نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

معرفی زوپرا، پیوند چهره بی ام و Z4 به تویوتا سوپرا!

منبع
پدال
بروزرسانی
معرفی زوپرا، پیوند چهره بی ام و Z4 به تویوتا سوپرا!

پدال/ طی یک پروژهٔ عجیب، چهرهٔ ب‌ام‌و Z4 به تویوتا سوپرا پیوند زده شده و یک Z4 کوپه خلق شده است یعنی خودرویی که ب‌ام‌و سال‌ها است تولید نکرده است.
 
در دنیای خودرو، گاهی علاقه‌مندان دست به کارهایی می‌زنند که خودروسازان بزرگ از آن سر باز می‌زنند. جدیدترین نمونهٔ این خلاقیت، پروژه‌ای است که سرانجام رؤیای بسیاری یعنی ساخت یک نسخه کوپه از نسل جدید ب‌ام‌و Z4 را به واقعیت تبدیل کرده است. این خودروی منحصربه‌فرد که ب‌ام‌و زوپرا نام گرفته، درواقع یک تویوتا GR سوپرا است که با چهرهٔ ب‌ام‌و Z4 پیوند خورده و اخیراً در نمایشگاه سما به نمایش درآمده است.

ب‌ام‌و در نسل فعلی Z4، برخلاف نسل‌های گذشته، تنها نسخه کانورتیبل را عرضه می‌کند و جای خالی یک کوپه زیبا به‌شدت حس می‌شد. حالا اما فردی به نام ماریو این خلأ را پر کرده است. او در یک فرایند پیچیده و پنج‌هفته‌ای، چهرهٔ یک Z4 را با ظرافت روی بدنهٔ عضلانی یک سوپرا پیوند زده است.

اگرچه سوپرا و Z4 پلتفرم مشترکی دارند اما بدنه‌هایشان کاملاً متفاوت است. ماریو با صرف هزینه‌ای حدود ۱۲ هزار دلار برای خرید قطعات اصلی ب‌ام‌و، شامل سپر، کاپوت و چراغ‌ها، پروژه را شروع کرد اما یلی زود متوجه شد که این یک تعویض ساده نیست. بزرگ‌ترین چالش، هماهنگ‌سازی کاپوت Z4 با گلگیرهای سوپرا بود زیرا کاپوت سوپرا بخش بزرگی از بالای گلگیرها را نیز پوشش می‌دهد. راه‌حل نهایی، اسکن سه‌بعدی جلوی خودرو و سفارشی‌سازی گسترده کاپوت و گلگیرها بود. در این فرایند، بخش‌هایی از هر دو خودرو باهم ترکیب شدند تا یک قطعه یکپارچه و بی‌نقص شکل بگیرد. نتیجه آن‌قدر تمیز از آب درآمده که گویی این خودرو مستقیماً از خط تولید ب‌ام‌و خارج شده است.

این پروژه فقط به پیوند چهره محدود نشده است. برای هماهنگی کامل خطوط بدنه، از رکاب‌های جانبی جدید، یک دیفیوزر سفارشی و پنلی برای حذف ورودی هوای نمایشی کنار درهای سوپرا استفاده شده است. سقف دو حبابی و در صندوق عقب نیز با نمونه‌های فیبر کربنی جایگزین شده‌اند. سیستم اگزوز چهارگانه سوپر GT نیز نه‌تنها به پیشرانه شش سیلندر خطی ب‌ام‌و اجازه تنفس بهتر می‌دهد بلکه ظاهری تهاجمی و الهام‌گرفته از مدل‌های M ب‌ام‌و به خودرو بخشیده است. حتی چراغ‌های عقب نیز از نمونه‌های افترمارکت با طراحی لیزری مشابه مدل M4 CSL انتخاب شده‌اند.

در داخل کابین نیز این وسواس در جزئیات ادامه دارد. صندلی‌های ریکارو، رکاب‌های M و یک فرمان سفارشی خیره‌کننده برگرفته از مدل‌های جدید M3 و M4، فضای داخلی را ارتقا داده‌اند. زیر کاپوت هم استرس بار و پوشش موتور فیبر کربنی، نمای فنی خودرو را تکمیل می‌کنند. این شاهکار دست‌ساز که فعلاً تنها نمونه در جهان است، به‌خوبی نشان می‌دهد که اگر ب‌ام‌و تصمیم به ساخت یک کوپه Z4 مدرن می‌گرفت، با چه محصول جذابی روبرو بودیم. باید دید آیا ماریو در آینده کیت تبدیل آن را برای عموم عرضه خواهد کرد یا خیر.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir