نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

دوج چلنجر با موتور 2JZ، قلب 1200 اسب بخار سوپرا در سینه هلکت!

منبع
پدال
بروزرسانی
دوج چلنجر با موتور 2JZ، قلب 1200 اسب بخار سوپرا در سینه هلکت!

پدال/ تیم ScrapLife Garage در پروژهای جسورانه، یک چلنجر هلکت را به پیشرانهٔ تقویت‌شدهٔ 2JZ تویوتا سوپرا با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت مجهز کرده است.
 
مانند موتورهای شورلت LS و فورد کایوت V8، موتور دوج هلکت یکی از گزینه‌های محبوب برای تعویض موتور در پروژه‌های تیونینگ است و تیونرها این موتور همی را تقریباً در هر خودرویی که فضای کافی برای آن داشته باشد، نصب می‌کنند. تیم ScrapLife Garage اما در پروژه‌ای جالب، برعکس عمل کرده و یک دوج چلنجر هلکت را به پیشرانهٔ افسانه‌ای 2JZ تویوتا مجهز کرده است.

اوایل امسال، تیم ScrapLife Garage پروژه‌ای دیگر را رونمایی کرد که موتور هلفانت را در یک تویوتا سوپرا نسل چهار نصب شده بود. آن پروژه به دلیل ابعاد بزرگ موتور V8 همی و سوپرشارژر غول‌پیکرش چالش‌های زیادی داشت. نصب چنین موتوری در سوپرا نیازمند حل مشکلات متعددی بود اما در مقابل، محفظه موتور یک دوج چلنجر هلکت فضای بسیار بیشتری ارائه می‌دهد. وقتی تیم فاصله بین برجک‌های تعلیق را در هر دو خودرو اندازه‌گیری کرد، متوجه شد که چلنجر حدود ۲.۵ سانتی‌متر فضای بیشتری نسبت به سوپرا دارد. حتی با نصب توربوشارژر عظیم گرت G42-1200 و منیفولد هوای Rex Speed، فضای کافی برای انجام این تعویض وجود داشت. علاوه بر این، موتور 2JZ تنها حدود ۶۳ سانتی‌متر بلندتر از موتور V8 هلکت است و عمق زیاد محفظه موتور چلنجر به این معناست که هیچ نگرانی بابت فضای عمودی وجود ندارد.

تیم ScrapLife برای این پروژه از موتوری استفاده کرد که با قطعات باکیفیت بازسازی شده تا بتواند قدرتی تا ۱۲۰۰ اسب بخار تولید کند. هرچند پیشرانه همچنان از میل‌لنگ استاندارد استفاده می‌کند اما برای تقویت موتور از سرسیلندر Headgames Motorworks GTE، توربوشارژر گرت G42-1200، پیستون‌های Diamond، شاتون‌های BC و میل‌سوپاپ‌های GSC 274 استفاده شده و نسبت تراکم به ۱۰ افزایش یافته است. ازآنجاکه تیم تصمیم گرفت این موتور را به گیربکس مگنوم T-56 متصل کند که ابعادی مشابه گیربکس استاندارد TR6060 دارد، کل مجموعه به‌راحتی در محفظه موتور چلنجر جای گرفت. برای اطمینان از استحکام، دسته‌موتورها هم با نمونه‌های قوی‌تری جایگزین شدند.

با وجود پیشرفت‌های قابل‌توجه، این دوج هلکت با موتور 2JZ هنوز برای راه‌اندازی کامل نیاز به کار دارد. ازآنجاکه بسیاری از قطعات این خودرو برای پروژه دیگری استفاده شده‌اند، نیاز به یک دسته‌سیم جدید و قطعات اگزوز وجود دارد. هدف تیم این است که این چلنجر منحصربه‌فرد تا ۱۳ جولای برابر با ۲۳ تیر ۱۴۰۴ برای رویداد Race Motive در پیست پوکونو آماده رانندگی شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره