پشت فرمان تویوتا فورچونر GR اسپرت، نسخهای قویتر و جذابتر

پدال/ مدل جدید تویوتا فورچونر GR اسپرت با موتور دیزلی ارتقاءیافته ۲۲۰ اسب بخاری، سیستم تعلیق پیشرفته و طراحی اسپرت راهی بازار خواهد شد.
فورچونر GR اسپرت، نشان گازو ریسینگ روی شاسیبلند
تویوتا در آفریقای جنوبی از نسخهٔ GR اسپرت شاسیبلند محبوب فورچونر رونمایی کرده است. فورچونر به دلیل قابلیت اطمینان و حفظ ارزش دستدوم بالا، سالها است که با سلطه بر حدود نیمی از بازار شاسیبلندهای متوسط در آفریقای جنوبی، انتخابی بیرقیب بوده است. نسل کنونی فورچونر از سال ۲۰۱۶ در بازار حضور دارد اما نسخه جدید GR اسپرت با ارتقاهای فنی و ظاهری، قصد دارد این شاسیبلند ژاپنی را همچنان بهروز و جذاب نگه دارد. برخلاف برخی مدلهای GR تویوتا، نشان GR اسپرت در این خودرو صرفاً ظاهری نیست و تویوتا با افزایش قدرت موتور و بهبود سیستم تعلیق، محصولی واقعی از خانواده گازو ریسینگ خلق کرده است.
طراحی ظاهری و داخلی
فورچونر GR اسپرت در ظاهر، روح اسپرت خود را به رخ میکشد. جلوپنجره و قاب مهشکن مشکی ظاهری خشن و تهاجمی ایجاد کردهاند. سپر عقب با طراحی دیفیوزر مانند هرچند بیشتر برای زیبایی طراحی شده اما تأثیر بسزایی بر جذابیت ظاهری خودرو داشته است. رینگهای ۱۸ اینچی مشکی با لاستیکهای آلترین، آماده هر چالشی هستند. این خودرو در آفریقای جنوبی تنها در دو رنگ مشکی و سفید عرضه میشود. داخل کابین، فضای اسپرت با دوخت قرمز، نشان GR روی فرمان و پشتی صندلیها و صندلیهای اسپرت چرم و جیر تکمیل شده است. کنسول مرکزی با طرح فیبر کربن و نشانگر قرمز در قسمت ساعت ۱۲ فرمان، حس اسپرت را تقویت میکنند.
عملکرد و رانندگی
روی مسیرهای شنی، تفاوت GR اسپرت با فورچونر استاندارد کاملاً مشهود است. سیستم تعلیق ارتقاءیافته تویوتا، سواری را چابکتر کرده و ناهمواریها را با دقت بیشتری جذب میکند. این تعلیق در سرعتهای بالا حس اسپرت را حفظ میکند اما بهاندازه کافی نرم است تا جادههای ناهموار آفریقای جنوبی را بدون مشکل طی کند. همچنین تعلیق GR اسپرت کنترل بهتر و تکانهای کمتری را نسبت به مدل استاندارد فراهم میکند که نتیجهٔ آن سواری نرمتر، پایدارتر و مطمئنتر در مسیرهای سخت است.
موتور ۲.۸ لیتری دیزلی فورچونر نیز حالا ۲۲۳ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که ۲۰ اسب بخار و ۵۰ نیوتن متر بیشتر از نسخهٔ معمولی است. تحویل قدرت یکنواخت است و شتاب ثانویۀ قدرتمند، سبقتگیری را آسان میکند. گیربکس شش سرعته اتوماتیک کمی محافظهکارانه عمل میکند اما افزایش قدرت حس سرزندهتری به آن داده است. همچنین دکمه پاور برای پاسخ سریعتر پدال گاز و حالت اکو برای مصرف سوخت بهینه هم تعبیه شده که گزینههای متنوعی را در اختیار راننده قرار میدهد.
جمعبندی
فورچونر GR اسپرت فراتر از یک بهروزرسانی ظاهری است. تویوتا این شاسیبلند را به خودرویی جذابتر، توانمندتر و لذتبخشتر تبدیل کرده است. هرچند این یک مدل GR تمامعیار نیست اما با قدرت بیشتر، رانندگی چابکتر و طراحی جذابتر، تمام انتظارات از یک فورچونر را برآورده میکند و با جادوی گازو ریسینگ، چیزی فراتر را ارائه میدهد. این خودرو همچنین با قیمت ۹۹۹ هزار راند معادل ۵۴ هزار دلار ارزشی استثنایی در برابر قابلیتهایش دارد.