همه چیز در مورد رووی eRX5 + ویدیو معرفی

آخرین خودرو/رووی eRX5 شاسی بلند چینی ساخت سایک موتور که پارس خودرو قصد دارد آن را به بازار ایران عرضه کند. در ادامه به برسی این خودرو خواهیم پرداخت.
درباره رووی eRX5
شرکت خودرو سازی Roewe در سال ۲۰۰۶ توسط گروه خودرو سازی SAIC Motor، یکی از بزرگ ترین خودرو سازان چین، تأسیس شد. شکل گیری این برند به دنبال ورشکستگی شرکت بریتانیایی MG Rover در سال ۲۰۰۵ اتفاق افتاد. پس از این اتفاق، SAIC تلاش کرد حقوق مالکیت معنوی مربوط به فناوری ها و پلتفرم های MG Rover را خریداری کند. اگرچه حقوق نام تجاری Rover به شرکت Ford واگذار شد، اما SAIC موفق شد مالکیت بخش بزرگی از فناوری های این شرکت را به دست آورد. در نتیجه، تصمیم گرفت برند جدیدی ایجاد کند که میراث فنی MG Rover را ادامه دهد و این گونه بود که Roewe شکل گرفت. نام Roewe ترکیبی از دو مفهوم است: الهام گرفته از نام Rover و ترکیب آن با کلمه “New” به معنای تازه است. این نام گذاری با هدف حفظ پیوندی با ریشه های بریتانیایی و در عین حال نمایش نوآوری در طراحی و فناوری انجام شد. به همین دلیل، هرچند Roewe یک برند کاملاً چینی است، اما میراث فنی و طراحی آن به وضوح به دوران همکاری با MG Rover بازمی گردد و در بسیاری از مدل های اولیه آن می توان تأثیرات طراحی اروپایی را مشاهده کرد.

در سال ۲۰۱۶ همزمان با معرفی این خودرو گروه سایک موتور و علی بابا استراتیژی در تعریف محصولات و طراحی آنها در پیش گرفتند. این استراتیژی منجرب شد که این کمپانی دیگر از یک خط طراحی در ساخت محصولاتش پیروی کند. و همین موضوع باعث شده که نسل های مختلف رووی eRX5 در بیشتر المان ها با هم یکسان باشند. در نمای جلوی این خودرو شاهد چراغ هایی کشیده و باریک هستیم که در قسمت ابرویی آن دی لایت به کار رفته است. طراحان این خودرو برای عریض تر نشان دادن رووی eRX5 از نوار ال ای دی که نقش دی لایت را دارد استفاده کرده اند که دو چراغ اصلی را به هم پیوسته نشان می دهد. از خلاقیت های طراحی روری ای آر ایکس ۵ در جلو پنجره نمایان می شود. در قسمت های ورودی هوا که شکلی سه بعدی دارد کروم کاری هایی بکار رفته که خودرو را بسیار زیبا نشان می دهند. دوباره در جلو پنجره دی لایت بسیار با سلیقه بکار رفته که دقت به جزئیات این کمپانی را نشان می دهد.



رووی eRX5 به یک موتور بنزینی و یک پیشرانه برقی مجهز است که آن را تبدیل به خودرویی پلاگین هیبرید کرده است. پیشرانه بنزین ۱.۵ لیتری T-GDI این خودرو می تواند ۱۸۵ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که با استفاده از گیربکسی E-CVT که ۱۰ ضریب دنده را شبیه ساز می کند با موتوری الکترکی به توان ۱۸۰ اسب بخار و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور ترکیب شده است. تعلیق در بخش جلوی رووی eRX5 طبق معمول مک فرسون و در بخش عقب مولتی لینک می باشد.


در کابین رووی RX5 ترکیبی از رنگ مشکی برای ستون ها و سقف، همراه با قهوه ای روشن در صندلی ها، بخش هایی از داشبورد و رودری ها به کار رفته که حس لوکس بودن و اسپورتی را القاء می کند. متریال سافت تاچ اکثر بخش های داشبورد و رودری ها را پوشش می دهد.



رقابت در کلاس SUV های هیبرید کم کم با باز شدن واردات خودرو جدی تر شده و اکثر این خودرو ها نیز برادران چینی هستند که به مصاف هم رفته اند و با ارائه مشخصات فنی و سطح آپشنی های مختلف می خواهند نظر مشتری را جلب کنند. از جمله رقبای این تازه وارد چینی می توان به هاوال اچ ۶ هیبرید، لاماری هیبرید، ام جی زد اس اشاره کرد که هر سه معایب و محاسن خود را دارند.