نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

کیمرا، سوپراسپرت دست‌ساز با تونل میل‌گاردان شیشه‌ای!

منبع
پدال
بروزرسانی
کیمرا، سوپراسپرت دست‌ساز با تونل میل‌گاردان شیشه‌ای!

پدال/ کیمرا EVO38 سوپراسپرت چشمگیری با پیشرانهٔ چهار سیلندر توئین شارژر ۶۰۰ اسب بخاری است که با الهام از لانچیا ۰۳۷ ساخته شده است.
 
کیمرا یک خودروساز کوچک ایتالیایی است که در سال‌های اخیر با بازآفرینی لانچیا ۰۳۷ سروصدای زیادی به پا کرده است. این شرکت ابتدا EVO37 را معرفی کرد و سپس آن را به EVO38 با سیستم چهارچرخ محرک ارتقا داد. جدیدترین نمونه این خودرو که به‌تازگی تکمیل شده و در هفته اتومبیل مونتری در کالیفرنیا به نمایش درمی‌آید، ترکیبی بی‌نقص از میراث رالی ایتالیایی و نوآوری مدرن است. این EVO38 دومین دستگاه از ۳۸ خودرویی است که برای تولید برنامه‌ریزی شده و شاید بهترین ساختهٔ کیمرا تا امروز باشد.

با رنگ آبی خیره‌کننده، این خودرو واقعاً مانند اثری هنری روی چرخ به نظر می‌رسد. از چراغ‌های LED مدرن تا جلوپنجره کلاسیک به سبک لانچیا و اسپویلر عقب عظیم، EVO38 همان چیزی است که لانچیا باید به‌جای اپسیلون تولید می‌کرد. قدرت از یک پیشرانه ۲.۲ لیتری چهار سیلندر تأمین می‌شود که هم سوپرشارژ و هم توربوشارژ است و ۶۰۰ اسب بخار تولید می‌کند. همچنین یک سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی هم وجود دارد و برخلاف EVO37 که دیفرانسیل عقب است، EVO38 قدرت را به هر چهارچرخ منتقل می‌کند.

با وجود زیبایی خیره‌کننده بدنه و محفظه موتور، شاید کابین نقطه اوج این خودرو باشد. در مرکز کابین، تونلی شیشه‌ای تعبیه شده که نمایی واضح از میل‌گاردان با رنگ آبی و خطوط قرمز ارائه می‌دهد. EVO38 همچنین از دسته‌دنده‌ای از آلومینیوم تراش‌خورده و ترمزدستی هیدرولیکی بهره می‌برد؛ مانند خودروهای رالی مدرن، یک تقسیم‌کننده گشتاور قابل انتخاب نیز وجود دارد که میزان قدرت ارسالی به محورهای جلو و عقب را تنظیم می‌کند. در دیگر بخش‌های کابین، آلکانترا، آلومینیوم تراش‌خورده و مقدار زیادی فیبر کربن دیده می‌شود. رانندگان می‌توانند تنظیماتی مانند تنظیمات موتور، نحوه انتقال قدرت، تعلیق، کنترل چسبندگی و حتی عملکرد ABS را تغییر دهند.

سیستم اگزوز هم برای عملکرد و هم برای زیبایی طراحی شده است. دو سر اگزوز اصلی در دیفیوزر عقب قرار دارند اما در مرکز شبکهٔ خروجی هوای عقب، یک لوله بزرگ‌تر جای گرفته است. این لوله درست پشت توربوشارژر قرار دارد و با فشردن یک دکمه باز می‌شود تا صدای چهار سیلندر به اوج برسد. کیمرا قیمت EVO38 را اعلام نکرده اما با توجه به قیمت پایه حدود ۴۸۰ هزار یورویی EVO37، این مدل ارتقاءیافته احتمالاً گران‌تر خواهد بود. به گفته شرکت، اکثر ۳۸ دستگاه این خودرو قبلاً رزرو شده‌اند که جذابیت این ادای احترام مدرن به یک نماد موتوراسپرت را نشان می‌دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir