
یکچهارم فروش کادیلاک به مدلهای برقی اختصاص پیدا کرده است

پدال/ در نیمه اول سال ۲۰۲۵ نزدیک به ۲۵ درصد فروش کادیلاک به خودروهای الکتریکی اختصاص پیدا کرده زیرا با وجود افت فروش لیریک، مدلهای اپتیک، وستیک و اسکالید IQ تقاضای بالایی را تجربه کردند.
لیریک شروع قدرتمندی را برای کادیلاک در دنیای خودروهای الکتریکی رقم زد اما در سهماهه دوم سال ۲۰۲۵ فروش این مدل با کاهش ۳۱.۲ درصدی به تنها ۵,۰۱۷ دستگاه رسیده است. این در حالی است که لیریک در سهماههٔ نخست سال هم فروش ناامیدکنندهای داشت و این باعث شده فروش اولین کراساوور الکتریکی کادیلاک در نیمهٔ اول سال جاری با ۲۸.۸ درصد کاهش به ۹,۳۱۷ دستگاه برسد. بااینوجود، نزدیک به ۲۵ درصد از خودروهای کادیلاک فروختهشده در نیمه اول سال الکتریکی بودند که این رقم بالاترین در میان برندهای لوکس بازار است. کادیلاک همچنین در سهماهه دوم بیشترین سهم بازار خودروهای الکتریکی لوکس را در اختیار گرفته است.
درحالیکه لیریک با کاهش فروش مواجه شد، کادیلاک از تقاضای اولیه قوی برای اپتیک، وستیک و اسکالید IQ خبر داد. اپتیک ۳,۲۲۴ دستگاه فروش داشت، درحالیکه وستیک ۱,۷۴۴ خریدار پیدا کرده است. کادیلاک همچنین ۱,۸۱۰ دستگاه اسکالید IQ با قیمت پایه ۱۳۰ هزار دلار تحویل داده است. در همین حال، کادیلاک در حال گسترش سبد خودروهای الکتریکی خود است و مدلهای لیریک V، اپتیک V و اسکالید IQL در راه هستند. اسکالید IQL از تابستان امسال با قیمت پایه ۱۳۲,۷۹۵ دلار عرضه میشود. این شاسیبلند لوکس هرچند گرانقیمت است اما با برد ۷۴۰ کیلومتر و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۴.۷ ثانیه، ویژگیهای جذابی دارد.
در بین مدلهای بنزینی کادیلاک هم اسکالید با ۱۱,۶۹۲ دستگاه در سهماههٔ دوم که افزایش ۱۶.۱ درصدی را نشان میدهد، پرفروشترین بوده است. این رشد احتمالاً به دلیل فیسلیفت قابلتوجه این مدل بوده است. کراساوور کوچک XT4 با کاهش ۲۲.۲ درصدی فروش مواجه شده درحالیکه XT5 و XT6 رشد اندکی داشتند. بااینحال، هر سه مدل در حال قدیمی شدن هستند و بهزودی از روی خط تولید کنار خواهند رفت. درنهایت، سدانهای کادیلاک نتایج متفاوتی داشتند. CT5 با افزایش ۹ درصدی به ۴,۱۸۷ دستگاه رسید، درحالیکه CT4 با کاهش ۱۹.۱ درصدی تنها ۱,۴۳۰ دستگاه فروخت.