جدایی میتسوبیشی از نیسان؛ روزهای بد کمپانی ژاپنی تمامی ندارد

آخرین خودرو/ به نظر میرسد مشکلات مالی نیسان تنها چالش پیش روی اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی نیست. تنها چند هفته پس از لغو مذاکرات ادغام هوندا و نیسان، گزارشهای جدید حاکی از آن است که میتسوبیشی قصد دارد نسل بعدی اوتلندر را روی پلتفرمی مستقل توسعه دهد.
استقلال میتسوبیشی اوتلندر از نیسان ایکس تریل
نسل فعلی میتسوبیشی اوتلندر از پلتفرمی مشترک با نیسان ایکس تریل (روگ) سود میبرد. این پلتفرم بر اساس معماری ماژولار مشترک (CMF) اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی طراحی شده است. در زمان معرفی این پلتفرم، مدیران میتسوبیشی از آن بهعنوان گزینهای برای بهرهمندی از مزایای همکاری در کنار حفظ هویت برند یاد میکردند.
اما اکنون به نظر میرسد که این همکاری به زودی پایان خواهد یافت. بر اساس گزارش نشریه اتو نیوز میتسوبیشی قصد دارد نسل جدید اوتلندر را روی یک پلتفرم داخلی اصلاحشده تولید کند. این تصمیم ظاهراً در فروش بخشی از سهام میتسوبیشی توسط نیسان ریشه دارد. شاید بدانید نیسان در نوامبر ۲۰۲۴ مقداری از سهامش در شرکت میتسوبیشی را به فروش رساند تا وضعیت مالی خود را بهبود بخشد.
آینده مبهم میتسوبیشی و تلاش برای بقا در بازار آمریکا
شرکت باسابقه و خوشنام میتسوبیشی در بازار ایالات متحده با کاهش فروش و نارضایتی نمایندگیهای خود مواجه شده است. افزایش هزینهها، قدیمی شدن سبد محصولات و حذف مدل پرفروش میراژ محبوبیت این برند ژاپنی را در بین مشتریان کاهش داده است. میتسوبیشی امید دارد با اعمال تغییراتی در اوتلندر جدید، تا حدودی اوضاع بد خود را سر و سامان دهد. تغییرات این کراس اوور پرطرفدار در سالهای پیش رو شامل موارد زیر خواهد بود:
– معرفی نسخه هیبرید نرم در کنار مدلهای بنزینی و پلاگین هیبریدی (PHEV)
– ارائه نسخه آفرودی جدید با نام «اوتلندر تریل ادیشن» در اواخر سال جاری
– باز طراحی کامل اوتلندر با پلتفرم جدید تا سال ۲۰۲۷
ادامه روزهای بد نیسان
جدایی میتسوبیشی از نیسان، آینده این خودروساز ژاپنی را بیش از پیش در هالهای از ابهام قرار میدهد. پس از ناکامی در شراکت با هوندا، مدیرعامل نیسان اعلام کرد که موجودی و بقای شرکت در خطر است. برخی گزارشها نیز نشان میدهند که نیسان ممکن است به سمت همکاری با شرکت تایوانی فاکسکان (سازنده محصولات اپل) حرکت کند.