اطلس GL؛ سرنوشت اطلس مثل شاهین شد

آخرین خودرو/ به تازگی گروه خودروسازی سایپا در وبسایت خود مشخصات اطلس GL را منتشر کرده است که نمونه پایین تری از تیپ G به حساب می آید.
هاچبک اطلس در واقع فیس لیفتی از کوییک است که در ابتدا با تیپ G به بازار آمد. اطلس G طراحی به مراتب جذاب تری از کوییک دارد و در بحث امکانات هم کامل تر است اما در بحث فنی همان المان هایی را دارد که در کوییک هم دیده بودیم. بر اساس پیام مخاطبین آخرین خودرو متوجه شدیم که برای مشتریان اطلس G پیامک های تبدیل به اطلس GL ارسال شده است و این یعنی سرنوشت شاهین برای اطلس رقم خورده و قرار است یک تیپ پایه تر را برای این خودرو داشته باشیم. در ادامه مشخصات این تیپ را بررسی می کنیم.
مشخصات فنی
در بحث فنی همان پیشرانه ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ سایپا موسوم به M15-GSI را زیر کاپوت داریم که نمونه ارتقا یافته از M15 است و توان تولید نهایت قدرت ۹۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر را دارد. قدرت در این تیپ از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو می رسد و تمام این ها نشان می دهد که اطلس در بحث فنی بسیار قدیمی به نظر می رسد. پس عملا در بحث پیشرانه تغییری نداریم و تمام تیپ های اطلس مشخصات فنی یکسانی دارند.
امکانات اطلس GL
در اطلس GL، امکاناتی نظیر دو کیسه هوا، تریم داخلی چرم مصنوعی و پارچه، تهویه الکترونیکی دستی، آینه های تاشو برقی، سنسور نور، سنسور TPMS، سامانه کنترل پایداری، سیستم شروع حرکت در سربالایی،نمایشگر لمسی، سنسور و دوربین پارک عقب و نمایشگر تعویض دنده را می بینیم اما سانروف از این تیپ حذف شده است. جالب است بدانید یکی از برتری های مهم اطلس نسبت به کوییک و دیگر هاچبک های همرده داشتن سانروف بود که سایپا این آپشن مشتری پسند را در تیپ GL حذف کرده است.
پس اطلس GL تفاوتی جز نداشتن سانروف با تیپ G نداشته و به نظر می رسد سایپا به دلیل چالش های تولید مجبور شده تا این تیپ را تولید کند تا مشتریان اطلس زودتر به خودروی خود برسند. این دقیقا همان سرنوشتی است که قبل تر برای شاهین G و GL هم شاهد بودیم.
در پایان می توانید ویدیو مربوط به معرفی اطلس G را مشاهده کنید :