معرفی سوبارو اوت بک 2026 با طراحی جدید و تحول در ابعاد!

پدال/ سوبارو اوتبک بالاخره پذیرفت که یک شاسیبلند است، نه استیشن! این محصول حالا رقیب راو۴ به نظر میرسد. با وجود طراحی کاملاً جدید، بخش زیادی از تجهیزات مدل ۲۰۲۶ اوتبک مشابه قبل باقی مانده است.
سوبارو اوتبک تعریف یک استیشن مدرن و آماده برای آفرود سبک بود و حالا با یک طراحی کاملاً جدید برای سال ۲۰۲۶ بازگشته، دقیقاً در زمان سیامین سالگرد تولدش. بهعنوان یکی از پیشگامان اصلی کراساورهای اسپرت، اوتبک پیش از آنکه اکثر خودروسازان به این مفهوم بپیوندند، خانوادهها را با خودرویی مقاوم در طبیعت، جابهجا میکرد. رقبایی مانند آئودی آلرود و ولوو XC70 از آن پیروی کردند، اما تعداد کمی توانستند به ماندگاری سوبارو اوتبک برسند. حالا یکی از پرفروشترین کراساورهای آمریکا در حال ورق زدن صفحه جدیدی است و به سمت هویت یک شاسیبلند پیش میرود، در حالی که ریشههای استیشن خود را پشت سر میگذارد.
با این حال، برخی چیزها ثابت ماندهاند. اول اینکه، سیستم چهار چرخ محرک همچنان در تمام نسخهها ثابت است. مدل ۲۰۲۶ اوتبک حداقل ۸.۷ اینچ (۲۲۰ میلیمتر) فاصله از زمین دارد و دو گزینه موتور قبلی را نیز حفظ کرده است.
کاهش قدرت و گیربکس CVT برای سوبارو اوتبک
جالب اینجاست که موتور پایه از نوع تنفسطبیعی در واقع ۲ اسببخار کمتر از مدل قبلی، تولید میکند. برای سال ۲۰۲۵، این موتور ۱۸۲ اسببخار قدرت دارد، اما حالا به ۱۸۰ اسببخار رسیده است. موتور توربو ۲.۴ لیتری نیز ۲۶۰ اسببخار قدرت دارد که به نظر میرسد قدیمی شده باشد، چون برابر با نسخه قبلی است، اما حداقل ضعیفتر نشده. هر دو موتور از یک جعبهدنده CVT برای انتقال قدرت به چهار چرخ استفاده میکنند.
اما خبر بزرگ، طراحی تنومند و حجیم جدید اوتبک است. از جلو تا عقب، نمای جانبی آن بسیار مربعیتر از نسل قبل دیده میشود. چراغهای جلو به دو بخش تقسیم شدهاند و یک شبکه بزرگ U شکل را دربر گرفتهاند که لوگوی بزرگ سوبارو در مرکز آن قرار دارد. پوشش پلاستیکی بدنه از هر طرف به این استیشن اسپورت، ظاهری عضلانی میدهد. سوبارو میگوید این طراحی مکعبی برای “تأکید بر ارتفاع و دوام” انتخاب شده است.
سوبارو فقط به طراحی بسنده نکرده است. ریلهای سقف جدید اوتبک برای تحمل بار دینامیکی ۲۲۰ پوندی (حدود ۱۰۰ کیلوگرم) طراحی شدهاند که برای حمل دوچرخه، وسایل یا حتی چادر سقفی کافی است. ظرفیت بار استاتیک نیز به ۸۰۰ پوند (حدود ۳۶۰ کیلوگرم) میرسد. درپوش صندوق تقریبا به اندازهی تمام عرض بدنه است و با خطوط عمودی، هم به زیبایی و هم به ظرفیت بار کمک میکند.
ارتقاء فضای داخلی و بهبود فناوری سوبارو اوتبک
تغییرات در کابین نیز ادامه دارد، جایی که سوبارو دو نمایشگر جدید را جای داده است. صفحه ابزار حالا یک واحد دیجیتال ۱۲.۳ اینچی است و سیستم سرگرمی ۱۲.۱ اینچی با پردازنده جدیدی برای پاسخگویی سریعتر همراه شده.
به نظر میرسد سوبارو به شکایات درباره کنترل سیستم تهویه با نمایشگر نیز گوش داده است. حالا تمام دکمههای کنترل HVAC به صورت فیزیکی در زیر قرار گرفتهاند. اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم نیز استاندارد هستند.
سوبارو میگوید اوتبک جدید ۱۰٪ صدای باد کمتر دارد و در نتیجه ساکتتر و “مدرنتر” شده است. این خودروساز عناصر دیگری مانند جا لیوانی، پورتهای شارژ و پوشش بار را نیز بازطراحی کرده است. فضای داخلی نیز بزرگتر شده، با افزایش ۵ سانتیمتر ارتفاع سقف که حدود ۰.۰۶ متر فضای ذخیرهسازی بیشتر (در مجموع هزار لیتر بعد از خواباندن صندلیهای ردیف دوم) در عقب ایجاد کرده است. همه اینها عالی به نظر میرسد، اما سوبارو حداقل یک ویژگی جذاب دیگر هم در اوتبک گنجانده است.
بهطور خاص، این خودرو به رانندگان اجازه میدهد در برخی بزرگراهها با سرعت ۸۵ مایل بر ساعت (۱۳۷ کیلومتر بر ساعت) به صورت دستآزاد رانندگی کنند. این ویژگی مناسب سفرهای جادهای است، اما سوبارو هنوز آمار مصرف سوخت، قیمت و زمان عرضه اوتبک ۲۰۲۶ را اعلام نکرده است.
سوبارو اوتبک وایلدرنس: مقاومتر و توانمندتر
سوبارو ادعا میکند که اوتبک وایلدرنس جدید توانمند و مقاوم است. این نسخه بهصورت استاندارد با موتور توربو، جعبهدنده CVT و سیستم تمامچرخمحور عرضه میشود. علاوه بر این ویژگیهای موردانتظار، ۹.۵ اینچ (۲۴ سانتیمتر) فاصله از زمین دارد.
نسخه وایلدرنس دارای دمپرهای با تنظیم ویژه است که به شرایط جاده در لحظه واکنش نشان میدهند. سیستم تمامچرخمحور نیز میتواند دیفرانسیل مرکزی را سریعتر از قبل قفل کند تا از هرزگردی چرخها در آفرود جلوگیری شود. سوبارو به جزئیات مهمی مانند زاویه عبور، زاویه نزدیکشدن و زاویه شکست نیز توجه کرده است.
“زاویه نزدیکشدن به ۲۰ درجه نسبت به ۱۸ درجه افزایش یافته، زاویه شکست به ۲۱.۲ درجه نسبت به ۱۹.۴ درجه رسیده و زاویه عبور به ۲۲.۵ درجه نسبت به ۲۱.۴ درجه بهبود یافته است”، این خودروساز میگوید. جالب اینجاست که این ارقام تقریباً مشابه نسل قبلی وایلدرنس هستند، بهجز زاویه عبور که قبلاً ۲۳.۶ درجه بود.
با این حال، مدل ۲۰۲۶ اوتبک همچنان یکی از توانمندترین استیشنها – ببخشید، شاسیبلندها – در بازار است که قابلیت استفاده روزمره را با عملکرد واقعی آفرود ترکیب میکند. منتظر میمانیم تا ببینیم قیمت و مصرف سوخت چگونه خواهد بود، اما بهنظر میرسد این بهروزرسانیها امیدوارکننده هستند، حتی اگر طرفداران قدیمی سوبارو تجربه استیشن خالص را از دست بدهند.