
معرفی تویوتا کرولا کراس GR اسپرت با ظاهر جذابتر و پیشرانه هیبرید

پدال/ تویوتا کرولا کراس GR اسپرت با طراحی تهاجمی، تعلیق اسپرت و پیشرانه هیبریدی پرقدرت رونمایی شده تا در بازارهایی مثل ژاپن و اروپا عرضه شود.
تویوتا کرولا کراس بهعنوان یک کراساوور کاربردی و منطقی شناخته میشود اما نسخه جدید GR اسپرت در ژاپن با ظاهری جسورانه و ارتقاهای فنی، روح اسپرت را به این خودرو تزریق کرده است. این نسخۀ خاص فقط مخصوص بازار ژاپن خواهد بود. کرولا کراس GR اسپرت از نظر ظاهری شباهت زیادی به مدل اروپایی دارد با این تفاوت که برای بازار ژاپن به فرمان راست و لوگوی محلی تویوتا مجهز شده است.
ویژگی بارز این نسخه، کیت بدنه تهاجمی آن است که از GR کرولا الهام گرفته شده است. جلوپنجره لانهزنبوری و نوار LED مدل استاندارد جای خود را به ورودیهای هوای بزرگتر و اسپلیتر پایینی دادهاند. رینگهای ۱۹ اینچی مشکی، کالیپرهای ترمز قرمز و کاهش ارتفاع تعلیق به میزان ۱۰ میلیمتر، ظاهری اسپرتتر به این شاسیبلند بخشیدهاند. داخل کابین، کرولا کراس GR اسپرت با صندلیهای اسپرت با روکش جیر، دوخت خاکستری و نشان GR اسپرت حس و حال اسپرت را منتقل میکند. صفحه آمپر دیجیتال است و آپشنهای سفارشیسازی متعددی برای خریداران در نظر گرفته شده است.
کرولا کراس GR اسپرت از یک پیشرانه هیبریدی ۲ لیتری با خروجی بالا استفاده میکند که قدرت آن اعلام نشده ولی با گیربکس ۱۰ سرعته سکوئنشال شیفتماتیک و سیستم چهارچرخ محرک E-Four همراه خواهد بود. حالت رانندگی اختصاصی اسپرت نیز برای این مدل در نظر گرفته شده تا تجربه رانندگی پویاتری ارائه دهد. مدلهای استاندارد کرولا کراس در ژاپن از موتور هیبریدی ۱.۸ لیتری استفاده میکنند که قدرت کمتری دارند. ویژگیهای فنی منحصربهفرد این نسخه شامل حالت Snow Extra برای سیستم E-Four و فناوری Signal Road Projection است که با استفاده از چراغهای راهنما، فلشهایی روی جاده نمایش میدهد تا عابران و رانندگان دیگر از قصد راننده مطلع شوند.
تویوتا برای خریدارانی که به دنبال شخصیسازی بیشتر هستند، قطعات GR پارت را هم ارائه کرده است. این قطعات شامل کیت بدنه تهاجمیتر با اسپلیتر بزرگتر جلو، رکابهای کناری بلندتر و سپر عقب اصلاحشده است که حدود ۱,۷۰۰ دلار قیمت دارد. علاوه بر این، امکان سفارش بادگیر پنجرههای کناری، محافظ دستگیره در با ظاهر کربنی، قاب پلاک از جنس پلاستیک تقویتشده با فیبر کربن، کفپوشهای GR و تقویتکنندههای شاسی برای کاهش لرزش و بهبود هندلینگ هم وجود دارد.
علاوه بر این، پکیج مودلیستا هم با ویژگیهایی مثل افزونههای بدنه همرنگ، تزئینات کرومی جلوپنجره، رکابهای اختصاصی، گلگیرهای برجسته و رینگهای ۱۸ اینچی ارائه میشود. کرولا کراس GR اسپرت با قیمت پایه ۳.۸۹۵ میلیون ین (حدود ۲۷,۲۰۰ دلار) در ژاپن عرضه میشود. این در حالی است که مدل استاندارد کرولا کراس در ژاپن در نسخهٔ محرک جلو ۱۹,۳۰۰ دلار و در نسخهٔ چهارچرخ محرک ۲۱,۱۰۰ دلار قیمت دارد.
کرولا کراس GR اسپرت بازار اروپا
علاوه بر کرولا کراس GR اسپرت بازار ژاپن، تویوتا این نسخه را برای بازار اروپا هم در نظر گرفته است. البته نسخهٔ اروپایی در پیشرانه تفاوتی با کرولا کراس معمولی ندارد و با همان پیشرانههای هیبریدی معمولی شامل ۱.۸ لیتری چهار سیلندر با ۱۳۸ اسب بخار قدرت و ۲ لیتری چهار سیلندر با ۱۹۴ اسب بخار قدرت عرضه میشود. کرولا کراس GR اسپرت بازار اروپا هرچند ارتقاء پیشرانهای نسبت به مدل استاندارد ندارد اما ظاهری اسپرتتر ارائه میدهد.
در این مدل شاهد سپر و جلوپنجره اختصاصی مشابه GR کرولا و رینگهای ۱۹ اینچی مشکی با رنگ انحصاری خاکستری طوفانی هستیم. همچنین اگرچه موتور دستنخورده باقیمانده اما بهبودهای اندکی در عملکرد اعمال شده است. سیستم تعلیق ۱۰ میلیمتر پایینتر آمده و برای هندلینگ اسپرتتر تنظیم شده است. فرمان برقی نیز بهینهسازی شده و پدالهای تعویض دنده پشت فرمان بهصورت استاندارد ارائه میشوند. حالت اسپرت و حالت اضافی برف نیز به ویژگیهای این نسخه اضافه شدهاند.