بیوایدی شکایت باران شد

ایسنا/ شرکت بیوایدی (BYD) پس از تصمیم اخیرش برای عرضه رایگان قابلیتهای رانندگی هوشمند در اکثر محصولات خودروهای برقی خود، با سیل شکایت مصرفکنندگان چینی روبرو شد.
بیش از ۴۷۰۰ شکایت علیه خودروهای بیوایدی در وبسایت شکایت مصرفکنندگان خودرو به نشانی ۱۲۳۶۵auto.com در فاصله ۱۱ تا ۱۷ فوریه، در مقایسه با حدود ۱۵۰ شکایت در هفته قبل و حدود ۵۰۰ شکایت در ژانویه ثبت شد.
خودروهای بیوایدی از جمله خودروهای پرفروشترین «اوشن» و «دیناستی» در فهرست منتشره در این وبسایت که مدلها را بر اساس تعداد شکایتهای دریافتی رتبه بندی میکند، ۱۰ جایگاه برتر را به خود اختصاص دادند. بسیاری از مشتریان در شکایات خود اعلام کردند که هزینه بیشتری برای خودروهای خود پرداخت کردهاند.
یکی از شکایتهایی که توسط مالک یک سدان پلاگین هیبریدی سیل ۰۶ DM-i ارسال شد، این بود که آنها بارها هنگام خرید خودرو از فروشنده پرسیدهاند که آیا مدل جدیدتری در سال جاری عرضه خواهد شد. این فرد گفت: اما تنها دو هفته پس از تحویل گرفتن خودرو، مدل جدید ارتقاء یافته و با همان قیمت وارد بازار شد. وی افزود که آنها خواهان ارتقاء رایگان و دریافت خسارت از شرکت بیوایدی هستند.
این پلتفرم نشان داد که شرکت خودروسازی بیوایدی در پاسخ اعلام کرده که این شکایتها را به بخشهای مربوطه در این شرکت منتقل کرده است.
این شکایات یکی از اثرات موج دار جنگ قیمت طولانی مدت و رقابت بیش از حد در بازار چین است که خودروسازان را واداشته است قیمتها را کاهش داده، مشوقهای رایگان ارائه کرده یا مدلهای جدید را با سرعتی سریعتر از سایر کشورها عرضه کنند.
رویترز گزارش کرد که خودروساز آمریکایی تسلا، دو سال پیش و مدت کوتاهی پس از کاهش قیمتها در اقدامی که جنگ قیمتها را آغاز کرد، با تجمع صدها مالک تسلا در نمایشگاهها و مراکز توزیع این شرکت در چین مواجه شد.