مکس وستپن، قهرمان فرمول یک، خودروهای دیفرانسیل جلو را به باد انتقاد گرفت!

پدال/ مکس وستپن، قهرمان چهار دوره فرمول یک، خودروهای دیفرانسیل جلو را کسلکننده و ضد رانندگی توصیف کرده است.
تیم ردبول ریسینگ در سال ۲۰۱۹ پس از پایان همکاری ۱۲ ساله با رنو، سراغ موتورهای هوندا رفت. اگرچه هوندا پس از قهرمانی فصل ۲۰۲۱ از فرمول یک خارج شد اما موتور V6 توربوشارژ ۱.۶ لیتری که در خودروی RB21 امسال استفاده شده همچنان بر پایه توسعه هوندا است. مکس وستپن، رانندهٔ ردبول نیز طی سالها در تبلیغات متعددی برای خودروهای تولیدی مثل هوندا سیویک تایپ R ظاهر شده است اما در فصل ۲۰۲۶ ردبول از پیشرانه جدیدی که با همکاری فورد توسعه یافته استفاده خواهد کرد و درنتیجه، وستپن، حالا در تبلیغی برای فورد حضور پیدا کرده است.
رانندگی مکس وستپن با موستانگ GTD، هیولای فورد زیر دستان قهرمان فرمول یک!
او ابتدا کنار کریس هریس، ژورنالیست مشهور خود در فورد RS200 نشست و سپس پشت فرمان موستانگ GTD قرار گرفت. این رانندهٔ هلندی در طول این ویدئوی تبلیغاتی خودروهای دیفرانسیل جلو را بشدت موردانتقاد قرار داده و گفته است:
فکر میکنم خیلی کسلکننده هستند. برای من مثل ضد رانندگی است. چند بار در شبیهساز با این خودروها رانندگی کردم. بدترین چیز ممکن است.
وستپن در حالی این حرفها را زده که چند سال پیش تبلیغ سیویک تایپ R را کرده بود! این هاچبک داغ هوندا که هنوز سریعترین خودروی دیفرانسیل جلو در نوربرگرینگ است، یکی از لذتبخشترین خودروهای دیفرانسیل جلو به شمار میرود. بااینحال، کاملاً قابلدرک است که چرا راننده ردبول به سمت خودروهای دیفرانسیل عقب گرایش پیدا کرده است. این فقط به خاطر موستانگ GTD نیست که قدرت موتور V8 خود را به محور عقب میفرستد بلکه تعهدات قراردادی در اولویت هستند. زمانی وستپن خودروی الکتریکی شهری دیفرانسیل عقب هوندا را تبلیغ کرد و آن را لذتبخش برای رانندگی و خودروی الکتریکی عالی برای شهر توصیف کرد و حالا از موستانگ GTD تعریف میکند. وی آن زمان باید درباره سیویک تایپ R و دیگر محصولات هوندا نظرات مثبت میداد و حالا نوبت فورد است.
هرچند طرفداران سیویک تایپ R و فولکسواگن GTI ممکن است از اظهارات وستپن دلخور شوند اما درنهایت همهچیز به سلیقه شخصی برمیگردد. حتی خود فورد هم با خودروهای دیفرانسیل جلوی پرفورمنس غریبه نیست هرچند که دوران فییستا ST به پایان رسیده و فوکوس ST هم چند ماه دیگر بازنشسته میشود. اگر این خودروها هنوز روی خط تولید بودند، بهراحتی میشد تصور کرد که وستپن با لبخندی بزرگ در تبلیغ رسمی یکی از این هاچبکهای داغ رانندگی میکند!