاده از کلاه ایمنی آماده کند. کابین همچنان فضای یک پورشه اسپرت را به بهترین شکل به سرنشینان منتقل می‌کند اما یک نقص دارد و آن هم، نشانگرهای تماما دیجیتالی آن به شمار می‌روند که دیگر زرق‌وبرق چند سال گذشته ندارند؛ هرچند که از گرافیک و دقت مناسبی برخوردار شده‌اند.

پورشه پیش از توسعه این نسل، از ۲ هزار مشتری مالک 911GT3 نظرسنجی کرد تا درباره پیشرانه و قطعات دلخواه خود صحبت کنند. آن‌ها به‌جز تمایل به مالکیت موتور ۶ سیلندر تنفس‌طبیعی، به بهره‌مندی از پکیج مشهور «وایسچ» رای دادند که عملا با کاهش قطعات داخلی خودرو و اضافه‌کردن فیبرکربن، آن را سبک‌تر می‌کند. به این ترتیب، 911GT3 2025 با این پکیج که شامل سقف کربنی و قطعات سبک برای سیستم تعلیق می‌شود، به دست مشتریان علاقه‌مند خواهد رسید.

تمام تغییراتی که در نسخه جدید 911GT3 اعمال شده‌اند ظریف هستند و تنها کسی متوجه ان‌ها خواهد شد که زمان زیادی را صرف رانندگی نسل گذشته آن کرده باشد؛ خودرویی که مقام نخست رقابت خودروی سال موتورترند را از آن خود کرد و توانست به معیاری برای سنجش خودروهای اسپرت مدرن تبدیل شود. 911GT3 2025 راننده را مرکز توجه خود قرار می‌دهد و تجربه مدرن فناوری‌های تایر و مهندسی شاسی را با پیشرانه سنتی اما دقیق خود همراه می‌کند.

نتیجه این ترکیب، ایجاد یک تجربه رانندگی بی‌نظیر است که لازمه آن، پرداخت قیمتی سرسام‌آور خواهد بود. هر چند توانایی این خودرو می‌تواند آن را به رقیبی مستقیم برای محصولات فراری و مک‌لارن تبدیل  کند و حتی آن‌ها را کنار بزند اما افزایش ۴۰ هزار دلاری قیمت آن، خرید نسخه پیشین را منطقی جلوه می‌کند؛ هر چند که به‌دلیل استقبال بالای بازار از ۹۱۱، نسخه‌های قدیمی آن هم همچنان با قیمت بالا و گاه بیشتر از قیمت اصلی کارخانه معامله می‌شوند؛ پس عجیب نیست اگر پورشه هم بخواهد از این بازار پررونق، سهمی داشته باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir