نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

درگ نفس‌گیر شاسی‌بلندهای بزرگ، نیسان پاترول در برابر لکسوس LX600

منبع
پدال
بروزرسانی

پدال/ نیسان پاترول و لکسوس LX600 در مسابقه‌ای در ابوظبی به مصاف هم رفته‌اند. با قدرت مشابه، نتیجه غیرمنتظره بود و نشان داد اعداد همیشه داستان کامل را نمی‌گویند.

کارواو در پیستی در ابوظبی دو شاسی‌بلند لوکس ژاپنی یعنی نیسان پاترول و لکسوس LX600 را روبه‌روی هم قرار داده است. با پیشرانه‌های مشابه، وزن نزدیک به هم و طراحی مناسب برای بیابان‌های خاورمیانه، این دو غول شش سیلندر توربوشارژ روی کاغذ کاملاً برابر به نظر می‌رسیدند؛ اما همان‌طور که بارها دیده‌ایم، اعداد تنها بخشی از داستان را روایت می‌کنند.

نسل جدید پاترول مجهز به یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو است که ریشه‌های مشترکی با موتور نیسان GT-R دارد و ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک، پاترول با وجود وزن سنگین ۲.۸ تنی، شتابی قابل‌توجه دارد. در مقابل، لکسوس LX600 رویکردی لوکس‌تر ارائه می‌دهد. این شاسی‌بلند ژاپنی هم به یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو مجهز است که ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن‌ متر گشتاور تولید می‌کند و به گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک متصل است. لکسوس با وزن حدود ۲۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از پاترول، روی کاغذ باید برتری داشته باشد.

این رقابت شامل سه مسابقه درگ، یک مسابقه رولینگ و یک تست ترمز بود که نتایج آن به شرح زیر است:

مسابقه درگ اول: در اولین مسابقه درگ هر دو خودرو تقریبا مساوی شدند.
مسابقه درگ دوم: لکسوس با شروع زودتر، برتری اندکی کسب کرد و پیروز شد.
مسابقه درگ سوم: هر دو خودرو زمان ۱۴.۹ ثانیه را ثبت کردند، اما نیسان با اختلافی جزئی جلو افتاد.
مسابقه رولینگ: لکسوس با پاسخ‌گویی سریع‌تر، نیسان را به‌طور کامل پشت سر گذاشت و در مسافت‌های ۴۰۰ متر و ۸۰۰ متر برتری یافت.
تست ترمز: پاترول با فاصله توقف کوتاه‌تر، عملکردی پایدار و کنترل‌شده نشان داد، درحالی‌که لکسوس با شیرجه شدید و لغزش عقب، ضعف خود را آشکار کرد.

نتیجه نهایی: نیسان پاترول با DNA که به GT-R بازمی‌گردد، در شتاب و ترمز درخشید اما لکسوس LX600 با پایداری بهتر و وزن کمتر، نشان داد که از لحاظ هندلینگ و شتاب ثانویه، حرف‌هایی برای گفتن دارد.

مقایسه مشخصات فنی

نیسان پاتروللکسوس LX600
پیشرانه۳.۵ لیتری V6 توئین توربو۳.۵ لیتری V6 توئین توربو
قدرت۴۲۵ اسب بخار۴۱۵ اسب بخار
گشتاور۷۰۰ نیوتن متر۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس۹ سرعته اتوماتیک۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۸۰۰ کیلوگرم۲۶۰۰ کیلوگرم
قیمت۶۰ هزار پوند۱۰۰ هزار پوند

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir