معرفی فیات تورو مدل 2026، پیکاپ جمعوجور با ظاهری شبیه مازراتی!

پدال/ پیکاپ جمعوجور و دیفرانسیل جلوی فیات تورو که در آمریکای جنوبی عرضه میشود، برای مدل 2026 فیسلیفتی را تجربه کرده است.
مدتزمان زیادی از زمانی که کراساوورهای آبارث پالس و فستبک از جلوپنجرهای به سبک مازراتی استفاده کردند نمیگذرد و حالا فیسلیفت پیکاپ فیات تورو نیز به همین مسیر طراحی قدم گذاشته است. فیات تورو ابتدا در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و در سال ۲۰۲۱ اولین بازطراحی خود را تجربه کرد. با تولید بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه از تورو در برزیل، فیات قصد دارد با یک بهروزرسانی جدید برای سال ۲۰۲۶، عمر این پیکاپ یک دههای را افزایش دهد.
نمای جلوی تورو طراحی تیزتری به خود گرفته که شامل چراغهای LED دوتکه و میلههای کروم عمودی در یک جلوپنجره بزرگ است. این تغییرات به پیکاپ ظاهری قاطعتر میبخشند. بااینحال، تریم پلاستیکی بدون رنگ و ورودیهای سپر جعبهای، ریسههای اقتصادی فیات را نشان میدهند. پروفیل جانبی خودرو دستنخورده باقیمانده هرچند طراحان فیات گزینههای جدیدی برای رینگهای آلیاژی با قطر ۱۷ یا ۱۸ اینچ ارائه دادهاند. در عقب، تورو همچنان از درب دوتکه استفاده میکند اما گرافیکهای LED مدرنتری برای چراغهای عقب به آن اضافه شده است. تیپهای لوکستر به باربند اسپرت مجهز هستند و طول پیکاپ به دلیل سپرهای جدید به ۴,۹۵۴ میلیمتر افزایش یافته است.
بهروزرسانیهای داخلی شامل تریم و تودوزی جدید و اضافه شدن ترمز پارک برقی میشود. صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی گرافیک تازهای پیدا کرده و با نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی در اندازههای ۷، ۸.۴ یا ۱۰.۱ اینچ بسته به تیپ همراه خواهد بود. تیپ بالا ردهٔ تورو رانچ با صندلیهای چرمی قهوهای و تریم طرح چوب، کابین لوکستری دارد. فیات تورو روی پلتفرم Small Wide متعلق به دوران فیات-کرایسلر ساخته شده که با جیپ کامپس، آلفارومئو توناله، دوج هورنت و رم رمپیج مشترک است.
گزینههای پیشرانه شامل یک نمونهٔ ۱.۳ لیتری توربوشارژ بنزینی-اتانولی محرک جلو و یک پیشرانه ۲.۲ لیتری توربودیزل چهارچرخ محرک است. موتور پایه توان ۱۷۶ اسب بخار و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور ارائه میدهد درحالیکه دیزل قویتر ۲۰۰ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. طبیعی است که نسخه دیزل با ظرفیت بار یک تن، توانمندتر از نسخهٔ ۱.۳ لیتری است.
فیات تورو ۲۰۲۶ هماکنون در برزیل قابل سفارش است. قیمت از ۱۵۹,۴۹۰ رئال (۲۹,۳۰۰ دلار) برای تیپ پایه انجورنس با پیشرانه ۱.۳ لیتری شروع میشود و تا ۲۲۸,۴۹۰ رئال (۴۲ هزار دلار) برای تیپ برتر رانچ با موتور دیزل و چهارچرخ محرک میرسد؛ مانند مدل قبلی، این نسخه جدید هم فقط در بازارهای آمریکای جنوبی عرضه خواهد شد.