نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

معرفی رضوانی RR1، بازتولید خیره‌کننده پورشه 935 با ۷۵۰ اسب بخار

منبع
پدال
بروزرسانی
معرفی رضوانی RR1، بازتولید خیره‌کننده پورشه 935 با ۷۵۰ اسب بخار

پدال/ رضوانی RR1 که اولین محصول بخش رضوانی رترو است، بر پایهٔ 911 ولی با الهام از پورشه 935 مسابقه‌ای طراحی و ساخته شده است.
 
اگر نام رضوانی معمولاً خودروهای خشن و نظامی مانند را به ذهن می‌آورد که بیشتر شبیه تانک یا نفربر هستند اما این شرکت به‌تازگی بخش رضوانی رترو را برای ساخت خودروهایی کاملاً متفاوت ایجاد کرده و حالا اولین محصول آن را با نام RR1 رونمایی کرده است. این خودرو درواقع یک رستوماد محسوب نمی‌شود بلکه رتروماد است یعنی خودرویی مدرن که شبیه یک کلاسیک طراحی شده است. خودروی کلاسیکی که RR1 شبیه آن طراحی شده، پورشه 935 است. در سال ۱۹۷۶ این خودرو به‌عنوان نسخه مسابقه‌ای کارخانه‌ای پورشه ۹۳۰ توربو معرفی شد که به خلق خود ۹۳۰ توربو کمک کرد.

RR1 بر پایه پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۲ ساخته شده اما با چراغ‌های گرد کوچک و بدنه عریض‌تری که به‌جز درها تماماً از فیبر کربن ساخته شده، ظاهری به‌مراتب قدیمی‌تر دارد. رضوانی رترو RR1 با گیربکس دستی یا دوکلاچه عرضه می‌شود و حداکثر ۷۵۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. از این خودرو تنها ۵۰ دستگاه تولید خواهد شد که شماره شاسی هرکدام روی بدنه حک می‌شود. اولین نمونه که برای مشتری‌ای در کالیفرنیا ساخته شده، رنگ‌آمیزی نمادین مارتینی و تزئینات طلایی دارد. این رنگ‌آمیزی انتخابی ایده‌آل برای اولین RR1 است زیرا در دهه ۷۰ بین پورشه‌های مسابقه‌ای بسیار محبوب بود و طرح آبی و قرمز آن امضای این برند تبدیل شد.

نسخهٔ پایهٔ این خودرو RR1 600 نام دارد که بر پایهٔ 911 کاررا ساخته می‌شود و با موتور ۳ لیتری تخت شش سیلندر توئین توربو و اگزوز سفارشی، حدود ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. کمک‌فنرهای اوهلینز TTX-Pro نیز این مدل را به زمین نزدیک‌تر می‌کنند. این نسخه که در نسخه‌های محرک عقب و چهارچرخ محرک قابل انتخاب است، می‌تواند با گیربکس دستی و دسته‌دنده دست‌ساز چوبی مشابه کاررا GT عرضه شود. نسخهٔ قوی‌تر اما RR1 750 نام دارد و بر پایهٔ 911 توربو S ساخته می‌شود. این نسخه که ۷۵۰ اسب بخار قدرت دارد، فقط به‌صورت چهارچرخ محرک و با گیربکس دوکلاچه تولید می‌شود.

RR1 600 در ۳ ثانیه به ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که RR1 750 این کار را در ۲ ثانیه انجام می‌دهد. بااین‌حال، وزن سبک‌تر و امکان انتخاب دیفرانسیل عقب و گیربکس دستی در RR1 600 ممکن است جذاب‌تر از شتاب مدل توربو باشد. طبیعتاً، کابین می‌تواند مطابق سلیقه مشتری شخصی‌سازی شود. به‌عنوان‌مثال، رضوانی غربیلک فرمان با چراغ‌های تعویض دنده را با قیمت ۴,۵۰۰ دلار ارائه می‌کند.

قیمت پایهٔ این پورشه جذاب از ۱۹۵ هزار دلار آغاز می‌شود ولی با آپشن‌هایی مثل با کمک‌فنرها به قیمت ۸,۵۰۰ دلار، رینگ‌های تک پیچ با ۱۲,۵۰۰ دلار، ترمزهای برمبو شش پیستونه ارتقاءیافته با ۱۲,۵۰۰ دلار، کاور رینگ توربوفن با ۴,۵۰۰ دلار، رنگ PTS (رنگ سفارشی پورشه) با ۸,۵۰۰ دلار و رول کیج فولادی ۵,۵۰۰ با دلار، این رقم به‌سرعت می‌تواند افزایش یابد. اگر تمام آپشن‌ها سفارش داده شوند، قیمت خودرو به بیش از ۲۸۰ هزار دلار می‌رسد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره