نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

هیوندای؛ دکمه های فیزیکی ایمن تر از نمایشگرهای بزرگ هستند

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
هیوندای؛ دکمه های فیزیکی ایمن تر از نمایشگرهای بزرگ هستند

آخرین خودرو/ در دنیایی که رانندگان به خاطر استفاده از تلفن همراه جریمه می‌شوند، عجیب نیست که خودروسازان خودشان نمایشگرهایی به اندازه یک آیپد را وسط داشبورد نصب می‌کنند؟ در حالی که بسیاری از برندها به سمت حذف کامل کلیدهای فیزیکی می‌روند، هیوندای تصمیم گرفته در برابر این موج مقاومت کند.
 
کلیدهایی برای کاهش استرس راننده
سایمون لوزبی معاون ارشد طراحی هیوندای در مصاحبه اخیر خود با مجله اتوکار انگلستان به انتقاد از روند موجود پرداخته است. وی گفته هیوندای به‌ وضوح درک کرده که وابستگی بیش از حد به نمایشگرهای لمسی می‌تواند منجر به «استرس، کلافگی و سردرگمی» در حین رانندگی شود. او افزوده «شما نمی‌خواهید راننده به صفحه نگاه کند، باید نگاهش هم‌سطح جاده باشد.»

با توجه به این موضوع، هیوندای قصد دارد کنترل‌های فیزیکی برای کارهای پرتکراری مانند تنظیم سیستم تهویه، صدای سیستم صوتی و گرمایش صندلی را حفظ کند تا راننده بدون نیاز به نگاه کردن و با استفاده از حافظه عضلانی آنها را تنظیم کند.

دلیل استفاده از نمایشگرهای بزرگ در خودروها
طراح ارشد هیوندای یعنی آقایلوک دانکروولک هم در یکی از سخنرانی‌های خود اعتراف کرده که استفاده گسترده از نمایشگرها بیشتر از آنکه ناشی از نوآوری باشد، دلایل اقتصادی دارد. این طراح برجسته جهان خودرو گفته صفحه‌ نمایش‌های بزرگ هزینه ساخت را پایین می‌آورند. با این حال، او تأکید می‌کند که مردم هنوز عاشق تعامل آنالوگ با خودرو هستند. به همین دلیل، هیوندای در تلاش است بین طراحی دیجیتال و سنتی تعادل برقرار کند.

نرم‌افزار Pleos و آینده کابین خودروهای هیوندای
با اینکه مدیران ارشد طراحی هیوندای منتقد نمایشگرهای بزرگ هستند، اما تصاویر منتشرشده از پلتفرم نرم‌افزاری Pleos که ماه گذشته رونمایی شد، چیز دیگری را نشان می‌دهد. در این تصاویر شاهد یک صفحه ‌نمایش بسیار بزرگ به سبک تسلا هستیم که در مرکز داشبورد قرار گرفته است. البته در زیر این نمایشگر، ردیفی از کلیدهای فیزیکی دیده می‌شود.

انتظار می‌رود اولین خودروهای هیوندای با این پلتفرم جدید که مبتنی بر سیستم عامل اندروید اتو موتیو است، از سه‌ ماهه دوم سال ۲۰۲۶ وارد بازار شوند. هیوندای هدف‌گذاری کرده این معماری نرم‌افزاری تا سال ۲۰۳۰ در بیش از ۲۰ میلیون خودرو از محصولات این شرکت و زیرمجموعه‌های آن به کار گرفته خواهد شد.

اگرچه بسیاری از خودروسازان به سمت تبدیل کابین خودرو به اتاقکی با نمایشگرهای خیلی بزرگ و عریض می‌روند، ولی هیوندای ظاهراً قصد دارد یک راه میانه را در پیش بگیرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره