خداحافظی با کادیلاکهای بلکوینگ و جایگزینی با مدلهای برقی

پدال/ گزارش جدیدی مدعی شده کادیلاک قصد دارد سدانهای CT4 و CT5 را با دو سدان الکتریکی جدید جایگزین کند که از سلستیک الهام میگیرند.
پنج سال از زمانی که جنرال موتورز کادیلاک را مأمور رهبری برنامههای الکتریکیسازی خود کرد میگذرد و از آن زمان تاکنون، برند لوکس جنرال موتورز چندین کراساوور الکتریکی و یک سدان فوق لوکس برقی را معرفی کرده است. علاوه بر این، حتی با اینکه تقاضا برای خودروهای الکتریکی کاهش پیدا کرده است، گزارش جدیدی ادعا میکند کادیلاک هنوز هم برنامهای برای ساخت نسخهٔ بعدی سدانهای CT4 و CT5 با پیشرانهٔ بنزینی ندارد. این گزارش توسط GM آتوریتی به نقل از منابع مطلع منتشر شده است که ادعا کردهاند کادیلاک این دو سدان را با خودروهای الکتریکی جایگزین خواهد کرد. البته این مدلهای جدید جایگزین مستقیمی برای دو مدل بنزینی قبلی نخواهند بود و طبق این گزارش، اندازهای مشابه CT5 و CT6 خواهند داشت.
فروش CT4 و CT5 در سال ۲۰۲۴ کاهش پیدا کرد درحالیکه در همین سال، کراساوور الکتریکی لیریک پس از اسکالید به دومین خودروی پرفروش کادیلاک پس از اسکالید تبدیل شد. همچنین علیرغم کاهش سرعت رشد فروش خودروهای الکتریکی، کادیلاک همچنان انتظار دارد ۳۰ تا ۳۵ درصد از کل فروش خود در سال ۲۰۲۵ به مدلهای برقی اختصاص پیدا کند. کراساوورهای اوپتیک، وستیک و اسکالید IQ همگی امسال راهی بازار خواهند شد و تعداد خودروهای الکتریکی کادیلاک را همراه با لیریک و سلستیک به پنج مدل افزایش خواهند داد. ظاهراً دو سدان الکتریکی جدید کادیلاک روی پلتفرمی ساخته خواهند شد که گمان میرود نسخهٔ لوکستری از معماری BEV3 جنرال موتورز باشد. به گزارش GM آتوریتی، این خودروها فرمی اسپرتبک دارند و در طراحی از کانسپت اسکالا و همینطور سدان پرچمدار سلستیک الهام میگیرند.