سوپراسپرت تویوتا / لکسوس تابستان آینده با 900 اسب بخار قدرت معرفی میشود

پدال/ طبق جدیدترین گزارشات، سوپراسپرت جدید تویوتا به پیشرانهٔ V8 توئین توربوی هیبریدی مجهز است و قیمت پایهای در حدود ۲۰۰ هزار دلار دارد.
مهندسان گازو ریسینگ تویوتا سخت در حال کار روی سوپرکار جدید خود هستند یعنی خودرویی که قرار پا جای پای لکسوس LFA بگذارد. پس از ماهها رؤیت پروتوتایپهای استتار شده در پیستها، حالا گزارش جدیدی منتشر شده است که به آغاز تولید این سوپراسپرت جدید ژاپنی در تابستان آینده و تحویل خودرو از پاییز اشاره کرده است. این ماشین فعلاً با نام GR GT3 شناخته میشود ولی طبق شایعات، با نام لکسوس LFR به بازار عرضه خواهد شد هرچند که هنوز در این رابطه چیزی بهطور رسمی اعلام نشده است.
احتمال دیگر این است که GR GT3 بهعنوان محصولی مستقل با نام گازو ریسینگ عرضه شود ولی درهرصورت، قرار است این سوپراسپرت در صدر خانوادهٔ مدلهای GR تویوتا قرار گیرد. عکاسان جاسوس نسخههای مسابقهای و جادهای این خودرو را شکار کردهاند که شبیه نسخهای تکاملیافته از کانسپت تویوتا GR GT3 سال ۲۰۲۲ به نظر میرسد. همچنین در ظاهر این ماشین عناصر ظریفی مشابه ساختههای لکسوس هم دیده میشود. صدای موتور از ویدئوهای نمونههای آزمایشی بهوضوح نشان میدهد که زیر کاپوت کشیدهٔ LFR یک نیروگاه V8 قرار گرفته است که احتمالاً در کنار سیستم هیبریدی کار میکند.
طبق گزارشها، سوپراسپرت جدید ژاپنیها به یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک سیستم هیبریدی مجهز است. گفته شده پیشرانهٔ بنزینی بهتنهایی ۷۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکند ولی مجموع خروجی با کمک سیستم هیبریدی به ۹۰۰ اسب بخار میرسد. این خودرو روی یک شاسی آلومینیومی ساخته شده که زیر بدنهای فیبر کربنی پنهان است تا وزن را به حداقل برساند. همچنین تصاویر جاسوسی نشان دادهاند که نسخهٔ مسابقهای GT3 به اگزوزهای کناری و عناصر آیرودینامیکی مجهز است که بسیار تهاجمیتر از نسخهٔ جادهای به نظر میرسند.
طبق آخرین شایعات، قیمت سوپرکار جدید تویوتا در ژاپن از حدود ۳۰ میلیون ین معادل ۲۰۰ هزار دلار آغاز میشود که آن را به رقیبی ارزانتر برای سوپرکارهای هیبریدی مثل لامبورگینی تمراریو و فراری ۲۹۶ GTB تبدیل میکند. ظاهراً برخلاف LFA، این مدل جدید تولید محدود نخواهد بود و در دسترس خریداران بیشتری قرار خواهد گرفت.