
بازتولید چشمگیر لامبورگینی دیابلو؛ تمام فیبر کربن و خیرهکننده

پدال/ شرکت ایتالیایی اچنتریکا نسخهای جدید از رستوماد لامبورگینی دیابلو را با نام پکیج تیتانو برای رونمایی در هفته اتومبیل مونتری آماده کرده است.
اچنتریکا حدود یک سال پیش، رستوماد جذابی از لامبورگینی دیابلو را معرفی کرد که بسیار چشمگیر به نظر میرسید. حال این شرکت برای هفتهٔ اتومبیل مونتری ۲۰۲۵ نسخهای افراطیتر آر دیابلوی رستوماد خود را آماده کرده است. این نسخه که پکیج تیتانو نام دارد، تغییرات قابلتوجهی تجربه کرده که آن را برای روزهای پیست و رانندگی پرفورمنس بهتر میکند، بهعلاوه طراحی خشنتری که گویی همزمان از آینده و دهه ۹۲ میلادی آمده است.
اچنتریکا تصمیم گرفته هیچ بخشی از ساختار فیبر کربنی لامبورگینی V12 را پنهان نکند. پکیج تیتانو فیبر کربن مات را با بافتی پیچیده که از پنل به پنل هماهنگ است و الگوی هشتیشکل برای کاپوت، سقف، کاور موتور و اسپویلر عقب، در همهجا به نمایش میگذارد. رینگهای پنج پره نیز دوتکه هستند که بخش میانی آلیاژی فورجکاریشده و طوقه فیبر کربنی میشود و با اندازه ۱۹ اینچی جلو و ۲۰ اینچی عقب، نهتنها استحکام چشمگیری به دنبال دارند بلکه وزن را هم کاهش میدهند.
پکیج تیتانو همچنین یک اسپویلر ثابت فیبر کربنی کمی برجستهتر را به همراه دارد و اچنتریکا سایر عناصر آیرودینامیکی خودرو را نیز برای افزایش داونفورس بازطراحی کرده است. بااینحال، شرکت به استفاده افراطی از بالچهها یا بالهای عقب غولپیکر متوسل نشده و در عوض، اسپلیتر جلو، رکابهای جانبی و دیفیوزر عقب را با در نظر گرفتن فرم گوه مانند دیابلو بازشکل داده است. درنتیجه، با وجود هکتارها فیبر کربن نمایان، دیابلو تیتانو تقریباً ساده به نظر میرسد.
پیشرانه V12 لامبورگینی هم که پشت کابین بهطور کامل به نمایش درآمده با نقشه ECU اختصاصی برای پاسخ تیزتر دریچه گاز نسبت به دیگر مدلهای اچنتریکا، از نو تنظیم شده است. البته شرکت نگفته که آیا موتور قدرت بیشتری تولید میکند یا نه نمونهٔ رستوماد قبلی اچنتریکا ۵۵۰ اسب بخار و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید داشت که بهجز مدل 6 لیتری VT، از تمام نسخههای معمولی دیابلو قویتر است.
کنترل این قدرت عظیم به عهده فنرهای سفتتر و کمکفنرهای تطبیقی است که به گفتهٔ اچنتریکا، پاسخگویی و بازخورد بهتری بدون لطمه بهراحتی در جادهها فراهم میکنند. کابین اچنتریکا پکیج تیتانو نیز تغییراتی مثل فرمان آلومینیومی مشکی با غربیلک آلکانتارا و نشانگر آبیرنگ ساعت ۱۲ را برای روزهای پیست تجربه کرده است. شیفتر دستی شیاردار گیربکس و سوئیچهای آلومینیومی همچنان باقی هستند و صفحه آمپر دیجیتال با حس نوستالژیک، اگرچه شبیه هیچچیزی که لامبورگینی ارائه کرده باشد نیست اما کاملاً با حس و حال اچنتریکا هماهنگ است.