ال ۹۰ ایرانی در تبریز به نمایش درآمد؛ پارس نوا چه مشخصاتی دارد؟

آخرین خودرو/پارس نوآ یا همان ال ۹۰ ایرانی یکی از جدیدترین محصولات شرکت پارس خودرو است که قرار است به زودی در بازار عرضه شود.
شرکت سایپا یکی از خودروسازان داخلی است که به همراه تمامی زیر مجموعه هایش در بیست و نهمین نمایشگاه خودروی تبریز شرکت کرده و جدیدترین محصولات خود نظیر پارس نوآ را به نمایش درآورده است.
پارس نوآ یکی از جدیدترین محصولات شرکت پارس خودرو است که یادآور روزهایی است که شرکت رنو در ایران فعالیت می کند و ال ۹۰ و رنو ساندرو را در ایران مونتاژ می کرد. محصولاتی که هنوز هم به عنوان خودروهایی با کیفیت و با دوام به حساب می آیند و متقاضیان بسیاری در بازار دارند. به همین دلیل شرکت پارس خودرو در چند سال اخیر پروژه توسعه ال ۹۰ ایرانی را استارت زده و قرار است این خودرو را با نام پارس نوآ روانه بازار کند. بد نیست بدانید که پروژه تولید نسخه ایرانی ال ۹۰ در ابتدا با نام P90 کلید خورد. قرار بود این خودرو با نام کادیلا وارد بازار شود، اما شرکت پارسخودرو از این تصمیم صرفنظر کرد و حالا قرار است که این پروژه با نام جدید پارس نوآ به بازار عرضه شود.
طراحی کلی ال ۹۰ ایرانی
یکی از مهمترین انتقاداتی که همواره به L90 وارد میشد، طراحی ساده و کمجزئیات آن بود که برای برخی خریداران چندان جذاب به نظر نمیرسید. اما نکته مثبت در مورد ال ۹۰ ایرانی یا همان پارس نوآ این است که با وجود بهرهگیری از همان پلتفرم، طراحی آن بهروزتر و جوانپسندتر شده و جذابیت بیشتری نسبت به L90 دارد. البته که هنوز هم سادگی در تمام المان های بدنه موج می زند. در بخش عقب این خودرو همچنان میتوان ردپای طراحی مکعبیشکل L90 را مشاهده کرد، اما چراغها و سپر در سدان نوآ کاملاً بازطراحی شده و جلوهای بهروزتر پیدا کردهاند. چراغهای عقب حالتی کشیدهتر و اسپرتتر دارند که نمای جذابتری به خودرو بخشیده است. همچنین استفاده از تریم دورنگ در سپر عقب را میتوان یکی از نکات مثبت طراحی این بخش در پارس نوآ دانست.
با وجود تغییرات قابلتوجه در ظاهر بیرونی، در کابین پارس نوا تغییرات چندانی نسبت به L90 دیده نمیشود. به طور کلی، همان الگوهای طراحی نسخه رنو L90 در این خودرو حفظ شده است؛ طراحی دریچههای سیستم تهویه، داشبورد، کنسول وسط و دیگر جزئیات داخلی گواهی بر این شباهت است.
مشخصات فنی پارس نوآ
در گذشته L90 به پیشرانهای با کد K4M مجهز بود که به دلیل استهلاک پایین و عملکرد قابلقبول، محبوبیت زیادی داشت. اما در نسخه ایرانی این خودرو دیگر از این موتور خبری نیست و قرار است پیشرانه جدید ME16 محصول شرکت سایپا پارس نوآ مورد استفاده قرار گیرد.
این موتور یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ است که از نظر ساختار شباهت زیادی به موتور TU5 دارد. خروجی آن حداکثر ۱۱۳ اسببخار قدرت و ۱۴۴ نیوتنمتر گشتاور است. نیروی تولیدی در پارس خودرو نوآ از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک (AT) به چرخهای جلو منتقل میشود.
امکانات ایمنی و رفاهی ال ۹۰ ایرانی
یکی از نکات مثبتی که در پارس نوآ به عنوان ال ۹۰ ایرانی دیده می شود این است که نسبت به این خودرو امکانات بیشتری داشته و یکی از محصولات داخلی است که سطح آپشن و امکانات به نسبت خوبی را ارائه می دهد. به عنوان مثال در این خودرو شاهد دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، فرمان دیکات با کلیدهای کنترلی، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، رینگهای آلومینیومی ۱۵ اینچی، سیستم تهویه الکتریکی دستی، شیشه دودی عقب و تریم داخلی دو رنگ هستیم. همچنین تنظیم برقی آینهها، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، سنسور نور و سنسور باران در این خودرو تعبیه شده است. صفحه نمایش ۷ اینچی مالتیمدیا، چراغ روشنایی روز، سیستم کنترل پایداری و فرمان کمکی برقی از دیگر امکانات پارس خودرو نوآ به شمار میروند که تجربه رانندگی راحتتر و مدرنتری نسبت به L90 فراهم میکنند.
نمایشگاه خودروی تبریز از ۱۶ الی ۱۹ مهرماه در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تبریز برقرار است و علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۵ الی ۲۱ از این نمایشگاه خودرو بازدید داشته باشند. رسانه آخرین خودرو برای تهیه گزارش در این نمایشگاه حاضر است و جدیدترین خودروهای معرفی شده در این گردهمایی خودرویی را برای شما معرفی می کند.