ویدیو معرفی کی ام سی SR3 ؛ کراس اوور جدید شرکت کرمان موتور
![ویدیو معرفی کی ام سی SR3 ؛ کراس اوور جدید شرکت کرمان موتور](https://app.akharinkhabar.ir/images/2025/02/13/ec550bfc-5ab9-4039-a4ab-47a2062086b2.jpeg)
آخرین خودرو/ کی ام سی SR3 نسخه فیس لیفت و بروز شده جک S3 به شمار می رود که شرکت کرمان موتور آن را به عنوان جایگزین جک S3 رونمایی کرده است.جک S3 یکی از محصولات کرمان موتور است که امروزه در بسیاری از مناطق کشور دیده می شود و به دلایل مختلفی توانسته آمار فروش خوبی را از خود به جای بگذارد. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده است تا این خودرو فروش به نسبت خوبی را ثبت کند این است که کی ام سی SR3 با اینکه جزو دسته بندی خودرو های کراس اوور محسوب می شود اما در مقایسه با بسیاری از کراس اوور های بازار ایران قیمت چندان بالایی ندارد. در حقیقت این خودرو برای کسانی مناسب بود که علاقه مند به کراس اوور ها بودند اما نمی خواستند هزینه زیادی را برای این خودرو ها بپردازند.
ویدیو معرفی کی ام سی SR3
شاید برایتان جالب باشد که بدانید KMC SR3 در بازار های جهانی دقیقا با نام JAC S3 شناخته می شود و دومین فیس لیفت این خودرو به شمار می رود که در سال ۲۰۱۹ توسط کمپانی JAC معرفی و رونمایی شده است.
طراحی بدنه کی ام سی SR3
پیش از آن که به طور دقیق به طراحی کی ام سی SR3 بپردازیم لازم است بدانیم که پلتفرم این خودرو دقیقا همان پلتفرم JAC S3 است و تفاوتی با آن ندارد. به همین دلیل در بسیاری از نقاط شباهت های بسیاری میان KMC SR3 و JAC S3 دیده می شود.
در نمای جلوی این خودرو سبک طراحی خاصی را می بینیم که اِلمان های طراحی خودرو های روز در آن دیده می شود و مطابق این سبک طراحی چراغ های روشنایی اصلی درون سپر طراحی شده و چراغ های روشنایی روز در بالای آن قرار گرفته است. باید بگوییم که درست است که سبک طراحی این خودرو کمی مدرن و بروز شده است اما استفاده از این سبک طراحی در نمای جلو کی ام سی SR3 باعث نشده است که طراحی بخش های جلو چندان جذاب و دلچسب از آب درآید و همین موضوع می تواند یکی از نقاط ضعف این خودرو باشد.اگر از کنار به این خودرو نگاه کنیم متوجه شباهت این خودرو به جک S3 خواهیم شد چرا که طراحی این بخش تقریبا دست نخورده باقی مانده و تمایز و تفاوت خاصی میان کی ام سی اس آر ۳ و جک اس ۳ دیده نمی شود. با این حال سبک طراحی رینگ های آلومینیومی، سبک طراحی نسبتا خوبی است که توانسته کمی سادگی را از طراحی بخش های جانبی این خودرو دور کند.
اما میزان تغییرات در بخش عقب بیشتر از تغییرات در بخش های جانبی KMC SR3 است اما مسلما این میزان تغییرات به اندازه بخش های جلو نیست. در طراحی کاسه چراغ های عقب کی ام سی SR3 رگ و ریشه هایی از سبک طراحی جک S3 دیده می شود اما اضافه شدن خطوط کرومی عریض بر روی در صندوق عقب باعث شده است تا طراحی این بخش، هم جذابیت خوبی پیدا کند و هم کمی شبیه به جیلی آزکارا شود.
مشخصات فنی KMC SR3
کی ام سی SR3 همانند جک S3 به پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی مجهز است. این پیشرانه ۱۰۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور 150 نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این کراس اوور شهری همچنان از نوع اتوماتیک CVT است و توان را به چرخ های جلو می رساند. با این حال به دلیل برخی تغییرات نرم افزاری شاهد عملکرد بهتری در بخش های فنی هستیم.۱۶۵ کیلومتر بر ساعت نهایت سرعتی است KMC SR3 می توان به آن برسد و شتاب صفر تا صد آن کمتر از ۱۵ ثانیه خواهد بود.
در بخش جلوی SR3 از تعلیق مک فرسون استفاده شده و در بخش عقب آن تعلیق نیمه مستقل وجود دارد که عملکرد آن قابل قبول است. از طرفی این خودرو دارای استاندار آلایندگی یورو ۵ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر صد کیلومتر تنها ۶.۸ لیتر است.
طراحی داخل کابین و امکانات
با اینکه در طراحی بیرونی این خودرو شباهت هایی با جک S3 دیده می شد اما طراحی داخل کابین این دو خودرو کاملا با یکدیگر متفاوت است و طراحی داخل کابین کی ام سی SR3 به مراتب سبک طراحی بهتر و بروزتری است. یکی از نکات مثبتی که در طراحی داخل کابین این خودرو دیده می شود این است که کیفیت متریال کی ام سی SR3 نسبت به نسل قبلی خود افزایش پیدا کرده و حتی در برخی از بخش های داشبورد و رودری از متریال سافت تاچ استفاده شده است. با این حال بیشتر قسمت های داشبورد و رودری ها را متریال خشک تشکیل داده اند که با توجه به قیمت نسبتا اقتصادی این خودرو در بازار های جهانی چندان چیز عجیب و غریبی نیست.
یکی از اِلمان های جالبی که در طراحی داخل کابین کی ام سی اس آر ۳ دیده می شود استفاده از طرح فیبر کربن بر روی داشبورد است که طراحی این بخش را از سادگی خارج کرده است و احساس خوبی را به سرنشینان منتقل می کند. از طرفی استفاده از نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا در قسمت بالای داشبورد باعث شده است تا طراحی داخل کابین کی ام سی SR3 طراحی بروزتری داشته باشد و دسترسی به بخش های مختلف نیز راحت تر باشد.
با این حال سبک طراحی دسته دنده این خودرو کمی تو ذوق می زند چرا که این سبک طراحی دسته دنده را در اکثر خودرو هایی که از گیربکس CVT استفاده می کنند دیده می شود و حتی بر روی خودرو کوییک نیز از این دسته دنده استفاده شده است.
یکی دیگر از مهم ترین تفاوت های و ارتقا های KMC SR3 نسبت به نسل قبلی خود یعنی جک S3 امکانات ایمنی و رفاهی کامل تر و مدرن تر است که قبلا در جک S3 دیده نمی شد. امکاناتی نظیر؛ سانروف، کیسه هوای سرنشینان جلو و جانبی، گرم کن صندلی های جلو، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، کامپیوتر سفری، فرمان کمکی برقی، تریم چرم مصنوعی، دوربین دنده عقب، اپل کارپلی، اندروید اتو، کروز کنترل، سنسور نور، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک، تنظیم برقی آینه های جانبی، سیستم کنترل پایداری و… از جمله امکاناتی هستند که در کی ام سی SR3 دیده می شود.