فیس لیفت سیتروئن C3-XR سایپا ؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو

آخرین خودرو/ طراح تیم آخرین خودرو فیس لیفتی جدید برای هاچبک کراس سیتروئن C3-XR متصور شده است در ادامه به برسی تغییرات این خودروی مونتاژی می پردازیم.
سایپا بعد از کش و قوس های فراوان در نهایت کراس اوور سیتروئن سی ۳ ایکس آر را به واسته خطوط تولید آن در چین به بازار ایران آورد. این خودرو ۲ بار فیس لیفت شده تا به صورت مونتاژ به بازار ایران برسد. آخرین فیس لیفت سیتروئن C3-XR به سال ۲۰۲۱ بر می گردد که با توجه به تغییرات سریعی که در دنیایی طراحی خودرو امروزه رخ می دهد ظاهر این کراس اوور چینی- فرانسوی قدیمی به نظر می رسد. یکی از نقد های که از دید کارشناسان و مخاطبان بعد از معرفی این خودرو در ایران به آن نسبت داده شد همین بروز نبودن ظاهر آن بود.
سیتروئن C3 ایکس آر در حقیقت یک کراس ساب کامپکت بوده که طی همکاری شرکت پژو سیتروئن و دانگ فنگ موتور چین بر اساس پلتفرم PS1 طراحی و تولید شده است. با توقف تولید این خودرو در چین سایپا به سراغ فیس لیفت سوم آن رفته و قرار است با قطعاتی که از چین به ایران می آید سی تری ایکس آر را در تولید نماید. در ادامه به تغییرات طراحی در فیس لیفتی که برای این خودرو متصور شده ایم می پردازیم :
برسی تغییرات داخلی و خارجی فیس لیفت سیتروئن C3-XR
در نمای جلو سیترئن سی تری ایکس آر شاهد تغییر الگو چراغ های این خودرو هستیم که به چراغ های دو قسمتی تغییر پیدا کرده است. بخش پاینی چراغ اصلی دی لایت به سبک دندان شیر پژو به آن اضافه شده که از المان های طراحی بین خودرو سازان فرانسوی بخصوص پژو است. چراغ فیس لیفت سیتروئن C3-XR دچار تغییرات در عرض و طول شده که آن را تبدیل به چراغی باریک و دی لایت دارد کرده است. جلوپنجره به شکل شبکه ای همانند خودوریی مثل ری را شده که شاید در ریرا چندان جذاب نباشد اما در این خودرو به زیبایی خودنمایی می کند. در کل این بخش از این خودرو بسیار جذاب تر و اسپرت تر نسبت به حالت اولیه آن شده که مثبت تلقی می شود.
در نمای جانبی دو رنگ شدن خودرو بیشتر از پیش خود را نشان می دهد. زیبایی فیس لیفت سیتروئن C3-XR با رینگ های جدید دو رنگی که به آن اضافه شده با نمایی جلو اسپرت آن در هماهنگی کامل است. در این بخش به دلیل فیس لیفت بودن تغییرات خاصی را در آن شاهد نیستیم.
در بخش عقبی این خودرو از آن کاسه چراغ های بزرگ که به زیبایی خودرو لطمه زده بود خبری نیست و چراغ های به هم پیوسته در عقب خودنمایی می کند. پیوستگی این چراغ ها به واسطه یک نوار ال ای دی بوده و در داخل کاسه چراغ ها اشکال زیبایی اجرا شده است. دیفیوزر با اندازه بزرگ بر روی سپر قرار گرفته که ۴ خروجی اگزوز بر روی وجود دارد. دیفیوزر طراحی زیبا دارد و با دیگر اچزای اسپرت آن در هماهنگی است.
در داخل کابین این خودرو دستخوش تغییراتی شده که مقداری کابین قدیمی این خودرو را بروز تر کرده است. مالتی مدیا اندازه بزرگی پیدا کرده و عریض تر می باشد که بسیاری از خودرو های امروزی از این الگو استفاده می کنند. فرمان این خودرو با فرمان اطلس جایگزین شده و دسته دنده مکانیکی آن به نمونه جدیدی که در بسیاری از خودرو های پژو- سیتروئن به کار می رود تعویض شده است. در کل طراحی نمونه فیس لیفت سیتروئن C3-XR تغییرات گسترده ای را به خود دیده که آن را زیبا تر، جسورانه تر و جذاب تر کرده است.
سیتروئن C3-XR ؛ مشخصات فنی + امکانات
نیروی محرکه در سیتروئن C3-XR توسط یک پیشرانه سه سیلندر ۱.۲ لیتری توربوشارژ تامین می شود که این پیشرانه می تواند ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کرده و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند. سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلو این خودرو از نوع مک فرسون بوده و در محور عقب آن از سیستم تعلیق توییست بین استفاده شده است. با این که این سیستم تعلیق چندان سیستم بروزی نیست اما عملکرد قابل قبولی را می تواند از خود به نمایش بگذارد.
در تیپ۱ این خودرو امکاناتی همانند؛ هشدار کمربند ایمنی(SBR)، کمکی تعویض دنده، کروز کنترل، سنسور نور و باران، مالتی مدیای ۹ اینچی، صفحه کیلومتر دیجیتال، صندلی های چرمی، کیسه هوای جلو جانبی، سیستم کنترل پایداری، کمکی حرکت در سربالای، فرمان کمکی برقی را شاهد هستیم که در نسخه تیپ ۲ امکاناتی نظیر کیسه هوای پرده ای، صندلی برقی، چراغ بدرقه، شیشه های دودی بخش عقب، گرم کن صندلی جلو، آینه های تاشو برقی، آینه الکتروکرومیک، شارژر سرنشینان عقب نیز به خودرو افزوده می شود. در فول ترین حالت سی ۳ ایکس آر می توانیم تمامی این امکانات رفاهی و ایمنی دسترسی داشته باشیم و علاوه بر آن ورود و استارت بدونه کلید، سانروف و فرمان دی کات نیز در خودرو حضور دارند.