بازگشت افسانهای آئودی TT؛ این بار با قلبی الکتریکی!

پدال/ مدیرعامل آئودی خبر از بازگشت نسل جدید TT به شکل الکتریکی داده است تا سبد محصولات این شرکت خالی از خودروهای اسپرت نباشد.
با خاتمهٔ تولید TT در اواخر سال ۲۰۲۳ و R8 در سال ۲۰۲۴، سبد محصولات آئودی برای اولین بار پس از چند دهه، از خودروهای اسپرت خالی شد. این شرایط اما ممکن است بهزودی تغییر کند زیرا چندی پیش گزارشاتی در مورد بازگشت R8 با استفاده از پلتفرم و قوای محرکهٔ لامبورگینی تمراریو منتشر شد و حالا نیز مدیرعامل آئودی «گرونت دولنر» طی مصاحبهای با اتو اکسپرس خبر از بازگشت TT داده است. وی در این رابطه گفته است:
من معتقدم که آئودی باید حتماً یک خودروی اسپرت داشته باشد. این بخشی از DNA برند است و ما باید راه درست را از لحاظ زمانبندی برای ادغام آن در سبد محصولات خود پیدا کنیم
TT جدید قرار است در طراحی از نسل اول الهام بگیرد ولی در قوای محرکه شباهتی به پیشینیان خود نخواهد داشت و الکتریکی خواهد بود.
آئودی در سال ۲۰۲۴ شرایط چالشبرانگیزی داشته است زیرا به دلیل شرایط سخت اقتصادی و کاهش فروش، سود عملیاتی شرکت با کاهش ۳۸ درصدی به ۳.۹ میلیارد یورو رسید. آئودی همچنین به خاطر تعطیل کردن کارخانهٔ تولید Q8 E-Tron در بروکسل هم ۱.۶ میلیارد یورو ضرر کرده است. بااینوجود، به گفتهٔ دولنر، خودروهای اسپرت جدید در برنامهٔ میانمدت این شرکت جای دارند. در حال حاضر در گروه فولکسواگن، پورشه پروژهای با نام C-Sport را در دست توسعه دارد که قرار است امسال بهعنوان جایگزینهای الکتریکی برای کیمن باکستر به بازار عرضه شود. این خودروها روی معماری الکتریکی جدیدی ساخته شدهاند که آئودی هم میتواند از آن برای ساخت نسل جدید TT استفاده کند. البته درحالیکه دو مدل C-Sport پورشه پرفورمنس و قیمت بالایی دارند، به نظر میرسد آئودی در نظر دارد در TT جدید همچنان به فلسفهٔ قیمت در دسترس این خودرو وفادار بماند.
البته به گفتهٔ مدیرعامل آئودی، تا وقتیکه این برند با مدلهای اصلی خود به شرایط نامساعدی که دارد سروسامان بدهد، هیچ خودروی اسپرتی معرفی نخواهد کرد. این برند آلمانی هم مثل شرکت مادر خود، فولکسواگن، از تقاضای پایینتر از حد انتظار خودروهای الکتریکی و مشکلات توسعهٔ نرمافزار رنج میبرد.