نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

فروش تمام خودروهای جدید کونیگزگ، از یسکو و CC850 تا جمرا

منبع
پدال
بروزرسانی
فروش تمام خودروهای جدید کونیگزگ، از یسکو و CC850 تا جمرا

پدال/ تمام محصولات جدید و در حال تولید کونیگزگ فروخته شده‌اند و هم‌اکنون حتی ثروتمندترین افراد هم امکان خرید یک کونیگزگ نو را نخواهند داشت.
 
هر مدیرعاملی در صنعت خودرو آرزوی چنین موقعیتی را دارد. فروش تمام محصولات برای چند سال آینده. این دقیقاً جایی است که کریستین فون کونیگزگ، مدیرعامل کونیگزگ، قرار دارد؛ زیرا تمام مدل‌هایی که تولید می‌کند یا قرار است تولید کند از قبل فروخته شده‌اند. البته تمام محصولات این شرکت تولید محدود هستند. به‌عنوان‌مثال، از یسکو تنها ۱۲۵ دستگاه ساخته شد که شامل هردو نسخهٔ اتک (با داون‌فورس بالا برای پیست) و ابسلوت (با طراحی آیرودینامیک‌تر برای حداکثر سرعت) می‌شود. تولید مدل رتروی CC850 تنها به ۷۰ دستگاه محدود است آن‌هم درحالی‌که در ابتدا ۵۰ دستگاه بود، اما به دلیل تقاضای بالا، ۲۰ دستگاه دیگر اضافه شد.

جمرا، خودروی چهارنفره با ۲۳۰۰ اسب بخار، در مقایسه با دیگر مدل‌ها با ۳۰۰ دستگاه تولید بیشتری دارد. مدل جدید و متمرکز بر پیست، سدیر اسپیر تنها به ۳۰ دستگاه محدود شده و همگی پیش از رونمایی رسمی در این هفته فروخته شدند. کریستین فون کونیگزگ در مصاحبه‌ای با تاپ گیر گفته است:

در حال حاضر تمام مدل‌های ما فروخته شده‌اند و چیزی برای فروش نداریم. این موضوع هم خوب است و هم آزاردهنده، چون تعامل با علاقه‌مندان و تحقق رؤیاهایشان لذت‌بخش است. دوست داریم محصولات بیشتری داشته باشیم اما در یک تا یک‌ونیم سال آینده محصول جدیدی معرفی خواهیم کرد و دوباره سفارش‌گیری را آغاز می‌کنیم. پروژه‌های جدید ما که چندین مورد در دست توسعه داریم، همگی تولید بسیار محدودی خواهند داشت و باید منحصربه‌فرد باشند.

یکی از این پروژه‌ها، جایگزین یسکو است. هنوز مشخص نیست که نبوغ خارق‌العاده کونیگزگ در قدم بعدی به کجا می‌رسد و چگونه می‌تواند ماشینی با ۱۶۰۰ اسب بخار را پشت سر بگذارد اما اطمینان داریم که او موفق خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود نسخه‌های سریع‌تر و متمرکزتری از پلتفرم پلاگین‌هیبریدی جمرا معرفی شوند؛ اما آنچه قطعی است، این است که کونیگزگ در حال توسعه یک هایپرکار کاملاً الکتریکی نیست. کونیگزگ درباره این موضوع گفت:

تقاضا در بازار برای خودروهای کاملاً الکتریکی در این سطح بسیار پایین است. من سال‌ها تجربه رانندگی با خودروهای الکتریکی را دارم و پاسخگویی، نرمی و راحتی زندگی با آن‌ها را دوست دارم؛ اما بعد از مدتی، دلتان می‌خواهد چیزی حس کنید. شما خواهان تپش، گرما، صداها، تعویض دنده‌ها و تمام جنبه‌هایی هستید که یک خودرو را زنده می‌کنند. یک خودروی الکتریکی بیشتر شبیه یک ربات است؛ اما چیزی مثل سدیر اسپیر بیشتر شبیه یک حیوان است و در پیست عملکرد بهتری نسبت به هر خودروی الکتریکی دارد، چون سبک‌تر است. ما هم‌اکنون از موتورهای الکتریکی استفاده می‌کنیم و شاید روزی چیزی کاملاً الکتریکی بسازیم اما در حال حاضر از وضعیت کنونی راضی هستیم

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره