نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

نیسان پاترول ۱۰۰۰ اسب بخاری در نمایشگاه SEMA معرفی شد؛ پکیجی ناب از زیبایی و قدرت

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
نیسان پاترول ۱۰۰۰ اسب بخاری در نمایشگاه SEMA معرفی شد؛ پکیجی ناب از زیبایی و قدرت

آخرین خودرو/با شروع به کار نمایشگاه سیما (SEMA) در آمریکا، علاقه‌مندان تیونینگ و ارتقای خودروها گرد هم آمده‌اند تا از تازه‌ترین پروژه‌های خود رونمایی کنند. یکی از ستارگان این دوره، که چشمان هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند، نیسان پاترول دو درب  با پیشرانه ۱۰۰۰ اسب بخاری است. این پروژه هیجان انگیز زیر نظر کریس فورسبرگ، قهرمان سه ‌دوره مسابقات فرمول دریفت (Formula Drift)، توسعه یافته است. شاید بدانید این راننده و تیونر حرفه‌ای رابطه‌ای طولانی و عمیق با برند نیسان دارد.

بازگشت نیسان پاترول با قدرتی خیره‌کننده
نیسان پاترول سال‌هاست به عنوان یکی از قدرتمندترین و قابل‌اعتمادترین خودروهای آفرودی در جهان شناخته می‌شود. این مدل در مناطقی مانند استرالیا، خاورمیانه و آفریقا محبوبیت فراوانی دارد. در ایالات متحده این شاسی بلند محبوب با نام نیسان آرمادا (Armada) شناخته می‌شود. فورسبرگ برای ساخت این پروژه خاص، از شاسی نسل چهارم پاترول استفاده کرده و موتور قدرتمند نسل پنجم را درون آن جای داده است؛ نتیجه این هم‌جوشی، ترکیبی از استحکام کلاسیک و فناوری مدرن است.

موتور خطی شش سیلندر با ۱۰۰۰ اسب ‌بخار قدرت!
در زیر نیسان پاترول سفارشی، موتور ۶ سیلندر خطی (با کد TB48) قرار دارد. این موتور ۴.۸ لیتری در حالت استاندارد حدود ۲۵۰ اسب بخار تولید می‌کند. اما فورسبرگ با نصب توربوشارژر Garrett G42-1200  و بهره‌گیری از Link Fury ECU برای مدیریت موتور، توانسته میزان خروجی را به رقم شگفت‌انگیز ۱۰۰۰ اسب ‌بخار برساند. بد نیست اشاره کنیم حداکثر سرعت توربین توربوشارژر مذکور به ۱۱۸ هزار دور بر دقیقه می‌رسد و طبق ادعای سازنده با کمک آن می‌توان تا ۱۲۰۰ اسب بخار از دل پیشرانه بیرون کشید.  
سیستم مکش هوای این نیسان پاترول جذاب توسط مانیفولد آلومینیومی Hypertune تغذیه می‌شود و نیروی عظیم حاصل از انفجارهای درون موتور از طریق کلاچ دوصفحه‌ای ACT به جعبه ‌دنده دستی منتقل می‌گردد. این ترکیب، نیسان پاترول را از یک آفرودر کلاسیک به هیولایی تمام ‌عیار تبدیل کرده است.

طراحی ظاهری با الهام از مدل‌های مسابقه‌ای
ظاهر این نیسان پاترول به اندازه مشخصات فنی آن جذاب و جسورانه است. ترکیب رنگ قرمز، سفید و آبی در کنار گلگیرهای مشکی، جلوپنجره تیره‌ رنگ و لوگوی بزرگ Mobil 1 جلوه‌ای کاملاً اسپرت و تهاجمی به خودرو بخشیده است. در نمای جلو، چهار چراغ کمکی نیسمو و چراغ‌های Holley RetroBright نصب شده‌اند تا روشنایی لازم برای رانندگی در شب فراهم شود.

تایرهای غول پیکر و تعلیق اختصاصی
نیسان پاترول دو درب هزار اسب بخاری روی رینگ‌های ۱۷ اینچی نیسمو و تایرهای ۳۵ اینچی یوکوهاما ژئولندر سوار شده که مخصوص مسیرهای آفرودی و ناهموار هستند. سیستم تعلیق نیز ساختار خاصی با مخازن جداگانه و تنظیمات آفرود سفارشی دارد؛ هرچند نیسمو هنوز جزئیات دقیق آن را فاش نکرده است. درون کابین، صندلی‌های استاندارد جای خود را به صندلی‌های اسپرت ریکارو اسپرتستر داده‌اند تا هنگام رانندگی پرشتاب، راننده در جای خود ثابت بماند.

هیولایی که هم زیباست و هم خطرناک
با این سطح از قدرت و طراحی، نیسان پاترول هزار اسب بخاری فورسبرگ همزمان یک «هیولا» و یک «اثر هنری» محسوب می‌شود. از خبرنگاران حاضر در نمایشگاه SEMA، این پروژه یکی از جذاب‌ترین‌‌هاست. شاید یک شاسی بلند قدیمی با هزار اسب بخار قدرت غیرمنطقی به نظر برسد، اما فورسبرگ نشان داده که همین غیرمنطقی بودن است که یک پروژه را ماندگار می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر