هارلی دیویدسون CVO Road Glide RR؛ هیولایی دو چرخ با قیمت ۱۱۰ هزار دلار!

آخرین خودرو/ هارلی دیویدسون با رونمایی از موتورسیکلت CVO Road Glide RR مدل ۲۰۲۵، طرفداران خود را غافلگیر کرده است. این مدل که در نمایشگاهی در آستین تگزاس معرفی شده، گرگی در لباس میش بوده و ۹۰ درصد از ویژگیهای یک موتورسیکلت مسابقهای واقعی را دارد! اما در عین حال میتوان از این موتورسیکلت خاص در خیابانها و مسیرهای عمومی استفاده نمود. آورده جدید هارلی دیویدسون را باید یک شگفتی دانست، زیرا از بزرگترین پیشرانه تاریخ کمپانی بهره برده و برای خرید آن باید ۱۱۰ هزار دلار کنار گذاشت!
ترکیبی از کربن و آلومینیوم در طراحی بدنه
طراحی هارلی دیویدسون CVO Road Glide RR دقیقاً از مدلهای مسابقهای الهام گرفته شده است. در نگاه اول، استفاده گسترده از فیبر کربن در سرتاسر بدنه جلب توجه میکند. اجزای دماغه، گلگیرها، محفظههای جانبی و حتی پایه صندلی همگی از فیبر کربن ساخته شدهاند. بهرهگیری از فیبر کربن در کنار قطعات آلومینیومی باعث شده این مدل ۲۲.۷ کیلوگرم سبکتر از نسخه استاندارد CVO Road Glide باشد.
چراغهای جلو، عقب و دیگر جزئیات برای استفاده در جاده طراحی شدهاند و برخلاف مدلهای مسابقهای، این موتورسیکلت دارای چراغهای قانونی و یک سیستم صوتی حرفهای از برند راکفورد است.
مشخصات فنی هارلی دیویدسون CVO Road Glide RR
موتورسیکلت CVO Road Glide RR به بزرگترین و قویترین پیشرانه تاریخ هارلی دیویدسون مجهز شده است. این پیشرانه حجمی برابر با ۲.۱۴۷ لیتر دارد و بر اساس دادههای موجود ۱۵۳ اسب بخار قدرت و ۲۰۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. چنین ارقامی برای یک موتورسیکلت فوقالعاده محسوب میشوند.
این قدرت شگفتانگیز به لطف استفاده از میل بادامکهای جدید، سیستم خنک کاری با سیالات، محفظه احتراق CNC شده، منیفولد ورودی آلومینیومی و دریچه گاز ۶۸ میلیمتری به استخراج شده است. همچنین یک اگزوز تیتانیومی از برند معروف Akrapovic نیز برای بهبود عملکرد و کاهش وزن روی این موتورسیکلت نصب شده؛ این اگزوز در تمام ایالتهای آمریکا قانونی است.
برای مدیریت این قدرت عظیم، هارلی دیویدسون از یک گیربکس شش سرعته استفاده کرده که مستقیماً از تیم مسابقهای این برند قرض گرفته شده است. علاوه بر این، برای افزایش شتاب، چرخدنده عقب کوچکتر شده تا عملکرد بهتری در آغاز حرکت ارائه دهد.
همکاری با بهترینهای سیستم تعلیق و ترمز
سیستم تعلیق این مدل در جلو و عقب از برند Ohlins بوده و بهطور کامل قابل تنظیم است. در جلو، از دوشاخ مسابقهای ۴۳ میلیمتری Ohlins FGR 253 Hypersport Superbike استفاده شده است. سیستم ترمز نیز توسط برمبو تأمین شده و کالیپرها چهار پیستونه و دو تکه هستند.
در عقب، تعلیق شامل دو کمک فنر Ohlins است که مستقیماً از مدلهای مسابقهای شاخه King of the Baggers به امانت گرفته شده؛ ترمز عقب نیز از برند برمبو بوده و کالیپر چهار پیستونه دارد.
حالتهای رانندگی و ایمنی پیشرفته
هارلی دیویدسون برای CVO Road Glide RR شش حالت رانندگی مختلف تعریف کرده است تا عملکرد بهینه این هیولای مسابقهای را در شرایط مختلف تضمین کند. همچنین، سیستمهای ایمنی پیشرفته مانند کنترل کشش، ترمز ABS و کنترل پایداری در این مدل گنجانده شدهاند تا تجربهای هیجانانگیز و در عین حال ایمن ارائه شود.
قیمت و میزان تولید؛ لوکس و انحصاری
با تمام این ویژگیها، تعجبی ندارد که CVO Road Glide RR یکی از گرانترین موتورسیکلتهای تاریخ کمپانی هارلی دیویدسون باشد. قیمت این مدل ۱۱۰ هزار دلار اعلام شده است که آن را به یک موتورسیکلت فوق لوکس و بسیار گران تبدیل میکند! علاوه بر این، این مدل در تیراژ به شدت محدود تولید میشود و تنها ۱۳۱ دستگاه از آن روی کره خاکی موجود خواهد بود!
فروش این مدل نیز شرایط خاصی دارد؛ ابتدا نمایندگیهای برتر هارلی دیویدسون در آمریکا حق انتخاب خواهند داشت. پس از آن، مشتریان باید برای خرید این مدل در قرعهکشی شرکت کنند تا در صورت برنده شدن، اجازه خرید آن را داشته باشند.
آیا هارلی دیویدسون CVO Road Glide RR یک انتخاب منطقی است؟
برخی شاید قیمت بالا و تولید محدود این مدل را غیرمنطقی بدانند، اما نباید فراموش کرد که هارلی دیویدسون در حال تغییر مسیر است. این برند آمریکایی که سالها با کاهش فروش مواجه بوده، حالا با مسابقات King of the Baggers توجه نسل جدیدی از موتورسواران را به خود جلب کرده است. مدل CVO Road Glide RR دقیقاً همان محصول هیجانانگیزی است که این برند برای بازگشت به دوران اوج خود به آن نیاز دارد.
در جدول زیر میتوانید مشخصات این موتورسیکلت خاص و متمایز را به صورت خلاصه مشاهده نمایید.
پیشرانه | Screamin’ Eagle 131، دو سیلندر V شکل |
حجم موتور | ۲.۱۴۷ سیسی (۱۳۱ اینچ مکعب) |
قدرت | ۱۵۳ اسب بخار |
گشتاور | ۲۰۳ نیوتن متر |
گیربکس | شش سرعته |
سیستم اگزوز | تیتانیومی Akrapovic |
تعلیق جلو | Ohlins FGR 253 Hypersport Superbike، قابل تنظیم |
تعلیق عقب | Ohlins دوگانه با مخزن خارجی |
ترمز جلو | برمبو GP4-RX، چهار پیستونه دو تکه |
ترمز عقب | برمبو، چهار پیستونه |
وزن | ۲۲.۷ کیلوگرم سبکتر از CVO Road Glide استاندارد |
تعداد تولید | فقط ۱۳۱ دستگاه |
قیمت | ۱۱۰ هزار دلار |