معرفی سوزوکی آلتو مدل 2025، هاچبک کوچک 8 هزار دلاری با مصرف 3.5 لیتر

پدال/ هاچبک کوچک سوزوکی آلتو برای مدل ۲۰۲۵ فیسلیفت ظریفی را تجربه کرده و با پیشرانهٔ ۶۶۰ سیسی و قیمت پایهٔ ۷,۷۰۰ دلار عرضه میشود.
در دنیایی که شاسیبلندهای غولپیکر و خیابانهای شلوغ شهرها غوغا میکنند، هنوز هم یک خودروی کوچک جذابیت خاصی دارد. سوزوکی آلتو، یکی از محبوبترین کی کارهای ژاپن، برای سال ۲۰۲۵ فیسلیفتی ملایم را تجربه کرده است. این بهروزرسانی که تقریباً چهار سال پس از معرفی نسل نهم این مدل ارائه شده، با هدف بهبود طراحی و کاهش مصرف سوخت انجام شده است. تغییرات این فیسلیفت هرچند خیلی بزرگ نیستند اما جلوهای زیباتر به آلتو بخشیدهاند. نمای جلویی با یک جلوپنجره جدید که شبیه سبیل به نظر میرسد، بازطراحی شده و ورودیهای هوای پایینی برای هماهنگی بهتر با پروفیل گردتر سپر تغییر شکل دادهاند. دیگر قسمتهای بدنه دستنخورده باقیمانده اما یک اسپویلر عقب جدید در پشت اضافه شده تا ظاهری تازهتر ایجاد کند.
هرچند تغییرات ظاهری ظریف هستند اما به گفتهٔ سوزوکی، این اصلاحات آیرودینامیک آلتو را بهبود و درنتیجه مصرف سوخت آن را کاهش داده است. این در حالی است که آلتو همچنان از همان پیشرانههای ۶۶۰ سیسی در نسخههای تنفس طبیعی و هیبریدی خفیف استفاده میکند. نسخه هیبریدی اکنون به مصرف سوخت ۳.۵ لیتر در صد کیلومتر رسیده که کاهشی جزئی را نسبت به قبل نشان میدهد. سوزوکی ادعا میکند این ویژگی، آلتو را به کممصرفترین کی کار هیبریدی بنزینی در ژاپن تبدیل کرده است.
این آلتوی بهروزشده با طول ۳,۳۹۵ میلیمتر، از لیست رنگی گستردهتری هم بهره میبرد. رنگ جدید صورتی سفالی متالیک به گزینهها اضافه شده و ترکیبهای دورنگ مانند آبی مرواریدی و آبی شبانه برای سقف در دسترس هستند. در داخل، کابین چهارنفره بدون تغییر باقیمانده اما نمایشگر ۷ اینچی سیستم اطلاعاتسرگرمی اکنون با سوزوکی کانکت سازگار است و امکان کنترل از راه دور سیستم تهویه مطبوع را از طریق اپلیکیشن اختصاصی گوشی هوشمند فراهم میکند. علاوه بر این، تریم پرچمدار Hybrid X دارای فرمان چرمی اصل و دستگیرههای در کرومی است. بااینحال، مدل پایه آلتو با رینگهای فولادی عرضه میشود و بهجای نمایشگر، یک پنل خالی دارد.
تجهیزات ایمنی استاندارد اکنون شامل سیستم پیشگیری از انحراف از مسیر و سیستم هشدار حرکت هنگام چراغ راهنمایی قرمز است. سوزوکی آلتوی بهروزشده هماکنون در ژاپن قابل سفارش است. قیمت پایه برای مدل غیرهیبریدی محرک جلو از حدود ۷,۷۰۰ دلار آغاز میشود که این رقم در بالاترین مدل یعنی نسخه هیبریدی خفیف با سیستم چهارچرخ محرک به حدود ۱۱ هزار دلار میرسد.